واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

8 خوراکی حیاتی برای شادابی پوست

اینکه انواع سبزیجات یا بعضی از خوارکی ها برای سلامتی مفیدند بر همگان واضح و روشن است اما شاید بهتر باشد بدانید که در میان این همه ...
تدبیر24:  اگر از استفاده از محصولات مختلف گران قیمت و بی اثر خسته شده‌اید و به دنبال راهکار‌هایی جادویی برای شفاف و شاداب کردن پوست خود با مواد غذایی ارزان هستید، بهتر است با یک لیست از مواد غذایی که باعث شادابی شما می‌شوند آشنا شوید.


فلفل دلمه‌ای قرمز: فلفل دلمه‌ای جزء سبزیجات خوشمزه‌ای است که ویتامین C و فیبر و ویتامین B۶ آن می‌تواند نقش زیادی در شفافیت پوست و بازسازی داشته باشد و "کارونوئید"موجود در آن از چین و چروک جلوگیری می‌کند و گردش خون در پوست را زیاد می‌کند و با "آکنه‌ها" مبارزه می‌کند.



شکلات سیاما: شکلات یکی از غذا‌های مورد علاقه بسیاری از افراد است که سرشار از آنتی اکسیدان است و در کاهش زبری پوست و محافظت در برابر نور خورشید و روشن شدن پوست نقش زیادی دارد.



ماهی سالمون: ماهی سالمون کم کالری بوده و مقدار چربی‌های اشباع شده در آن ناچیز است ولی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است. امگا ۳ها چربی‌های مفید و سالمی هستند که بدن قادر به تولید آن نیست.

این اسیدهای چرب ضروری مسئولیت محافظت از پوست، تقویت عملکرد قلب و افزایش سلامتی قلب را بر عهده دارند.



روغن نارگیل: روغن نارگیل را بروی می کاپ صورتتان بمالید تا چهر ه ای روشن و براق داشته باشید. هم اکنون بیشتر برندهای مشهور آرایشی بهداشتی از روغن نارگیل بعنوان پایه اصلی فرمول محصولاتشان استفاده می نمایند.



چای سبز: به گفته محققان چای سبز به دلیل داشتن تركیبی موسوم به پلی فنول هاPolyphenols دارای خاصیت طبی برای پوست است.



اسفناج: ویتامین A فراوان این سبزی می‌تواند پوست‌تان را جوان و شاداب ‌کند.



دانه‌های آجیل: این ماده غذایی به خاطر داشتن آنتی اکسیدان قوی در زمره مواد غذایی مناسب برای پوست محسوب می شود. از میان مغزها، بادام دارای بیشترین مقدار آنتی اکسیدان است که برای رفع چین و چروک های پوستی و نیز آفتاب سوختگی مفید است. ویتامین e موجود در مغزها کمک می کند تا خشکی پوست از بین رفته، پوست مرطوب شود و جوانتر به نظر برسد. وجود سلنیوم در این ماده غذایی نیز به سلامت پوست کمک شایانی می کند.



هویج: آب هويج نيز باعث روشني و شفافيت پوست مي شود. افرادي که پوست چربي دارند و مرتب بايد پوست شان را با صابون بشويند، از شستن صورت شان با آب هويج بيشترين استفاده را مي برند.

بر طبق تحقيقات به عمل آمده، هويج حاوي مقادير زيادي استروژن گياهي است که در هنگام مصرف موضعي بر روي پوست مي تواند اثرات يک داروي هورموني را داشته باشد.
منبع: جام نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: