واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۱۳۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران

عوامل موثر بر آزادی سربازان

اما در کنار نقش مهم دولت ایران و دولت پاکستان در آزادی این گروگان‌ها نمی‌توان از نقش موثر علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان به آسانی گذشت. . .
تدبیر24: خبر آزادی سربازان ایرانی که به دست گروهک موسوم به جیش‌العدل به گروگان گرفته شده بودند شیرین بود. با این حال این شیرینی زمانی کامل می‌شد که هر 5 مرزبان گروگان گرفته شده آزاد می‌شدند و امروز جای خالی یکی از سربازان که توسط این گروهک به شهادت رسید از شیرینی این آزادی کاسته است. از سویی دیگر اگر این آزادی در شب عید نوروز اتفاق افتاده بود و خانواده‌های این زندانیان می‌توانستند شب‌های نوروز را در کنار خانواده‌های خود تحویل سال را جشن بگیرند این خوشحالی بدل به جشنی بزرگ‌تر می‌شد اما گذشته از این جزئیات نمی‌توان نقش مقامات ایرانی را در آزادی این افراد کتمان کرد.

مکالمات تلفنی جدی میان مقامات کشورمان و مقامات پاکستانی توانست مقدمات آزادی این افراد را مهیا کند. این مذاکرات در فضای بدون جوسازی و هیاهو صورت گرفت و در نهایت آزادی این سربازان نشان داد که این استراتژی موفق بوده و در رسیدن به یک توافق با گروهک جیش‌العدل موفق عمل کرده است. از سویی دیگر به نظرمی‌رسد پاکستان نیز در قضیه آزادی گروگان‌های ربوده شده ایرانی به خوبی از عهده نقش خود برآمده و توانسته رضایت ایران را جلب کند. پاکستان به عنوان رابط ایران و گروهک تروریستی جیش‌العدل در این قضیه وارد مباحث مربوط به آزادی گروگان‌ها شده و در نهایت هوشمندی تیم مذاکره‌کننده ایرانی موجب فیصله پیدا کردن قضیه گروگانگیری سربازان ایرانی شد.

اما در کنار نقش مهم دولت ایران و دولت پاکستان در آزادی این گروگان‌ها نمی‌توان از نقش موثر علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان به آسانی گذشت. شاید از بسیاری لحاظ این افراد نقش موثرتری از مذاکره‌کنندگان ایرانی و پاکستانی در به ثمر رسیدن مذاکرات با اعضای گروهک تروریستی داشتند. به هر حال بخش‌هایی از جامعه اهل سنت ایران به دلیل برخی سیاست‌های گذشته نگاه انتقادی دارند اما موجی که طی چند هفته گذشته از سوی علما و هنرمندان و ورزشکاران و شخصیت‌های محبوب ملی و منطقه‌ای اهل سنت انجام شد تاثیر بسزایی در تصمیم گروهک جیش‌العدل در آزادی سربازان به گروگان گرفته شده ایرانی داشته است. این اعتراضات که از سوی شخصیت‌های فرهیخته و دانشمند و محبوب جامعه اهل سنت ایران صورت گرفته بود نشان داد به‌‌رغم همه انتقاداتی که از سوی این افراد نسبت به برخی رفتارها وجود دارد اما برخوردهای خشونت‌بار به هیچ عنوان مورد تایید جامعه اهل سنت ایران نیست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
مستوفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
0
آقای دکتر زیباکلام. با سلام.
شما که ملتمس دعا هستید. من قول می دهم و تضمین میکنم (به قول دکتر روحانی من در دنیا و آخرت و در محضر عدل الهی مسئولیت آن را به عهده می گیرم) که اگر همین علمای اهل تسنن هم در حق شما دعا کنند عاقبت بخیر می شوید. لااقل کاری کنید که علمای اهل تسنن برای عاقبت بخیری شما دعا کنند. در چنین حالتی در کمال ناباوری شما دوستداران آیت ا... مصباح از جمله خود بنده نیز در حق شما دعا خواهیم کرد. ما را هم از دعای خیر خودتان بی نصیب نگذارید. سال 91 خوبی داشته باشید.
تدبیر1404
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
0
سلام ضمن تبریک سال نو و ازادی سربازان وطن ! استاد فرهیخته جناب زیبا کلام به همان قشنگی نامشان زیبا روی سستی اقایون(در همه بخش ها ) بخصوص دولت تدبیر امید (در اولین ازمون سخت ) ماله کشیدن . خوبه علماء اهل سنت بداد رسیدن وگرنه امید به تدبیر و امید نبود. خدایشان حفظ کند.
mohammad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
0
eyval dolate tadbir va omid
نظر شما: