واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳

ترديد در آمارهای اشتغال در استراليا

کارشناسان معتقدند آمارهای دلگرم کننده درباره وضع بازار کار استرالیا در ماه گذشته، چندان قابل اعتماد نیست.
تدبیر24: به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ نیوز، بهبود نسبی وضع بازار کار استرالیا، بار دیگر دشواری های پیش روی کارشناسان را برای پیش بینی در این حوزه نشان داد. نرخ بیکاری استرالیا در ماه فوریه همچنان شش درصد بود، اما در ماه گذشته، چهل و هفت هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد که این رقم، سه برابر بیشتر از حد انتظار تحلیلگران اقتصادی بود.

کارشناسان همچنین با تجدید نظر درباره آمارهای ماه ژانویه سال 2014 میلادی، اعلام کردند برآورد آنها درباره نابودی سه هزار و هفتصد فرصت شغلی در این ماه اشتباه بوده و در واقع هجده هزار فرصت شغلی جدید در نخستین ماه سال ایجاد شده است.

بنابراین آمارهای جدید منتشر شده درباره بازار کار استرالیا، حقیقتاً کارشناسان را سردرگم کرده است. با وجود این، بررسی وضعیت دقیق استرالیا نشان می دهد برخی ابرهای تاریک نیز در افق های اقتصادی این کشور دیده می شوند.

شرکت هواپیمایی کوانتاس استرالیا بزودی پنج هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل نیرو خواهد کرد. از سوی دیگر، صنعت خودروسازی استرالیا نیز با مشکلات زیادی روبرو شده و شرکت های مشهوری مانند تویوتا، جنرال موتورز و فورد همگی قصد دارند از این کشور خارج شوند.

این مسئله نیز نابودی فرصت های شغلی بسیاری، احتمالاً بیش از صد هزار فرصت شغلی تا سال 2017 میلادی، به همراه خواهد داشت. به دنبال اعلام آمارهای دلگرم کننده اقتصادی در استرالیا، ارزش دلار این کشور افزایش یافت.

با وجود این، شاخص اعتماد مصرف کننده در استرالیا با کاهش مواجه شده است. بنابراین می توان گفت آمارها، تصویری بسیار ضد و نقیض را از وضعیت اقتصاد استرالیا ترسیم می کنند و شاید به همین علت بتوان تصمیم بانک مرکزی استرالیا را برای تثبیت نرخ ارز این کشور در بلند مدت منطقی دانست. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: