واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸

دیدار کری و لاوروف از جنس اوکراین

ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که به لندن سفر می کند تا با هدف فرونشاندن تنش ها در مورد اوکراین، روز جمعه با ˈسرگئی لاوروفˈ همتای روس خود دیدار و گفت و گو کند.
تدبیر24: جان کری اظهار داشت: برخی گزینه ها را به لاوروف پیشنهاد می دهیم و وی نیز این گزینه ها را به ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه منتقل می کند، به این امید که بتوانیم به راه پیشرفتی دست یابیم.

در پی مستقر شدن هزاران تن از نیروهای روسی در شبه جزیره کریمه، دیپلمات های ارشد روسیه و آمریکا از هفته گذشته بر سر نحوه پایان دادن به بحران در اوکراین دچار اختلاف شده اند.

جان کری در آستانه دیدار و گفت و گو با ˈآرسنی یاتسنیوکˈ نخست وزیر موقت اوکراین که در آمریکا به سر می برد، از سفر خود به لندن خبر داد.

کری در هفته جاری به دعوتی برای سفر به مسکو برای ملاقات با پوتین اعتنایی نکرد.

بحران در اوکراین پس از ماه ها اعتراض های دمکراسی خواهانه،با فرار ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری این کشور و ورود سربازان روسی به شبه جزیره کریمه به اوج رسید.

این منطقه اکنون درحال تدارک برای برگزاری همه پرسی درمورد احتمال جدایی از اوکراین و الحاق به روسیه است.

مسکو هنوز رهبری جدید کیف را به رسمیت نشناخته است و آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تنش ها در اوکراین را با نگرانی نظارت می کنند.

طبق این گزارش،جان کری گفت که به درخواست ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا به لندن می رود تا درجهت فرونشاندن بحران در اوکراین تلاش دوباره ای انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین علاقمند است،گفت: وظیفه ما اینست که گزینه هایی را ارائه دهیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: