واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

نقش عراقچي در آزادي « رکسانا صابري»

انتشار مطالب خبري و تحليلي که از رسانه‌هاي داخلي و خارجي منتشر ميشود نفيا و اثباتا به معناي تاييد محتواي آن توسط آخرين خبر نيست و صرفا براي اطلاع مخاطبان از فضاي رسانه‌اي در کشور بازنشر مي‌شود.

تدبير24: سايت خبري تحليلي المانيتور يازده آوريل در گزارشي به قلم لورا روزن به سابقه سياسي عباس عراقچي، ديپلمات ارشد ايران در تيم مذاکره کننده هسته‌اي پرداخته است. روزن مي‌نويسد، به عنوان يک ديپلمات، عراقچي به اندازه علي اکبر ولايتي و صادق خرازي سياسي نيست. با اين حال، او علاوه بر حضور در مذاکرات محرمانه ايران و آمريکا، در ماه مارس ۲۰۰۷ نيز در نشست منطقه‌اي که در عراق با حضور نمايندگاني از آمريکا برگزار شد، شرکت کرده است. بنا بر اطلاعات منتشر شده توسط ويکي‌ليکس، عراقچي در اين نشست با رفتار کاملا حرفه‌اي خود نمايندگان آمريکايي را تحت تاثير قرار داده است.
با اين حال به نوشته المانيتور، عراقچي براي نخستين بار وقتي در سال ۲۰۰۸ به عنوان سفير ايران در ژاپن معرفي شد، توجه آمريکايي‌ها را به خود جلب کرد. به ويژه آنکه (بنا بر ادعاي المانيتور) وي نقش موثري در آزادي رکسانا صابري، شهروند ايراني ـ آمريکايي، داشته و در تلاش براي حل اين مسئله با شوراي عالي امنيت ملي گفت وگو کرده است. صابري شهروند ايراني‌ـ آمريکايي در سال 2009 در ايران به اتهام جاسوسي بازداشت شد. (وي پس از بررسي اتهام‏هايش در همان سال آزاد شد.)
به گزارش المانيتور به نقل از ويکي ليکس، يک ديپلمات ژاپني به سفارت توکيو در آمريکا گفته که تارو آسو، وزير وقت خارجه ژاپن پس از ديدار با عراقچي گفته اگر ايران و آمريکا روابط ديپلماتيک را از سر مي‌گرفتند عراقچي مي‌توانست سفير ايران در واشنگتن باشد.




منبع: روزنامه قانون

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: