واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲

جزئیات دیدار ریابکوف و عراقچی

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: در مذاکرات پنج ساعته با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات هفته آینده ایران و 1+5 در وین رایزنی کردیم.
تدبیر24: سید عباس عراقچی روز چهارشنبه پس از دیدار و مذاکره با ریابکوف مذاکره کننده هسته ای ارشد روسیه در مسکو در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشورت و رایزنی با روسیه و چین در موضوع هسته ای به صورت مستمر وجود داشته است و ادامه دارد،افزود : پیش از مذاکرت آتی وین احساس شد ضرورت دارد بحث های نزدیکتری با دوستان در مسکو و پکن انجام شود که این سفرها طراحی شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به مذاکرات پنج ساعته خود با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و نماینده ارشد روسیه در گروه 5+1 گفت : با توجه به اینکه بحث های هسته ای بتدریج وضعیت جدی تری به خود می گیرد به رایزنی های جدی تری هم نیاز دارد .

عراقچی تشریح کرد: در دیدار با ریابکوف درباره موضوعات نشست هفته آینده ایران و گروه 1+5 در وین از جمله موضوع غنی سازی ، ابعاد و اندازه آن ، رفع نگرانی برخی طرف ها درباره فعالیت رآکتور آب سنگین اراک و همکاری ها در کاربردهای صلح آمیز هسته ای مباحث جزئی و مهمی تبادل نظر شد .

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت : دو طرف در رایزنی ها تاکید کردند که در حاشیه مذاکرات آتی وین، قبل و حین آن هیات های ایران و روسیه مذاکرات را ادامه دهند.

عراقچی درباره مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5در وین خاطرنشان کرد : مباحث اقتصادی در این مذاکرات صرفا در چارچوب مسایل هسته ای از جمله رفع تحریم های نفتی و بانکی مطرح خواهد شد و وارد موضوعات دیگر نخواهیم شد .

معاون وزیر خارجه فضای پیش از مذاکرات را سازنده توصیف کرد و گفت : عوامل مخرب در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در منطقه و کشورهای غربی وجود دارد اما در حال حاضر فضای جدی بر همه طرف ها حاکم است .

وی افزود : در دور نخست نیز همین فضا حاکم بود و در دور آتی هم شواهد حاکی از آن است که همه طرف های 1+5 با جدیت وارد مذاکرات خواهند شد.

عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته ای ایران تاکید کرد:اگر جدیت،حسن نیت و اراده سیاسی در گروه 1+5 در مذاکره با ایران وجود داشته باشد احتمال دستیابی به توافق جامع ممکن است.

عراقچی همچنین با اشاره به تحولات اوکراین گفت :در رایزنی با هیات روسی شرایط و وضعیت در اوکراین نیز بررسی شد .

معاون وزیر امور خارجه ادامه دارد: وضعیت در اوکراینسیال است و مسئولان روسیه توضیحاتی را درباره موضوعات شبه جزیره خودمختار کریمه و وضعیت اوکراین ارائه کردند و برخی دغدغه ها نیز مطرح ش .

عراقچی پس ار رایزنی های فشرده یک روزه در مسکو ، راهی پکن شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: