واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

داشتن فرزند برابر با شانس

پدر و مادر بودن سخت‌ترين‌، رضايت‌ بخش‌ترين و با اهميت‌ترين شغل و کار در جهان است. هيچ مسئوليتي بزرگتر و مشکل‌تر از بزرگ کردن فرزند در زندگي وجود ندارد و براي برخي از انسان‌ها هيچ رضايتي بالاتر از آن نيست.
تدبير24: بسياري از مردم، تنها با اتکا به وجوه منفي نقش والدين، از پدر و مادر شدن انتقاد مي‌کنند و ديگران ـ به خصوص آنهايي که هنوز پدر و مادر نشده‌اند ـ پدر و مادر بودن را تنها با اتکا به وجوه مثبت آن رؤيايي بزرگ مي‌دانند. اما در واقعيت پدر و مادر شدن مي‌تواند کاري بسيار پرمشقت، نوميد‌کننده و بي اجر و مزد باشد و مي‌تواند انرژي، پول و وقت شما را ببلعد. در عين حال که مي‌تواند پرهيجان‌ترين و رضايت‌بخش‌ترين کاري باشد که مي‌توانيد انجام دهيد. خلق و ايجاد يک انسان با همراهي همسرتان، حقيقتاً يک معجزه است.

ما به هيچ عنوان از آنچه که گفتيم، قصد اين را نداريم که به شما بگوييم بچه‌دار شويد يا اين‌که نبايد بچه‌دار شويد. هر فردي بايد خودش در اين‌باره تصميم بگيرد. مهم اين است که انتخاب عاقلانه‌اي انجام دهيم، تا اين‌که اين مسأله را به شانس واگذار کنيم.
و مسأله ديگري که مهم است، اين است که پيش از ازدواج دختر وپسر در مورد مسايل مناقشه برانگيز بعدي صحبت کنند. اين‌که آيا اصلاً مي‌خواهند فرزند داشته باشند، يا نه؟! فکر مي‌کنند بهترين زمان براي بچه‌دار شدن کدام است و اين‌که دوست دارند چند فرزند داشته باشند؟

متأسفانه در دوره‌ي آشنايي، زن و مرد در اين مورد معمولاً صحبتي نمي‌کنند. به خاطر همين هم نمي‌دانند که آيا در اين زمينه با هم توافق دارند يا خير. حتماً دليل اين‌که در اين مورد صحبت نمي‌کنند اين است، که فکر مي‌کنند موضوع چندان با اهميتي نيست. در جهاني که بسياري از بچه‌ها به طور ناخواسته به دنيا مي‌آيند و افراد متأهل هم به اين مسأله کم بها مي‌دهند، شايد جاي طرح اين قضيه در زمان آشنايي کمي مسخره به نظر برسد. اما مسأله اينجاست که آبستني ناخواسته، شروع بسيار سختي براي مسؤوليت دشوار پدر و مادر شدن است. ما سعي مي‌کنيم که همه چيز را تا حد امکان با برنامه‌ريزي به جلو ببريم. براي تحصيلات‌مان، کارمان، ارتقاي شغلي، کسب و کار تا جايي که ممکن است برنامه ريزي مي‌کنيم و سعي مي‌کنيم گام به گام حرکت کنيم. وقت بسياري را براي صحبت در مورد مدل اتوموبيل، سال ساخت و مسايل ريز مربوط به آن، رنگ و ديگر مسايل مورد علاقه صرف مي‌کنيم و مي‌بينيم که يک عروس خانم فقط براي لباس عروسي چه‌قدر فکر مي‌کند و چه‌قدر زمان صرف مي‌کند. اما وقتي مي‌خواهيم بچه‌‌دار شويم، سکندري مي‌خوريم. انگاري که در باد غوطه‌وريم.

گفته مي‌شود که بزرگترين هديه‌اي که مادر و پدر مي‌توانند به فرزندشان بدهند، ازدواج موفق خودشان است چرا که ازدواج موفق والدين، براي کودک نويد حمايت و ثبات است و الگويي از عشق را به او ارائه مي‌کند؛ که بعد‌ها او مي‌تواند به عنوان يک بزرگسال، همان الگو را در زندگي خود ادامه دهد.

آيا براي پدر ومادر شدن آماده هستيد؟
همسران لازم است که درباره‌ي بچه‌دار شدن با هم صادقانه صحبت کنند. اگر يکي از آنها فرزند بخواهد و ديگري مطمئن نباشد، لازم است که قبل از حاملگي با هم صحبت کنند. همسران نمي‌توانند بدون صحبت کردن به توافق جادويي دست يابند. فرزند ناخواسته هم براي والدين و هم براي فرزند، يک مشکل جدي است.
لازم است که همسران بدانند که چه زماني براي بچه‌دار شدن مناسب است. در زير راهنمايي‌هايي در اين باره فهرست شده است.

1
ـ ازدواجتان شاد و با ثبات باشد. بعد از ازدواج سريعاً بچه‌دار نشويد. به پيوندتان فرصت دهيد تا ريشه دواند و اجازه دهيد که زمان بگذرد، تا اطمينان پيدا کنيد که همسرتان و زندگي مشترکتان، هماني است که مي‌خواسته‌ايد. اگر درباره‌ي ازدواجتان نگراني داريد، بهترين کار اين است که بچه‌دار نشويد. تا هنگامي ‌که مشکلات حل شود و نگراني‌ها بر طرف شود. مطمئن باشيد که آمدن فرزند، نه تنها مشکلات را حل نمي‌کند بلکه اوضاع را وخيم‌تر هم مي‌کند.

2
ـ وضعيت اقتصادي شما مناسب باشد. اگر قرض داريد، سعي کنيد پيش از اين‌که بچه‌دار شويد تا آنجا که ممکن است اکثر آن را پرداخت کرده باشيد . تلاش کنيد که مقداري پس‌انداز داشته باشيد، تا اگر با مشکلي روبرو شديد بتوانيد از آن استفاده کنيد. مطمئن شويد که از پس هزينه‌ها و مخارج زندگي خود برمي‌آييد. براي ورود يک فرد جديد به زندگي خود برآورد هزينه کنيد.

3
ـ براي بچه‌دار شدن تحت فشار و اجبار ديگران نباشيد. هيچ‌گاه به‌خاطر اين‌که فرد ديگري را شاد کنيد، صاحب فرزند نشويد. هر گاه که خودتان، هر دو نفر، خواستيد تصميم به بچه‌دار شدن بگيريد. تصميم‌گيري در اين باره تنها بر عهده‌ي شما دو نفر است.

4
ـ هر دو نفر معتقد باشيد که اکنون زمان مناسبي براي بچه‌دار شدن است. شما نمي‌توانيد با اطمينان پيش‌بيني کنيد که حاملگي چه زماني رخ خواهد داد. به آنچه که در آينده‌ي نزديک برايتان رخ خواهد داد به دقت بنگريد و درباره‌ي زمان مناسب با همسرتان صحبت کنيد.

5
ـ براي يک تغيير عمده در زندگي شخصي و مشترکتان آماده باشيد. والد شدن، زندگي را براي هميشه تغيير مي‌دهد و هيچ راه برگشتي وجود ندارد. بسياري از تغييرات لذت‌بخش هستند، اما حتي تغييرات مثبت هم در زندگي با استرس همراه است. با صداقت درباره‌ي نگراني‌هاي خود با همسرتان صحبت کنيد و بر سر اين‌که چگونه با تغييراتي که والد شدن به همراه خواهد داشت، روبرو خواهيد شد، با او به توافق برسيد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: