واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۲۸۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
عیار ولایتمداری و دینداری افراطی های مدعی

دم خروس تخریب چی های منتقد هویداست

در چند روز گذشته اتاق فکر جریان رسانه های خاص درحالیکه دولت درصدد سامان دهی به طرح ملی هدفمندی یارانه به عنوان گامی زیر ساختی بوده بر هجم تخریب ها آنهم به شکلی بی سابقه افزوده است.
تدبیر24: رهبر معظم انقلاب در برهه ها و فواصل مختلف، بارها و بارها رویکرد عام و کلان خود را مبنی بر حمایت از دولت های مستقر به عنوان نمایندگان ملت و بازوی اجرایی حاکمیت بیان داشته اند. این نکته ای است که علاوه بر تاکید و تصریح صریح ایشان از نوع تعاملات راهبردی رهبری با دولت های مختلف قابل فهم و استنتاج بوده و نیاز به شرح و بسط ویژه ای ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 ، نکته آنکه به لحاظ قانونی و نیز اخلاقی و شرعی، دولت بواسطه وظایف خطیری که بر دوش آن نهاده شده لازم است که از سوی ارکان و اجزاء مختلف قدرت مورد حمایت قرار گرفته تا بتواند امور عامه شهروندان و زیست اجتماعی آنان را سامان ببخشد.

حال اما با همه این اوصاف باید دید آنان که بیش و پیش از همگان خود را ولایتمدار و مدافع تمام قامت انقلاب و ماخوذ به آداب مسلمانی می دانند در نوع تعاملات و عملکردهای خود در قبال دولت منتخب ملت چه می کنند و چه برون دادی را به منصه ظهور می رسانند.

از فردای خلق حماسه 24 خرداد و برآمدن آفتاب اعتدال در صحنه سیاسی کشور، انتظار می رفت که با وجود شرایط بحرانی کشور – به اعتراف تمامی کاندیداهای انتخابات از طیف های مختلف- طیف ها و نحله های سیاسی آنهم از نوع مدعی تمام عیار! با توجه به حمایت بی چون و چرا و همه جانبه خود از دولت سابق که اثرات و تبعات ناخوشایند خود را بر تمامی وجوه زندگی آحاد شهروندان نشان داده بود، لااقل به رسم مروت و حیا اگر به دولت در مسیر اصلاح این وضعیت یاری رسان نبودند، سکوت اختیار کرده و چوب لای چرخ دولت نگذارند به خصوص که آنان داعیه دار حمایت تمام قامت از انقلاب و رهبری نیز هستند.

اما از همان آغازین گام رویکرد تخریبی علیه دولت کلید خورد. غیر از چند روز ابتدایی که تندروها در شوک نه ی بزرگ مردم  بودند و قصد مصادره به مطلوب روحانی را در سر می پروراندند خط تخریب با حداکثر توان براه افتاد.

در ماجرای رای اعتماد به وزرای کابینه و طرح موضوعات موهوم و اتهام های بی اساس، در موضوع توافق هسته ای که پس از یازده سال سردرگمی با حفظ تمامی دستاوردها این پرونده را به یک نقطه ثبات و آرامش رهنمون کرده و عواید اقتصادی فراوانی رقم زده و اعتبار بین المللی ایران را نیز در مجامع جهانی ارتقای دو چندانی بخشید و از مرحله شعار صرف به فایده ملموس و قابل رجوع رسید، در موضوع اعطای سبد کالا که این طیف همواره مدعای دفاع از حقوق محرومین را داشته و از عدالت اجتماعی سخن گفته و یکی از انتقاداتش به دولت اصلاحات ادعای سیاسی کاری و عدم توجه به مشکلات اقتصادی مردم بوده و حال که دولت درصدد سامان دهی به این امور است در سیاسی کاری محض هجمه های بی محابا و فاقد اصالت را در جهت پروپاگاندا و ضربه به جایگاه دولت در دستور کار قرار داده اند و به وارونه نمایی محض دست یازیدند و البته موارد بسیار و مداومی که از حوصله این مقال خارج است و تنها می توان در باب آن گفت که اگر دولت اصلاحات هفت روز یکبار با بحران سازی روبرو بود این دولت دمادم و روزانه دست به گریبان این اقدامات است.

دولتی که ارزش پول ملی را در مدت کوتاه به ثبات رساند، تورم فزاینده را مهار کرده و به عنوان مثال در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه را 13 برابر کاهش داد و سرمایه گذاری خارجی را به سوی ایران تسهیل کرده و در مواجهه با نخبگان دانشگاهی و اهالی سیاست بر مدار اخلاق و اعتماد گام برداشته و کشور را از چالش های خطرناک بدور داشته است.

حال در چند روز گذشته اتاق فکر جریان رسانه های افراطی درحالیکه دولت درصدد سامان دهی به طرح ملی هدفمندی یارانه به عنوان گامی زیر ساختی بوده بر هجم تخریب ها آنهم به شکلی بی سابقه افزوده است.

در حالیکه رهبر انقلاب بر حمایت از دولت تاکید و حق انتقاد منصفانه را محترم شمرده اند. تندروهای افراطی در حجم وسیع و غیر قابل باوری در قالب اخبار جعلی همچون ساختن استخر در نهاد ریاست جمهوری، برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه با ادعای احیای اشراف سالاری و ... موج تخریب تازه ای را علیه دولت سامان دادند تا بزعم خود دولت را که خواستار انصراف از دریافت یارانه شده بود در تنگنا و مضیقه قرار دهند و عجیب اینجاست که در این میانه تمامی عرصه های اخلاقی و اسلامی را هم در می نوردند.

دروغ و قلب واقعیت، خاله زنک بازی مدرن و باسمه ای و سخن گفتن از موضوعاتی که واقعیت بیرونی نداشته و تنها ساخته و پرداخته ذهن های سیاست زده و منفعت نگر است رویه ای است که منتقدین دولت برای کوبش آن در پیش گرفته اند حال آنکه اینگونه اقدامات نه در راستای منافع ملی و نه چارچوب های مورد ادعایی است و در واقع می توان گفت دم خروس این نوع انتقادات و واراونه نمایی ها بیرون زده و ماهیت کارشکنی های افراطی ها را بیش از پیش هویدا کرده آنانی که مدعای انتشار فیلم یک مجلس خصوصی زنانه را برای پیشبرد اهداف سیاسی خود دارند آیا می توانند دوستدار انقلاب باشند؟

آیا آنانی که یک طرح ملی و زیر ساختی را که با حال و آینده کشور و نسل های مختلف ارتباط وثیق دارد به باد انتقادات نامنصفانه می گیرند می توانند با منافع ملی و آرمان های انقلاب قرابت و نسبتی داشته باشند؟ بر فرض که دولت در موضوع انصراف از یارانه ها دچار شکست شد، نفع این موضوع برای چه کسانی قابل تصور است؟ آنانی که دوستدار انقلاب هستند یا آنانی که چشم انتظار آسیب و صدمه به این پیکره اند؟

دولت آیا پول انصراف را در جیب خود قرار می داد یا صرف سامان دهی به بهداشت عمومی و تولید و خروج از رکود اقتصادی می کرد؟ طرفه آنکه از این عدم انصراف چیزی عاید منتقدین تخریب چی هم نشده و درواقع انان نیز در نهایت متحمل ضرر می شوند اما سیاسی کاری و سیاست زدگی و حرکت در مسیر منافع باندی و جناحی چشم های آنان را بر واقعیات بسته و آنان را به لجوجیت کور رهنمون کرده نکته ای که باید همگان نسبت به آن هوشیار بوده و در چنین بزنگاه هایی سره از ناسره را تشخیص داده و ببینند که چه کسانی در پی خیر و سعادت کشور هستند و چه کسانی به مطامع خود می نگرند و در پشت عناوین مقدس پناه می گیرند.

البته بر دولت است که با رویکرد بهنگام و سنجیده در حوزه رسانه ای پاسخگوی این تخریب های خلاف واقع بوده و واقعیت را آنگونه که هست بر همگان هویدا کند که اگر این نباشد دولت منتخب ملت در تنگای دسایس و فرافکنی ها هر روزه منتقدین تخریب چی تحلیل رفته و نمی تواند در پیشبرد برنامه ها و جامه عمل پوشی به خواسته های توده حامی اش گام بردارد نکته ای که تمام تمرکز افراطی بر روی آن معطوف است.  
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
2
3
تدبیر24 استاد مغالطه هستیا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
4
دنیایی هم زور بزنن مجلس رای ...!
رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
1
2
به نظر من دولت دکتر روحانی و شخص آقای روحانی باید از قدرت منتشره در بدنه اجتماعی بیشتر استفاده کند. در علوم اجتماعی و سیاسی گفته شده که تصور قدرت از اعمال قدرت مهمتر است. این به معنای ایجاد تصوری از قدرت فراگیر است که می تواند با توجه به رای بالای جناب روحانی حاصل شود. ابزارهای آن هم دعوت از مردم در اظهار نظر از طریق ایجاد کانال های ارتباطی و سخنرانی های عمومی و دعوت از مردم برای حضور میلیونی می باشد. البته دولت با تفکر و تعمق راههای بیشتری را هم می تواند در این زمینه پیدا کند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
1
3
پولش صرف برگزاري مجالس اشرافي در كاخهاي شاهنشاهي مي شود اگه راست ميگيد گوشه هاي قابل پخش مراسم كه به گفته شما رسمي بوده را پخش كنيد مگه در اين روز مراسمات رسمي ديگه زنانه از تلوزيون پخش نشد پس مشكل چيه مردم نامحرمند و يا خبرها صحيح بوده ؟
نظر شما: