واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

فرهنگی شرم آور علیه زنان

بر اساس آمار، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، ۸۹ زن استرالیایی توسط شرکای زندگیشان کشته شده‌اند. یک زن از هر سه زن استرالیایی، در طول دوران زندگی خود مورد خشونت فیزیکی واقع می‌شود و این در حالی است که ۱٫۳ میلیون ...
بر اساس آمار، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، ۸۹ زن استرالیایی توسط شرکای زندگیشان کشته شده‌اند. یک زن از هر سه زن استرالیایی، در طول دوران زندگی خود مورد خشونت فیزیکی واقع می‌شود و این در حالی است که ۱٫۳ میلیون زن استرالیایی از سن ۱۵ سالگی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش گاردین،بنیادی در راستای مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان و کنترل آن در استرالیا تاسیس شد. حوزه‌ی فعالیت‌های این بنیاد ملی بوده و سعی بر آن است که با همکاری دیگر نهاد‌ها چون مدارس، رسانه‌ها و… استراتژی‌های پیشگیرانه برای کمک به کاهش شیوع خشونت علیه زنان و کودکان را اتخاذ کند.

ناتاشا اسکات دسپوجا، رهبر سابق و دموکرات استرالیا و اولین رئیس این بنیاد به خبرگزاری گاردین استرالیا گفت که کنترل و مبارزه با خشونت علیه زنان و دختران زمان بر است.

وی در آغاز فعالیت این بنیاد خاطرنشان کرد که نسل‌ها طول می‌کشد تا تغییرات مهم و چشمگیری در این حوزه‌ها ایجاد شوند. «ما از آمار و گزارشاتی که در دست است فهمیده‌ایم که خشونت علیه زنان و کودکان رو به افزایش است. در مقایسه استرالیا با دیگر کشور‌ها، آمار و گزارش‌های ما شرم‌آور است.»

بر اساس آمار ذکر شده این بنیاد، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، ۸۹ زن استرالیایی توسط شرکای زندگیشان کشته شده‌اند. یک زن از هر سه زن استرالیایی، در طول دوران زندگی خود مورد خشونت فیزیکی واقع می‌شود و این در حالی است که ۱٫۳ میلیون زن استرالیایی از سن ۱۵ سالگی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

 دولت تخمین زده است که این معضل تا سال ۲۲-۲۰۲۱، حدود ۱۵٫۶ بیلیون دلار به استرالیا ضرر اقتصادی وارد می‌کند.

 ماری وودبریج، وزیر خدمات اجتماعی ویکتوریا نیز در این باره گفت: «برای مبارزه با این معضل باید هماهنگ و یک صدا باشیم، هدفی مشخص، همکاری دیگر بخش‌ها، حمایت جامعه و تأیید دولت را داشته باشیم. ما باور داریم که این بنیاد می‌تواند به این هدف برسد».

منبع:جام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: