واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۳۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵

هیچکس به اسم نقد اجازه تخریب ندارد

وزیر ارشاد با بیان آنکه رییس جمهوری و سابقه وی در انقلاب از سال 1349 تا امروز بسیار شفاف و روشن است و در تمام صحنه های انقلاب و دفاع مقدس حضور فعال و موثری داشته است افزود: طبیعی است دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه مسئول در این زمینه موظف به برخورد با سازندگان این مستند است.
تدبیر24:  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند برگزاری دومین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره ˈمستند من روحانی هستمˈ گفت: اجازه تخریب در پوشش نقد را به هیچکس نمی دهیم.

 علی جنتی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: در نمایشگاه سال آینده شاهد برگزاری باشکوه تر نمایش فعالیت های فرهنگی این خانه باشیم.

وی ادامه داد: هدف از تاسیس خانه ایثار و مقاومت ترویج این فرهنگ در میان مردم به خصوص جوانانی که روزهای دفاع مقدس را ندیده اند است.

نقد با تخریب تفاوت دارد

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تناقض شعار آزدی بیان با سخنان وزیر ارشاد درباره برخورد قضایی با سازندگان مستند من روحانی هستم گفت: هیچکس مانع نقد نیست و همه افرادی که موافق و یا مخالف دولت باشند می توانند کتاب های خود را منتشر کنند و به همکاران توصیه کرده ام در این زمینه نباید مانع فردی باشیم.

وی ادامه داد: نکته مهمی که رییس جمهوری بر آن تاکید دارد این است که نباید در پوشش نقد، اتهامات، اظهارات ناروا، تخریب و توهین مطرح شود؛ خوشبختانه در حوزه کتاب چنین شرایطی نداریم اما به صورت لوح فشرده مواردی را مطرح کرده اند و آنرا در مجامع عمومی یا اینترنت عرضه کرده اند که بسیاری از آنها اتهامات ناروا به شخصیت بارز و برجسته ای مثل دکتر روحانی است.

وزیر ارشاد با بیان آنکه رییس جمهوری و سابقه وی در انقلاب از سال 1349 تا امروز بسیار شفاف و روشن است و در تمام صحنه های انقلاب و دفاع مقدس حضور فعال و موثری داشته است افزود: طبیعی است دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه مسئول در این زمینه موظف به برخورد با سازندگان این مستند است.

وزیرارشاد در پاسخ به این سوال که آیا مستند من روحانی هستم را دیده اید گفت: نه، ولی مطالب آنرا خوانده ام.

جنتی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای سازندگان اثر مبنی بر سرقت راش های این مستند گفت: از چنین چیزی اطلاع ندارم.

وی در واکنش به اصرار خبرنگاران برای پرسیدن سوالاتی درباره این موضوع گفت: درنمایشگاه کتاب هستم و اگر سوالی درباره موضوع کتاب دارید به آن پاسخ می دهم.

مجری قوانین ممیزی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم

جنتی در پاسخ به سووال یکی از خبرنگاران درباره اینکه نظر شما درباره این مساله که رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب گفته است ممیزی باید به مردم سپرده شود چیست؟ گفت: آقای دکتر روحانی چنین حرفی نزده اند بلکه گفته اند وجدان عمومی بهترین داور در زمینه کتاب است تا تعیین کند چه کتابی بیشتر یا کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مساله نظارت و ارزشیابی قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تنها ما مجری آن هستیم.

مصلی محل برگزاری نمایشگاه کتاب نیست

وزیرارشاد درباره نارضایتی مراجعان نمایشگاه نسبت به شرایط اغذیه فروشی ها و تبلیغات محیطی مصلی امام خمینی(ره) گفت: مصلی جای نمایشگاه نیست بلکه محل عبادت است اما به خاطر اضطرار، نمایشگاه کتاب را در این مکان برگزار می کنیم. حتی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران هم ظرفیت کافی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد.

وی ادامه داد: باید برای برگزاری نمایشگاهی در شان جمهوری اسلامی برنامه ریزی دائمی شود، این مساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری است تا در صورت امکان نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب که مکان بسیار خوبی دارد و از ظرفیت مطلوبی برخوردار است برگزار شود.

جنتی گفت: در صورت برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب با مشکلاتی که اکنون در مصلی رو به رو هستیم برخورد نخواهیم کرد.

وزیرارشاد در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شرایط اضطراری باعث شد، مسئولان مصلی مبلغ بالاتری برای برگزاری نمایشگاه کتاب طلب کنند گفت: ما قصد داشتیم با هر قیمتی نمایشگاه را برگزار کنیم تا مردم از آن استفاده کنند در حال حاضر نواقصی در نمایشگاه وجود دارد اما باید سعی کنیم هر چه زودتر شهر کتاب ساخته شود تا با این مشکلات رو به رو نباشیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از روز گذشته 10 اردیبهشت فعالیت خود را در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) آغاز کرده و تا 20 اردیبهشت میزبان کتاب دوستان و اهالی فرهنگ و هنر است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرج
|
United States of America
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
0
0
جبهه پایداری و اسرائیل ... هم برای ....
نظر شما: