واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
سایت اماراتی ناشنال درباره افزایش خرید سلاح از سوی عربستان مدعی شد:

خطر: عربستان خریدار بزرگ اسلحه شد

یاض به ایران به عنوان یک تهدید می نگرد و برای جلوگیری از «بهار عربی» در کشورش دست به خرید اسلحه زده است.
تدبیر24: در سال گذشته میلادی عربستان سعودی چهارمین خریدار بزرگ اسلحه در جهان شناخته شده است؛ به گفته تحلیلگران مسائل جهانی، این افزایش انعکاسی از نگرانی ریاض از تغییرات منطقه و نیز قدرت نفوذ ایران در منطقه است.
 
طبق آمار منتشر شده از موسسه تحقیقات  بین المللی صلح در استکهلم سوئد، ریاض صرف هزینه برای خرید تسلیحات نظامی را تا ۱۴ درصد افزایش داده است که این رقم در سال ۲۰۱۳، به ۶۷ میلیارد دلار رسیده است. قابل ذکر است در سال ۲۰۱۲ ریاض هفتمین کشور خریدار سلاح نظامی بود.
 
سایت تایمز اوف ایندیا ذکر کرده  در آمار این موسسه به ترتیب کشورهای آمریکا با ۶۴۰ میلیارد دلار، چین ۱۸۸ میلیارد دلار، روسیه ۸۷ میلیارد دلار، عربستان سعودی ۶۷ میلیارد دلار و فرانسه با صرف ۶۱ میلیارد دلار پنج کشوری هستند که در عرصه تسلیحات نظامی هزینه های بالایی را متقبل شده اند. قابل ذکر است انگلستان، آلمان، ژاپن، هند، کره شمالی، ایتالیا، برزیل، استرالیا، ترکیه و امارات متحده عربی به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.
 
در این گزارش ذکر شده در خاورمیانه هزینه های نظامی به ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۳ خرید اسلحه در جهان با ۱٫۹ درصد کاهش به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.
 
چین، روسیه و عربستان سعودی سه کشوری بودند که بودجه خود را افزایش داده اند. گفته شده بزرگترین کشورهایی که هزینه های نظامی‌شان افزایش یافته عراق با ۲۷ درصد و بحرین با ۲۶ درصد بوده اند. کشور هند نیز برای رقابت با پاکستان بودجه خرید سلاح نظامی اش را افزایش داده است.
منبع: پیام نو
 
همچنین سایت اماراتی ناشنال درباره افزایش خرید سلاح از سوی عربستان مدعی شد: ریاض به ایران به عنوان یک تهدید می نگرد و برای جلوگیری از «بهار عربی» در کشورش دست به خرید اسلحه زده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: