واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

شارژ كامل باتري در عرض 30 ثانيه

ضرورت شارژ موبایل به یکی از دردسرهای کاربران تبدیل شده است و در مواقع اضطراری بسیار عذاب آور است. اخیرا کمپانی StoreDot با تولید یک راهکار جدید، راه خوبی برای خلاصی از این دردسر فراهم آورده است. این باطری برای گوشی ای همچون گلکسی S4 در عرض 30 ثانیه شارژ می شود.
تدبير24: این کمپانی که برخاسته از دپارتمان نانوتکنالوژی است، این باطری را در کنفرانس Think Next مایکروسافت، بر روی یک گلکسی S4 نمایش داد. این کمپانی مدعی است هنوز این پروژه به پایان نرسیده است و این پروژه برای رسیدن به سرعت قابل قبول تا سال 2016 ادامه می یابد.

بنابر نظر وال استریت، تکنولوژی مورد استفاده این کمپانی، متفاوت از تکنولوژی لیتیوم-آیون است که اکنون در اکثر دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. این تکنولوژی مبتنی بر نیمه رساناهای بیولوژیکی است که از ترکیبات ارگانیک طبیعی به نام peptide تشکیل می شوند. Peptideها در بدن انسان فعالیت های هرمونی و کارکردهای نشانگر را اعمال می کنند.
این کمپانی اظهار داشته است: "در اصل آن چیزی که ما متحول کرده ایم، نسل جدید الکترودها با متریال های نوین است. ما این نسل جدید را MFE می نامیم که تلخیص شده (Multi Function Electrode) الکترودهای چند کارکردی است. یک جانب این الکترودها وظیفه شارژ سریع و جانب دیگر، تخلیه سریع شارژ را بر عهده دارند.
الکترولیت ها با توجه به کارکرد چهار Nanobot که در عملکرد الکترودهای چند کارکرد موثر هستند، بهبود می یابند... ما در پی آنیم که به کیفیت باطری های Li=On برسیم... اکنون نیز تخلیه خودکار باطری شبیه به Li-On می باشد."

کمپانی StoreDot مدعی است که شارژ تولیدی این شرکت، می تواند طول عمر باطری شما را افزایش دهد، چرا که می تواند از شارژ و تخلیه شارژ مداوم و با دفعات زیاد جلوگیری کند.
در حال حاضر، این شارژر به اندازه شارژر یک لپ تاپ است، اما گویا کمپانی در پی آن است که اندازه آن را کاهش دهد. احتمالا این شارژر با قیمت 30 دلار به بازار عرضه شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: