واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۲۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
ساختمان بهشت در انتظار کلید دار جدید

پیشرفت تهران در انتظار مرد اعتدال شهر

از میان گزینه‌های موجود باتجربه‌ترین و درعین حال غیرسیاسی‌ترین گزینه را انتخاب کنند که به اعتقاد آنها محسن ‌هاشمی بهترین گزینه بود. اصولگرایان میانه هم همین رویکرد را انتخاب کردند . . .

تدبیر24 : خاطره 24 خرداد ریاست‌جمهوری خاطره‌ای بود که در کنار خود آموزه‌های زیادی هم داشت؛ آموزه‌هایی که به سیاسیون و فعالان بخش‌های مختلف آموخت زمانی موفق خواهند شد که تمایلات شخصی و گروهی خود را ارجح بر منافع ملی ندانند. آنها بار دیگر تجربه کردند که لذت رسیدن به اجماع شیرین‌تر از قدرت‌طلبی‌هایی است که نشانی از دلسوزی برای کشور ندارد.

 در آخرین ماه بهار سال جاری بود که اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که اجماع با کاندیدای میانه‌رو رمز پیروزی است. آنها نخواستند که در شهر ولوله شود، اصلاح‌طلبان پیروز شدند چون می‌خواستند ملت پیروز باشند اما رقیب آنها که 8 سال قدرت را دراختیار داشت در رسیدن و بقای کرسی ریاست‌جمهوری از هیچ هیاهویی برای رسیدن به قدرت چشم‌پوشی نکرد. شب دوشنبه هم که بار دیگر اصلاح‌‌طلبان و میانه‌روها در اجماعی حداکثری رای به این نتیجه رسیدند که محسن‌ هاشمی به‌عنوان شهردار این جریان معرفی شود، بار دیگر مخالفان وحدت و اجماع به شکست خود اعتراف کردند. هدف این سطور اثبات شایستگی‌های مدیری نیست که 17 سال مدیریت مترو را بر عهده داشته و توانسته در این سال‌ها با تمام دولت‌ها همراهی داشته باشد بلکه توجه دادن به سیستم دموکراتیکی است که رمز موفقیت‌های اخیر است.

دوشنبه‌شب بود که اصلاح‌طلبان و میانه‌روها دور یک میز جمع شدند تا درمورد مدیریت اجرایی شهر تصمیم بگیرند. آنها با مرور عملکرد دو شهردار اخیر تهران یعنی محمود احمدی نژاد و محمدباقر قالیباف با رد سیاسی بودن شهردار بعدی، به این نتیجه رسیدند که باید از میان گزینه‌های موجود باتجربه‌ترین و درعین حال غیرسیاسی‌ترین گزینه را انتخاب کنند که به اعتقاد آنها محسن ‌هاشمی بهترین گزینه بود. اصولگرایان میانه هم همین رویکرد را انتخاب کردند و در اجماعی هماهنگ با اصلاح‌‌طلبان گزینه مطلوب را برگزیدند. در این میان برخی که هنوز به قدرت اجماع اعتقادی ندارند با روش‌های تکراری و نخ‌نماشده سعی کردند تا تصمیم دوشنبه شب را خدشه‌دار کنند به نحوی که از صبح سه‌شنبه به ایجاد شبهه در این تصمیم پرداختند.

 در ابتدا مهرداد بذرپاش که مدتی به‌دنبال کرسی ریاست در دولت‌های نهم ودهم بود و درنهایت توجهی به او در پاستور نشد و راه بهارستان را پیش گرفت، از بررسی موضوع «انتخاب شهردار» در جلسه مشترک قریب‌الوقوع اعضای جدید شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران خبر داد. اظهارات او شباهت زیادی به اظهارات چندی قبل سروری از اعضای جدید شورای شهر داشت که گفته بود کمیته‌ای درمورد انتخاب شهردار تصمیم‌گیری می‌کند اما درواقع چنین کمیته‌ای وجود خارجی نداشت و در خیال آنهایی ساخته شده بود که دوست نداشتند شاهد حضور مردی با تجربه و غیرسیاسی در شهرداری تهران باشند.

ایسنا هم دیروز به نقل از یک سایت اصولگرا از طیف تندرو نوشت که گزینه‌ای دیگر به گزینه‌های شورای شهر تهران برای شهرداری پایتخت اضافه شد. تعدادی از اعضای شورای تهران در دوره چهارم به دنبال شهردار شدن محمد سعیدی‌کیا، وزیر دولت‌های ‌هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هستند. در همین راستا حتی رایزنی‌هایی نیز با وی انجام شده است. این خبرگزاری نوشت؛ گفتنی است علاوه بر سعیدی‌کیا، محسن‌هاشمی، محسن مهرعلیزاده و مرتضی بانک نیز برای شهرداری پایتخت مطرح هستند.

 صفدر حسینی نیز از گزینه‌های شهرداری تهران بود که البته وی این موضوع را رد کرده است. مطرح کردن رد پیشنهاد شهرداری از سوی صفدر حسینی به این نحو نشان از آن دارد که این تندروها از درک معنای گذشت از خود در راه بهبود شرایط کشور غافل هستند و به هر نحوی در نظر دارند خوب‌ها و ویژگی‌های مثبت رقیب را نبینند که البته آنها نمی‌توانند هضم کنند بهبود شرایط کشور با حضور هر کاندیدایی از رقابت‌های سیاسی مهمتر است لذا اینچنین از اقدام زیبای صفدر حسینی به نفع محسن‌ هاشمی با بی‌تفاوتی یاد می‌کنند. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
اردلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
6
3
بابا تورو خدا این د. . . رو دیگه نیارید سره کار
عباس عسکرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
1
2
یک طرفه به قاضی رفتن راضی برگشتنه این مقاله توسط چه کسی نوشته شده معلوم نیست چرا پشت پرده حرف میزنی مگه قرار نبود رو راست باشید همه شما منافع شخصی رامورد توجه قرار میدهید و طرف مقابل را محکوم هیچ کدامتان بخاطر خدا موش نمیگیرید شما هم عملکردی بهتر از آنها نخواهید داشت صحبت بخور بخوره و بس و بس و بس
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
0
2
ميدانم سايت هوادار دولت هستيد
هنوز 2 ماه از حرفهاي اين شيخ بزرگوار نگذشت که ميگفت وام دار هيچکس نيست
روحاني نه تنها وام دار هست بلکخ کاملا همه چيز خود را در گرو هاشمي و خاندانش قرار داده
بهتر است کمي کمتر به اين خاندان متوسل و متوجه باشد
نظر شما: