واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۱۵۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
آذر منصوری فعال سیاسی

هجمه به دولت به بهانه یک دیدار

آقای خاتمی درواقع دارای یک پایگاه اجتماعی قابل توجه در کشور است که در انتخابات اخیر هم به عنوان یکی از حامیان آقای روحانی پا به عرصه انتخابات گذاشتند و . . .
تدبیر24: در مورد تذکری که مجلس به دلیل دیدار وزیر ارشاد با آقای خاتمی به ایشان داده است، باید اذعان داشت این دیدارها در قالب دیدارهای نوروزی انجام می‌شود که آقای خاتمی به دلیل مراجعات مکرر برگزار می‌کنند و این دیدارها طبق برنامه مرسوم به این نحو است که تمام مقامات دولتی و غیردولتی و همچنین فعالان سیاسی و اجتماعی، یکی دو روز بعد از تعطیلات به دیدار آقای خاتمی می‌روند بنابراین این دیدار یک دیدار کاملا معمولی و نوروزی بوده است و هیچ برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای نبوده است.

درواقع این دیدارها با فعالان سیاسی و اجتماعی طبق رسم هر ساله انجام می‌شده است بنابراین اتفاقی غیرطبیعی و غیرمرسوم رخ نداده است. اما اینکه طیفی از نمایندگان مجلس هر اتفاق و رویدادی را دستاویزی قرار می‌دهند و علیه دولت آقای روحانی حاشیه‌سازی کرده و به عنوان ابزاری علیه آن استفاده می‌کنند، همان موضوعی است که آقای روحانی هم در روزهای گذشته به آن اشاره کرد؛ اینکه گروهی در تلاش هستند تا با حاشیه‌سازی و پرداختن به امور اینچنینی دولت را از بطن برنامه‌هایی که در پی دارد دور نگه دارند؛ چراکه آنها هم به این مساله واقف هستند که شرایط کنونی کشور و به‌خصوص وضعیت اقتصادی کشور، شرایطی است که باید همه قوا با تعامل تلاش کنند که به صورت جدی و با ایجاد وحدت و آشتی ملی موانع را از سر راه کنار بزنند.

در این راستا به نظر می‌رسد مخالفین دولت آقای روحانی تنها هدفی که برای خود مدنظر قرار داده‌اند، استفاده از هر موضوع و بهانه‌ است برای تضعیف دولت آقای روحانی. آقای خاتمی هشت سال در مصدر ریاست جمهوری در این کشور حضور داشتند و به هر حال حاصل این هشت سال، هم در سیاست داخلی و سیاست خارجی و هم در عرصه مدیریت اقتصادی کشور، نتیجه بسیار موفقی بوده و به هر حال هم موافقان و هم مخالفان دولت آقای خاتمی به آن اذعان دارند. اما بخشی از اقلیت افراطی مجلس از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به دولت آقای روحانی و تضعیف این دولت فرو گذار نمی‌کنند و با توجه به این دیدار که به اعتقاد من یک دیدار مرسوم و معمول هر ساله بوده است از این بهانه نیز برای حاشیه سازی نسبت به دولت استفاده کردند و نمونه مشخص این تلاش هم خبرسازی و حاشیه سازی مخالفان دولت آقای روحانی براساس اخبار اینچنینی است.

در مورد حساسیت‌هایی که نسبت به آقای خاتمی که هشت سال رئیس‌جمهور این کشور بوده است و به نوعی بخشی از این نظام قلمداد می‌شود باید بگویم آنچه مهم است این که آقای خاتمی از یک عقبه اجتماعی برخوردار است و درواقع دارای یک پایگاه اجتماعی قابل توجه در کشور است که در انتخابات اخیر هم به عنوان یکی از حامیان آقای روحانی پا به عرصه انتخابات گذاشتند و یک خیل عظیمی از هواداران ایشان به تبع ایشان وارد انتخابات شدند و به هر حال این حماسه سیاسی که نفع آن متوجه آحاد جامعه است رخ داد.

به نظر می‌رسد بخشی از نگرانی اقلیت افراطی مجلس حضور رسانه‌ای آقای خاتمی و تاثیرگذاری ایشان در فضای رسانه‌ای کشور باشد به‌ویژه اینکه تلاش آقای خاتمی همواره بر تعامل و گفت‌وگو و برقراری آشتی ملی حتی بعد از حضور ایشان در مسند ریاست جمهوری تلاشی ارزشمند در حیات سیاسی کشور بوده است. به اعتقاد من بخش عمده این مخالفت ها می‌تواند مخالفت های سیاسی باشد که در دیدگاه آقای خاتمی و شخصیت آقای خاتمی وجود دارد و نگرانی از حضور دوباره ایشان در عرصه سیاسی کشور است که بخش عمده آن معطوف است به انتخابات آینده.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
2
0
بدبختی اینجاست که یکی دو مورد نیست که به این راحتی ازش بگذرند. هر روز صبح یک ارد ناشتا میده! به خاطر هر کدوم از این حرفا یکبار باید استیضاح میشد. من موندم مجلس چرا مماشات میکنه؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
1
1
خاتمی، حسن خمینی، هاشمی و روحانی خودشان را قیم مردم می دانند. اگر کسی گفت بالای چشمتان ابروست انگار هولوکاست را انکار کرده باشد متهم به بیسوادی افراط گری بداخلاقی کج فهمی و بی فرهنگی میشود. فقط برای اینکه مردم می گویند هرکه می خواهید باشید شما هم مثل بقیه مردم هستید و کوچکترین فرقی ندارید.
الان خاتمی هم از یارانه انصراف میدهد یا اصلا شامل حالش نمیشود؟
هر وقت هاشمی هم یارانه بگیر شد فکر تداوم ریاست بر مردم به سرتون بزنه در غیر اینصورت بهتره خانه نشینی کنید و از مایه بخورید.
حرف زیاد هم بزنید چماقها را توی سرتان خرد میکنیم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
1
3
حضور خاتمی در عرصه سیاسی کشور منافع باندی وسیاسی خیلی ها را بخطر می اندازد واین ها دغدغه این رو دارند نه منافع ملی ومردمی را
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
2
1
خاتمی از خائنین به ملت و انقلاب می باشد و در فتنه سال 88 هم حضور بسیار فعالانه ای داشت !!! البته به نفع دشمنان غربی بنابراین مردم بصیر هم عاقلانه طردش کردند ...
نظر شما: