واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

امیدواری روسیه برای توافق در مذاکرات وین ۲

معاون وزیر خارجه روسیه پس از ورود به وین طی اظهاراتی تاکید کرد که مسکو امیدوار است دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ منجر به امضای توافق جامع میان طرفین شود.
تدبیر۲۴:  ایتارتاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته (دوشنبه) پس از ورود به وین طی اظهاراتی تاکید کرد که مسکو امیدوار است دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 منجر به امضای توافق جامع میان طرفین شود.
این مذاکرات روز پنجشنبه (29 اسفند) در وین آغاز خواهد شد. ریابکوف گفت: همه از روحیه کاری خوبی برخوردار هستند و زمینه‌هایی وجود دارد که باعث امیدواری برای پیشرفت در مذاکرات می شود البته بدون توافقات بسیار مهم و اساسی چراکه این دومین دور گفتگوهاست.
ریابکوف با بیان اینکه کار هرگز پس از دور قبلی متوقف نشده است، تاکید کرد: مذاکرات در سطح کارشناسی در اوایل ماه مارس ادامه داشت؛ عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در مسکو بود و تماس‌های تلفنی میان ایران و اعضای گروه 1+5 صورت می‌گرفت.
بنا براین گزارش، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز اخیرا طی اظهاراتی درباره مذاکرات وین 2 گفت: طبیعی است که هر چه مذاکرات به جلو رود دقیق‌تر، جدی‌تر و دشوارتر می‌شود. این دوره از مذاکرات در مقایسه با دور قبلی دشوارتر بوده و درباره مسائل ریزتری گفتگو می‌شود.
وی افزود: توقع توافق در این دوره از مذاکرات را نداریم و قرار بر این نیز نبوده است. درباره چند موضوع توافق کرده‌ایم که گفتگو شود از جمله ابعاد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به ویژه بحث غنی‌سازی، آب سنگین، نیز همکاری‌های بین‌المللی در حوزه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، تعهدات آنها [غربی‌ها] در چارچوب ان‌پی‌تی‌ و رفع تحریم‌ها"
وی سطح مذاکرات را به مانند قبل دانسته و اعلام کرد که هدایت مذاکرات بر عهده کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وی بوده و اصل مذاکرات را معاونین پیش می‌برند و "بعید می‌دانم که وزرای خارجه سایر کشورهای اروپایی در آن حاضر شوند."
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: