واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۲۸۴۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
جان شهروندان قربانی قصور تازه عوامل شهرداری تهران

آقای قالیباف نردبان یا راننده؛ این بار چه کسی مقصر است؟

راننده مورد نظر عامل این حادثه است اما مدیریت نادرست در شهرداری ریشه اصلی اینگونه حوادث است که جان شهروندان را به تاراج می برد.

تدبیر24: «من به مردم قول می دهم که رسیدگی این حادثه ظرف 15 روز روشن شده و نتایج آن اعلام شود. همچنین اعلام نتایج نیز به گونه ای نباشد که در انتها اعلام کنند که راننده مقصر بوده است.»

این جملات بخشی از سخنان محمد باقر قالیباف در مواجهه با حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری بود که طی آن دو تن از شهروندان زن به طرز فجیعی جان باختند. او همچنین گفته بود: «مردم شاهد بوده اند در جریان اتفاقاتی که در گذشته دور و نزدیک رخ داده است، همیشه گفته اند رسیدگی می کنیم اما در انتهای کار بنده نیز به عنوان یک شهروند نفهمیده ام که نتیجه چه شد.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی تدبیر24 شهردار تهران در این سخنرانی پر طمطراق در چندین و چند وهله تاکید مضاعف کرد که تمامی ابعاد پرونده مشخص شده و مقصر که قطعا راننده!! نخواهد بود شناسایی خواهند شد.

چندی بعدتر اما مجرمین بد کردار و متخلفین قصور کننده مشخص شدند آنهم با ترقی از راننده به نردبان ماشین آتشنشانی و تجمع مردمی!!! شهردار تهران نشان داد که پرونده را مختومه کرده و متخلفین را به عموم آحاد ملت معرفی کند.

از انتهای دی ماه تا ابتدای اردیبهشت ماه بیش از سه ماه و اندی نگذشته اما یکبار دیگر هنرنمایی عاملین شهرداری تهران جان هفت تن از شهروندان را گرفت و بازهم اظهارات عجیب و خیره کننده مقام ذیربط بهت و حیرت را میهمان نگاه هایمان کرد.

این بار 5 زن شهروند تهرانی قربانی قصور و اشتباه عوامل شهرداری تهران شده اند. این بار هم مطابق روال مالوف راننده اتوبوس مقصر شناخته شده و حکم بازداشت اش صادر!

البته در این میانه نکته بس جالب توجه اظهارات عجیب پیمان سنندجی - مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه- است. او در پاسخ به رسانه ها پیرامون حادثه امروز در اتوبان آزادگان که طی آن با واژگونی اتوبوس شرکت واحد که از شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در باند کندرو در حال حرکت بود و قصد ورود به بزرگراه حکیم شرق را داشت و در راستگرد این ورودی واژگون شد، می گوید: گرچه سرعت اتوبوس در این حادثه استاندارد بود، اما به دلیل خارج شدن کنترل اتوبوس متاسفانه تعدادی از مسافران جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند.

اظهار نظری که عقل سلیم و یا حتی یک کودک خرد از توجیه گل درشت و غیر منطقی اش متعجب می ماند. یک اتوبوس با آن حجیم سنگین و با آن میزان مسافر چگونه با سرعت استاندارد که ایشان در بخشی از سخنانش آن را 50 کیلومتر عنوان می کند!!! سرنگون شده و شدت تصادف به حدی بوده که جان هفت شهروند در دم گرفته شده و تعداد زیادی نیز مجروح می شوند. از اساس با کدام اصل فیزیکی می توان چنین معادله فوق العاده ای را به اثبات رساند؟

شاید بفرمایید که این اظهارات چه دردی را دوا کرده و میزان سرعت در اصل ماجرا چه تفاوتی ایجاد می کند؟ البته نکته اصلی دقیقا در همین اظهار نظر نهفته است! چرا که وقتی یک مدیر برجسته شهرداری تا این حد از ضعف مفرط در ارائه نظر کارشناسی پیرامون حوزه تخصصی خود رنج برده و بدیهی ترین نکات را نمی داند آنگاه است که اینگونه اهمال ها و تقصیرها که جان شهروندان را توسط نیروهای تحت امر این افراد می گیرد غیر منتظره قلمداد نشود.

فی الواقع راننده مورد نظر عامل این حادثه است اما مدیریت نادرست در شهرداری ریشه اصلی اینگونه حوادث است که جان شهروندان را به تاراج می برد. نردبان آتشنشانی یا ازدحام جمعیت یا درخت و راننده می توانند هر کدامشان عامل یک حادثه باشند اما مدیریت نادرست است که بستر وقوع این حوادث را تسهیل می کند.

حال باید دید واکنش جالب شهردار تهران در خصوص این حادثه تازه چه خواهد بود و باز آیا خواهند گفت که مقصر راننده نخواهد بود؟! آیا ایشان شجاعت و جسارت پذیرش ناکارآمدی و قصور در دستگاه تحت امر خود را خواهند داشت؟

نکته جالب توجه دیگر آنکه مدیر عامل شرکت اتوبسرانی تهران و حومه در سخنان توجیه ای خود بارها بر این نکته پای فشرده که مجوز شرکت خصوصی اتوبوسرانی پس از این حادثه ابطال شده است گویی در اولین وهله و در راحت ترین حرکت این شرکت خصوصی مقصر باید قربانی می شده حال آنکه افرادی که اینگونه شرکت های بی مبالات را که با جان شهروندان درگیر هستند بر سریر این امور می گذارند، مقصر اصلی بوده و باید در قبال شهروندان و نمایندگان ایشان در شورای شهر پاسخگو باشند.

البته این روزها در قرینه این خبر یک اتفاق و واکنش از سوی مسئولین کره جنوبی نیز بسیار به چشم می آید. غرق یک کشتی و کشته شدن تنی چند از شهروندان کره جنوبی واکنش آنی و عاجلی از سوی یکی از بلند پایه ترین مقامات سیاسی این کشور را در پی داشت. نخست وزیر کره جنوبی با اعلام عذرخواهی آنی از سمت خود استعفا کرده و کابینه این کشور از حیز انتفاء ساقط شد و تمامی عوامل حادثه نیز بازداشت شدند، چرا که جان تنی از شهروندان در یک حادثه از دست رفت وبا آنکه نخست وزیر این کشور مسئول مستقیم این رویداد نیز نبود ترجیح داد در پاسخ به افکار عمومی صندلی خود را واگذارد و مسئولیت این اشتباه را شخصا قبول کند.

حال باید پرسید آیا مقصرین این حادثه وطنی مواخذه شده و یا اگر محاکمه نمی شوند آیا از سمت های خود عزل خواهند شد؟ یا لااقل یک عذرخواهی مستقیم و بدون تعارف را شاهد خواهیم بود. این نکته ایست که شهردار تهران باید در قبال آن پاسخگو باشد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
4
7
برو بابا! اون موقع که خصوصی سازی میکردید نمیگفتید جان مردم چند؟ حالا تا اتفاقی میافتد یقه رقیب انتخاباتی تان را میگیرید؟ اگر کسی مقصر باشد دولت است - نه فقط دولت حاضر بلکه د.... هم - که به رفاه و آسایش «شهروندان» توجهی نداشته و ندارد.
leila
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
1
10
این اتوبوس ها تا خرخره پر است. چند برابر ظرفیت پر کرده. اتوبوس خیلی سنگین شده و نتونسته پیچ بزنه. کی باید جواب بده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
1
4
مامورین شهر داری به یک چیز خوب نظارت میکنند کجا یک مامور باگرفتن یقه متخلف میتواند ...... بگیرد شب و نصفه شب و گاه و بیگاه به سراغ متخلف میایند تا بالاخره ......
و سراغ کارشان بروند .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
2
8
خیلی جالبه آقای دلسوز که برای مردم حاضری یقه چاک بدی چرا زمانی که در اتوبان قم دو ارابه مرگ چان دها نفر راگرفتند این قدر هیجانی نشدی وتقصیر را به گردن وزارت راه نگذاشتی ودستور عزل وزیر را صادر نکردید درسته در کره جنوبی اتفاقی افتاد ومسئولین استعفا دادند ولی شما در آن حادثه وقتی وزیر بهداشت برای عیادت از مجروحان به بیمارستان رفت شروع به تخریب ایشان کرده ورفتارشان را شبیه احمدی نژاد قلمدادکردید وتاجایی که توانستید ایشان را زدید.
برادر حالا اگه مدیریت شهرداری که به تعبیر شما مقصر اصلی هست از خودتان می بود باز هم این موضع راداشتید یا سکوت پییشه می کردید

شما همه کارهای جهادی که به تعبیر مقام رهبری راه حل همه مشکلات کار جهادی هست را نمی بینید وبه این حادثه پرداخته اید بلی مجرم هرکس هست باید مشخص اعلان وبه شدت مجازات شود هرکس هست فرقی ندارد از این طرف یا آن طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین امیرجان
حرف حساب جواب نداره
البته ایت تدبیری که من میشناسم پرروتر از این حرفهاست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
3
10
باید انصاف داشت، این موضوع ربطی به شهرداری ندارد و احتمالا به دلیل قصور راننده بوده است . متاسفانه فرهنگ رانندگی ما بسیار غلط است و رعایت قوانین و مقررات را به هیچ می انگاریم..
ناشناس
|
Finland
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
1
8
پس روحانی چه؟؟؟ اصل تثصسرها مال اونه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
1
برای چندمین بار ثابت شد که اغلب مسئولین در جمهوری اسلامی صادقانه با یک رویداد برخورد نمیکنند. شهرداری تهران بعلاوه ارگان رسمی آن یعنی همشهری بدون نامبردن از شرکت اتوبوسرانی و یا اتوبوس تحت نظر اتوبوسرانی با تیتر درشت اسکانیا را مقصر جلوه داده است. حالا اسکانیا مقصر است ولی این آدما فکر نمیکنند که خودشان 3000 دستگاه آنرا برای شهرداری تهران خریداری کرده اند. بازهم اینا نمیدانند که اکنون قرن 21 است و همه میدانند که یکی از بهترین کارخانه های سازنده اتوبوس و کامیون شرکت اسکانیا هست. حلا بازهم جای شکرش باقیه که شهردار یا روزنامه همشهری تقصیر را بگردن آمریکا نیانداخته است. مثلاً میتوانستند بگویند ماهواره آمریکا چراغ لیزری در چشم راننده انداخته است.
مرزبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
1
مسبب کشته شده های بی تدبیری سبدکالا را پیدا کنید بعد حتما به حسابش برسید بعد مشکل اتوبوس را حل می کنیم
نظر شما: