واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸

بهترین روش نگه داری سبزیجات

تدبیر24:ما در این مطلب به بهترین شیوه نگهداری سبزیجات اشاره می کنیم
تدبیر24:موقع خرید سبزیجات باید محصول همان فصل را تهیه کنید و در ضمن، مطمئن شوید که سبزیجات، تازه‌اند و طی همان یکی‌دو روز برداشت شده‌اند. ترجیحا سبزیجات طبیعی خریداری کنید و تا حد ممکن از خرید انواع گلخانه‌ای خودداری کنید. کودهای شیمیایی اجازه نمی‌‌دهند سبزیجات بو و طعم طبیعی خود را حفظ کنند. وقتی سبزیجات خود را خریداری کردید، سراغ وسایل موردنیاز کارتان بروید.

 

اگر سبزیجات شما نیاز به پختن دارد، ظروف مسی را انتخاب کنید. به هیچ عنوان سراغ ظروف آلومینیومی نروید زیرا اسید موجود در برخی سبزیجات می‌تواند سبب شکل‌گیری برخی میکروب‌ها در درزها و شکاف‌های موجود روی سطح ظرف شود. این نوع شکاف‌ها در سطح ظروف با جنس نرم‌تر مثل آلومینیوم به وجود می‌آید اما در ظروف مسی، نه. اگر قرار است سبزیجات را در شیشه کنسرو کرده و در یخچال نگهداری کنید، شیشه‌ها را از قبل استریل کنید و اگر قرار است در کیسه‌های نایلونی آنها را فریز کنید، حتما نایلون فریزر و ترجیحا از انواعی باشند که هوا را می‌توان از داخل آن خارج کرد و اصطلاحا درهای زیپی دارند.

 

تقریبا تمام انواع سبزیجات را می‌توان به این شکل کنسرو کرد. یک قانون اساسی که باید در این روش رعایت شود، استفاده از روغن زیتون فراوان و باکیفیت است. از جمله بهترین سبزیجاتی که به این روش می‌توان آنها را کنسرو کرد، قارچ، گوجه گیلاسی، نخودفرنگی و بادمجان است، البته بهتر است حین کنسرو کردن به آن برگ‌های معطر سبزیجات و کمی فلفل هم افزوده شود. نحوه کنسرو به این شکل بسیار ساده است.

 

بعد از آنکه سبزیجات شسته، خشک و به شکل دلخواه خرد شد، باید آنها را در آب جوش و سرکه برای چند دقیقه جوشاند و بعد روی کاغذهای جذاب آب پهن کرد تا آب اضافه آنها گرفته شود. بعد آنها را در ظروف استریل ریخت و به آن روغن اضافه کرد تا جایی که هیچ فضای خالی و پرهوایی در ظرف باقی نماند. طی چند هفته سبزیجات آماده مصرف می‌شود و تا 12 ماه نیز می‌توان آنها را نگهداری کرد.

 

نگهداري قارچ

قارچ مرغوب بايد سفيد، يکنواخت و پايه ي آن به کلاهک به طور کامل چسبيده باشد؛ قارچ هايي که لکه دار، ترک خورده، پلاسيده و تغيير رنگ داده اند مرغوب نيستند. اگر مجبوريد آن را نگهداري کنيد، قارچ ها به مدت 3روز، در پاکت هاي کاغذي در يخچال قابل نگهداري مي باشند.

 

زنده کردن کاهو و کرفس پلاسيده

کاهو و کرفس پلاسيده شده را، چند ساعت در آب سردي که کمي آبليمو به آن اضافه شده است داخل يخچال نگهداري کنيد تا تازگي خود را به دست آورد.

 

نگهداري پياز

يخچال جاي خوبي براي نگهداري پياز نيست. پيازها را در کيسه ي پلي اتيلن (نايلکس يا کيسه فريزر) که تعدادي سوراخ داشته باشد قرار دهيد و در محل خنک تا زماني که نياز داريد، نگهداري کنيد. پياز به رنگ هاي مختلف از جمله سفيد، زرد، صورتي و قرمز در بازار ديده مي شود. در بين انواع پياز با رنگ هاي گفته شده، پيازهاي صورتي (نسبتاً) و قرمز (بيشتر) به دليل رطوبت کم، عطر و طعم بالا براي نگهداري مناسب هستند؛ و پيازهاي سفيد و زرد به دليل رطوبت بالا و احتمال کپک زدگي، همچنين عطر و طعم کم به دليل فرّار بودن ترکيبات معطر، براي نگهداري مناسب نيستند. براي نگهداري بايد از محل خشک و خنک استفاده شود تا پياز شروع به رويش و سبز شدن نکند.

منبع:جام

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: