واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۱۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

تاکسی‌ها منتظر ابلاغ کرایه تاکسی

زمزمه افزایش نرخ کرایه تاکسی از مباحثی است که هر ساله بعد از تعطیلات نوروز پررنگ می‌شود که این روزها تاکسی‌ها همدان نیز منتظر ابلاغ کرایه خود هستند.
 تدبیر24: در جامعه امروز حمل و نقل یکی از ارکان مهم جامعه است که کار نقل و انتقال افراد را در سطوح درون‌شهری و برون‌شهری انجام می‌دهد.
 
هر ساله در بیشتر مواقع، بعد از ایام نوروز زمزمه‌هایی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح کشور شنیده می‌شود که همدان نیز در از این قاعده مستثنی نبوده است.
 
در این راستا آنچه نباید از نظر دور داشت این است که افزایش نرخ خدمات در کشور همواره باید هم راستا با افزایش کمی و کیفی آن باشد در این زمینه نیز بحث حمل و نقل و جابه‌جایی مسافران برون‌شهری و درون‌شهری باید در این قالب بگنجد.
 
اما بحث مهم بر سر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری است که خواه یا ناخواه افزایش پیدا خواهد کرد و گریزی از آن نیست اما در کنار این مسئولان امر نیز باید به این موضوع دقت داشته باشند که ممکن است افرادی به دلیل موقعیت کاری بیشترین سفر درون‌شهری را داشته باشند پس ناگزیرند روزانه مبلغ زیادی را بابت کرایه تاکسی بپردازند؛
 
نباید از این موضوع غافل بود که سیستم حمل و نقل عمومی در جامعه بسیار کمرنگ است و اگر بخواهیم سفر‌های درون‌شهری را با اتوبوس انجام دهیم باید ساعت زیادی را منتظر رسیدن اتوبوس‌ها بود.
 
در همین راستا با رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان به گفت‌وگو نشستیم:
 
کامران گردان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از آغاز افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت: نرخ کرایه تاکسی‌ها از اول اردیبهشت ماه بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
 
وی با اعلام اینکه این نرخ‌ها در کمیته فرمانداری مصوب شده، بیان داشت: سازمان اتوبوسرانی نیز نرخ کرایه‌ها را مصوب کرده و از ابتدای اردیبهشت همزمان با تاکسی‌ها نرخ‌های جدید اعمال خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اضافه کرد: نرخ کرایه اتوبوس‌ها افزایش چندانی ندارد و قیمت کرایه با رند شدن به ۲۰۰ تومان افزایش می‌یابد.
 
وی تصریح کرد: با انجام به موقع کارهای تعیین نرخ جدید، قبل از عید نوروز نرخ مصوب از شورای شهر به فرمانداری ارسال شده و با تصویب زودهنگام، همدان به عنوان شهر پیشگام در این زمینه شد.
 
گردان یادآور شد: در بحث تاکسی‌ها نرخ پول خرد حذف شده و همزمان با اجرای افزایش نرخ تاکسی‌ها، تعدادی از تاکسی‌ها به صورت تاکسی‌متر کار خود انجام می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ تاکسی در شهر همدان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: این میزان تاکسی‌ها به مرور مجهز به تاکسی‌متر می‌شوند.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان یادآور شد: کارهای راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی نیز در حال انجام و به مرور در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها راه‌اندازی می‌شود و سعی ما این است که امسال این موارد انجام شود.
 
یکی از رانندگان تاکسی نیز در این زمینه اظهار داشت: افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها یک روال معمول است که هر ساله بعد از ایام تعطیل نوروز درصدی را با اعلام نرخ مصوب فرمانداری، شورای شهر و تاکسیرانی رانندگان مجاز به افزایش کرایه تاکسی هستند.
 
این تاکسیران ابراز داشت: بسیاری از مسافران به افزایش نرخ کرایه تاکسی اعتراض دارند اما باید به این نکته دقت داشت که با گران شدن بنزین، گاز و... رانندگان نیز پول گزافی را برای تأمین سوخت سفر درون‌شهری هزینه می‌کنند و همین موضوع نشان می‌دهد که در کنار افزایش نرخ حامل‌های سوخت نرخ کرایه تاکسی‌ها نیز افزایش پیدا کند.
 
وی عنوان کرد: البته در اعمال نرخ کرایه تاکسی‌ها این امر باید مورد توجه قرار بگیرد که نرخ مصوب یک مسیر درون‌شهری برای مسافت‌های کوتاه هم اعمال نشود.
 
یکی از مسافران نیز در این بحث اظهار داشت: درست است که افزایش قیمت‌ها بعد از هر سال یک قانون است اما مسئولان امر باید به این امر دقت کند که اگر فردی در طول روز بیشترین سفر درون‌شهری را داشته باشد با این رقم کرایه‌های درون شهری تا عصر که به خانه بر می‌گردد باید چه مبلغی را پرداخت کند؟
 
مهران ایمانی بیان داشت: کار من طوری است که مدام در طول روز در حال رفت و آمد هستم و افزایش نرخ کرایه تاکسی برای افرادی چون من بسیار مشکل است زیرا اگر با اتوبوس نیز بخواهیم رفت و آمد کنیم زمان زیادی را باید منتظر اتوبوس‌های شرکت واحد باشیم.
 
وی ابراز داشت: در همین راستا مواقعی نیز اتفاق می‌افتد که رانندگان کرایه مسافت‌های کوتاه را هم همان کرایه مصوب مسیر طولانی دریافت می‌کند و مسافران نیز حق اعتراض ندارند چراکه در صورت اعتراض باید پیاده شوند.
 
ایمانی گفت: تاکسیرانی باید نظارت بیشتری بر تاکسی‌ها و کرایه تاکسی داشته باشد و سیستم پرداخت هوشمندی که چند سال است قول نصب آن روی تاکسی‌ها داده شده باید عملی شود تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.
 
در پایان باید گفت که حمل و نقل درون‌شهری نیاز به نگاه جدی دارد تا افراد نیز برای رفت و آمد درون‌شهری بیشتر با وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند که در این صورت نیز ترافیک درون شهری نیز کاهش پیدا می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
خوبه خیلی خوبه همه چی گرون بشه عالی میشه
نظر شما: