واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
محمدرضا خباز نماینده سابق مجلس و فعال سياسي

بازگشت از نيمه راه ضرر، منفعت است

بعضي طرفداران احمدي‌نژاد كه با شعار انتقاد از آيت‌ا... هاشمي توانستند 8 سال بر مسند قدرت تكيه زنند از رفتار گذشته خود متنبه شدند و درصدد جبران آن برآمده‌اند .
تدبیر24: اين كار في‌نفسه پسنديده است. بازسازي هر شخصي كه بي‌دليل شخصيتش زير سوال رفته وظيفه است تا چه رسد به شخصيتي مانند آقاي هاشمي كه از اركان نظام است و عمر خود را در راه انقلاب و در راه خدمت به مردم و در راه وفاداري به امام سپري كرده است. اگر به 9سال پيش برگرديم مثل امروز بيشترين توهين‌ها و هتك حرمت‌ها از طرف حامیان و نزدیکان احمدی‌نژاد به آقاي هاشمي‌ می‌شد بنابراين برگشت از نيمه راه ضرر باز هم استفاده است.

يكي از صفات نيكوي خداوند تواب بودن است يعني توبه‌پذير است و چه نيكوست كه اگر ما كار خطايي انجام داده‌ايم از آن پشيمان شويم و راه بازگشت در پيش‌گيريم. با كمال تاسف حدود 10سالي است كه اخلاق اسلامي به وسيله برخی سياست‌ورزان تحت تاخت و تاز قرار گرفته؛ گويا اخلاق و سياست دو مقوله جدا از هم هستند در صورتي كه اخلاق اسلامي سرلوحه سياستمدار اسلامي است.

يك سياستمدار اسلامي قبل از اينكه سياستمدار باشد مسلمان است و دستور صريح قرآن حفظ حرمت انسان‌ها و حفظ آبروي شخصيت‌ها و آبروي مسلمانان است و اگر كسي دست به تخريب شخصيتي بزند گناه كبيره انجام داده است و اگر عادل باشد از مقام عدالت عزل مي‌شود و اگر جاهل باشد طبيعتا بايد توبه كند بنابراين خوشبختانه لحنی که از سوی برخی مي‌شنويم از يك جهت قابل ستايش است و قابل قدرداني اما از يك جهت بايد كساني كه در امر سياست نقش دارند اين تغيير روش و تغيير جهت را رصد كنند و ببينند اگر براي خداست جاي بسي شكرگزاري است ولي اگر خداي ناكرده پشت سر اين تغيير سياست‌ها منويات خاص دنيايي است با هوشياري و بينايي با آن برخورد کنند. بديهي است روحيات آقاي هاشمي و شخصيت‌هاي ديگري همچون آقاي خاتمي و در حال حاضر آقاي روحاني روحيه انتقام‌جويي نيست بلكه روحيه عفو و بخشش و بزرگواري است ولي حق جامعه را نمي‌توان ناديده گرفت.

افراد ناآگاهي كه در اثر آن جو‌سازي‌ها تحت تاثير قرار گرفتند و نظر مثبتشان نسبت به شخصيت آقاي هاشمي منفي شد حقي دارند و آن حق با رضايت آقاي هاشمي و با رضايت آقاي خاتمي و امروز با رضايت آقاي روحاني ادا نخواهد شد و حتما بايد از راه رفته برگردند و رسانه‌ها براي بازسازي شخصيت‌هايي كه مورد اهانت و تخريب قرار گرفتند برآيند و از آنجا كه در ماه رجب قرار داریم امید است ديگر تخريبگران و كساني كه با قلم و بيان خود بي‌محابا به شخصيت‌ها مي‌تازند و تحقيق نشده سخن مي‌گويند و حيثيت افراد را زير سوال مي‌برند آنها هم به خود آيند و از اين رفتار عقب‌نشيني كنند تا در مسير حق و حقيقت قرار گيرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: