تدبیر24 : در چند سال اخير به دليل مشكلات اقتصادي و عدم رونق بنگاههاي توليدي و اقتصادي كشور مشاهده مي شود كه آگهي هاي تبليغاتي توليدكنندگان، كم رنگ و كم رونق شده است ولي در همين سالها وفور آگهي هاي تبليغاتي بعضي از اجناس و كالاها نظير چيپس و پفك سرسام آور است.
در شرايطي كه اكثر واحدهاي توليدي و صنعتي به دليل مشكلات تحريم و تورم يا از گردونه فعاليت خارج شدند و يا نيمه تعطيل شده اند، واحدهاي توليدي مثل چيپس و پفك بسيار پررونق و پردرآمد هستند. چرا؟
چرا محصول صد در صد زيان آور و مضري مثل چيپس و پفك كه به گفته همه كارشناسان تغذيه و پزشكان هيچ ارزش غذايي نداشته و بسيار براي انسان مضر و گاه خطرناك است اينقدر به راحتي هم كم فروشي مي كنند، هم گران فروشي و هم سم فروشي؟!
آگهي هاي تبليغاتي ميلياردي بيلبردهاي خياباني و صدا و سيما براي چيپس و پفك نشان مي دهد كه اين سم مهلك چگونه در بسته بنديهاي پر زرق و برق با قيمتي بسيار گران به كودكان فروخته مي شود و چگونه نسل آينده را با سوء تغذيه و بيماريهايي مواجه مي كند؟
هيچكس نمي داند كه اين خوراك به ظاهر خوشمزه كه نه بر اساس وزن فروخته مي شود و نه بر اساس حجم چگونه در كيسه هاي پر شده از هوا به مردم فروخته مي شود و پروانه بهره برداري و بهداشتي هم دارد؟
چقدر جالب و شگفت انگيز است تجارت پر رونق كم فروشي، گران فروشي و سم فروشي و سود فراوان آن براي توليدكنندگان و زيان هاي فراوان آن براي بچه هاي مردم و گاهي افراد بزرگسال جامعه!؟