واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

دادگاه مصر ۵۲۹ هوادار مرسی را به اعدام محکوم کرد

دادگاهی در مصر روز دوشنبه ۵۲۹ تن از طرفداران محمد مرسی و اخوان المسلمین را به جرم حمله به مرکز پلیس، قتل یک افسر دراعتراض به برهم زدن تحصن گروه اخوان المسلمین در مردادماه سال گذشته به اعدام محکوم کرد.
تدبیر24: یک منبع اعلام کرد دادگاه جنایی شهر المنیا در جنوب قاهره حکم اعدام 147 تن از متهمان حاضر درجلسه وبقیه را به صورت غیابی صادر کرد.

دادگاه جنایی المنیا به ریاست قاضی سعید یوسف امروز حکم اعدام 529 تن از طرفداران اخوان المسلمین را به جرم حمله به مرکز پلیس مطای ، قتل مصطفی رجب از افسران پلیس و شلیک گلوله صادر کرد.

همچنین 17 تن دیگر از طرفداران اخوان المسلمین در این دادگاه تبرئه شدند.

دادگاه مصر روز شنبه اولین جلسه محاکمه 529 نفر از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین به جرم قتل و حمله به نیروهای امنیتی را به روز دوشنبه موکول کرد.

شورای دادگاه جنایی المنیا در جنوب قاهره به ریاست سعید یوسف مقرر کرده بود که محاکمه 529 تن از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین به جرم قتل یکی از نیروهای پلیس، برپایی آشوب و حمله به نیروهای امنیتی و حمل سلاح به جلسه امروز دوشنبه موکول شده بود.

این تاخیر پس از چند دقیقه از شروع جلسه که شامل یکهزار و 211 تن از جمله شماری از رهبران برجسته اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع رهبر سابق اخوان المسلمین صورت گرفت.

شورای دادگاه مقرر کرد که محاکمه متهمان طی روزهای 22 تا 25 مارس ( 2 تا 5 فروردین) برگزار شود.

مقام های دولت موقت مصر در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته حزب اخوان المسلمین را به هماهنگی با گروه های شبه نظامی و تروریستی در اجرای حملات خشونت آمیز متهم کردند و آن را در فهرست گروه های تروریست قرار داد.

اخوان المسلمین این اتهام مقام های مصری را بشدت رد می کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: