واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۰۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
فرهنگ کافه نشینی در میان جوانان ایرانی رشد کرده است

گزارش آسوشیتدپرس از کافه های تهران

سال هاست که مقامات ایرانی به کافه ها به عنوان سمبل تاثیرگذاری غرب می نگرند و تعداد کافه ها را محدود کردند ولی این امر یکسال قبل از پیروزی روحانی تغییر کرد و گزارش تعطیلی

تدبیر24: سال هاست که مقامات ایرانی به کافه ها به عنوان سمبل تاثیرگذاری غرب می نگرند و تعداد کافه ها را محدود کردند ولی این امر یکسال قبل از پیروزی روحانی تغییر کرد و گزارش تعطیلی کافه ها به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی در ماه های اخیر کاهش شدید داشتند.
 
 آسوشیتدپرس در گزارشی از کافه های تهران از رشد محبوبیت این کافه ها در میان جوانان ایرانی خبر داده است.

 این خبرگزاری آمریکایی در گزارش خود نوشت: دختران و پسران جوان در کنار یکدیگر در دود غلیظ سیگار در کافه ای تاریک در مرکز تهران جمع شدند و صدای موسیقی غربی از بلندگوها به گوش می رسد.
 
این خبرگزاری با اشاره به فرهنگ کافه ها و رشد محبوبیت این کافه ها در میان جوانان ایرانی نوشت: جوانان ایرانی با تلفن های هوشمند شیک خود و پاکت های سیگارهای آمریکایی مشتریان کافه ها هستند جایی که فرصت جمع شدن در کنار هم را پیدا می کنند. طبق این گزارش، این جوانان گروه هایی هستند که با وعده آزادی اجتماعی "حسن روحانی” از او در انتخابات ایران حمایت کردند.
 
این امر انعکاسی از شکوفایی فرهنگ کافه نشینی است که مکانی برای جمع شدن را در اختیار جوانان ایرانی از طبقه متوسط قرار می دهد. یک دختر بیست ساله می گوید در انتخابات ریاست جمهوری به روحانی رای داده است و به خاطر فضای آزادی که دراختیارش می گذارد به کافه می آید. سال هاست که مقامات ایرانی به کافه ها به عنوان سمبل تاثیرگذاری غرب می نگرند و تعداد کافه ها را محدود کردند ولی این امر یکسال قبل از پیروزی روحانی تغییر کرد و گزارش تعطیلی کافه ها به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی در ماه های اخیر کاهش شدید داشتند.
 
 
 
"حسن روحانی” در جریان تبلیغات انتخاباتی وعده داد که جوانان از آزادی اجتماعی بیشتری برخوردار خواهند شد. به گفته "سعید لیلاز” تحلیلگر اقتصادی، کافه ها سمبلی از شبکه جوانانی هستند که نقش مهمی را در انتخاب روحانی بازی کردند.
 
به گفته رئیس انجمن کافه داران تعداد کافه ها در دو سال گذشته چهار برابر شده است. همچنین به گفته صاحب یک کافی شاپ زنجیره ای، تعداد کافه ها به طور گسترده ای رو به رشد است و نشانگر تغییر در جامعه ای است که چای برای قرن ها نوشیدنی اصلی اش بوده است. بیش از نیمی ازجمعیت ۷۶ میلیون نفری ایران زیر سی سال سن دارند و حتی صاحبان بسیاری از آبمیوه فروشی ها که متوجه تغییر سلیقه جوانان به کافه ها شدند تغییر شغل دادند و به کافه شاپ تبدیل شدند تا از تغییرات عقب نمانند.
 
 
مقامات ایران صدای موسیقی غربی در کافه ها را تحمل می کنند. بسیاری از کافه های تازه تاسیس شده با تصاویر شخصیت های معروف غربی و داخلی پر شده اند. کافه ها با ارائه اینترنت پرسرعت جاذبه مهمی را برای جلب مشتری ایجاد کرده اند. تعداد کافه هایی که از دهه ۲۰ میلادی در ایران ظاهر شدند دو سال پس از پیروزی جنجالی محمود احمدی نژاد در انتخابات افزایش یافتند.
 
در کافه ای دیگر در خیابان گاندی تهران یک دختر ۲۱ ساله دانشجوی نقاشی می گوید: "اینجا محلی برای جمع شدن دوستان کنار هم است. ما در کافه درباره گالری ها و فیلم ها صحبت می کنیم”.
 
به گفته یک خبرنگار از یک سایت میانه رو در ایران، در مقایسه با دیگر اماکن عمومی در جامعه ایران، کافه ها محدودیت جنسیتی ندارند. همچنین به گفته خبرنگار اجتماعی یک روزنامه اصلاح طلب نسل جدیدی از جوانان طبقه متوسطه  شکل گرفته اند که به دنبال نسخه خاصی از زندگی هستند که متفاوت از والدینشان است.
منبع:پیام نو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
0
به به
عجب فرهنگ غنی و پرباری
نظر شما: