واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸

ادامه تظاهرات در تركيه

شماری از شهرهای ترکیه در پی مرگ ˈبرکین الوانˈ نوجوان 15 ساله ای که در تظاهرات مردمی تابستان گذشته از ناحیه سر مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته بود ،دیروز و دیشب شاهد تظاهرات و درگیری معترضان با پلیس بود.
تدبیر24: معترضان از بعد از ظهر روز گذشته به ویژه در دانشگاه های مختلف در شهرهای آنکارا، استانبول، ازمیر، اسکی شهیر و بسیاری دیگر از شهرهای ترکیه تظاهرات کرده و با سردادن شعارهایی خواستار استعفای ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه شدند.

براساس این گزارش، در پی اعلام خبر مرگ "برکین الوان" در صبح روز گذشته شهرهای مختلف ترکیه همچنین شاهد تظاهرات خاموش معترضان ضد دولتی بود.

در این تظاهرات خاموش معترضان با گذاشتن نان در مقابل خود و نوشتن اینکه "من برکین الوان " هستم، اعتراض خود را به مرگ این نوجوان اعلام کردند.

اعتراضات ضد دولتی به شبکه های اجتماعی در ترکیه نیز سرایت کرده بود و کاربران این شبکه های اجتماعی از صبح روز گذشته نخست وزیر ترکیه را مسوول مرگ این نوجوان اعلام کردند.

بر این اساس ، از بعد از ظهر روز گذشته و در پی تعطیلی ادارات و سازمان های دولتی شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنکارا، استانبول، اسکی شهیر، ازمیت، ازمیر، مرسین، بولو، زونگولداک، آدانا، بورسا، سامسون، چاناک قلعه، آیدین، الازیغ و بسیاری از شهرهای ترکیه صحنه تظاهرات ضددولتی که عمدتا منجر به مداخله نیروهای پلیس شد.

پلیس با گاز اشک آور و ماشین های آب پاش در پی متفرق کردن تظاهرکنندگان برآمد و یک بانوی معترض در شهر مرسین زخمی شد.

شمار دقیق بازداشت شدگان در تظاهرات دیشب هنوز مشخص نشده است ولی گفته می شود پلیس در شهر آنکارا 51 نفر را بازداشت کرده است.

در شهر استانبول نیز 100 نفر دستگیر شده اند ولی تاکنون اخباری درباره شمار بازداشت شدگان در دیگر استانهای ترکیه در اختیار رسانه های جمعی قرار داده نشده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: