واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۳۵۹۱
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
اعتراض به سبک اغتشاش!

شلیک بی محابا به سیاست های اصولی نظام در قلب پایتخت!

موضوع مشخص است حمله و هجمه به توافق هسته ای و مذاکره کنندگانی که رهبر معظم انقلاب آنها را بچه های انقلاب خواندند

تدبیر24: اینجا تهران است؛ قلب پایتخت جمهوری اسلامی ایران. خیابان سمیه سفارت سابق آمریکا، همان جایی که پس از آن اتفاق سترگ، چند دهه ای می شود که لانه جاسوسی می خوانندش. ولوله ای بر پاست، شعار پشت شعار، پلاکارد پشت پلاکارد می گویند جمع حاضر به خروش آمده دانشجویند، البته دانشجویان حاضر خط امامی های سابق نیستند، خبری از بالای دیوار رفتن و درگیری هم نیست بلکه عده ای با فراغ بال و طیب خاطر هر آنچه دل تنگشان می خواهد بر علیه سیاست های مورد اتفاق نظر سران نظام و عملکرهای بچه های انقلاب می گویند آنهم در قلب تهران و پایتخت ایران.

همه هستند؛ جمع شان جمع است. از نمایندگان همیشه منتقد جبهه پایداری تا کارشناسان سیاسی همیشه حاضر در خبرگزاری فارس و تسنیم و البته چهره هایی همچون حجت الاسلام شجونی.

موضوع هم که مشخص است حمله و هجمه به توافق هسته ای و مذاکره کنندگانی که رهبر معظم انقلاب آنها را بچه های انقلاب خواندند و تاکید کردند که تضعیف مذاکره کنندگان به صلاح نیست.

البته گویا دوستان همیشه منتقد از سر دلواپسی به میعادگاه مشترک آمده اند، آنگونه که اسم و عنوان این گردهمایی می گوید اما به جای دلواپسی گویا دل دوستان منتقد آنچنان پر بود که هر آنچه در توان داشتند گفتند و شنیدند و برای یکدیگر لایک نیز مبذول داشتند.

طرفه آنکه گویا سخنان چند روز پیش رئیس جمهوری با مردم و ابراز رضایت از روندهای طی شده در مذاکرات و اعلام عدم بدبینی نسبت به آینده مذاکرات و روند طی شده و اعلام این نکته که توافق نهایی می تواند بزودی حاصل آید آنان را بسیار برآشفته بود به خصوص که رئیس دولت تخریب چی ها را در زمره اقلیت اندکی نامید که کاسبی و کسب روزی آنان از قبل تحریم ها مختل شده و هیچ گاه و در هیچ حالتی به عادی شدن شرایط و زدودن تحریم های ظالمانه رضایت نمی دهند.

نقد سازنده مورد اقبال و استقبال هر اهل خرد و هر دلسوز به حال ملک و ملت است نکته ای که رئیس جمهوری نیز بر آن بارها تاکید و تصریح ورزیده اما نکته آنجاست که گردهم آیی اینچنینی بر علیه توافق ژنو بدون حضور حتی یک موافق توافق نامه و اجازه ارائه نظر مخالف، حمله همه جانبه و تمام عیار و بدوون فروکاست به توافق نامه ای که مهر تایید سران نظام بر پای آن نشسته و توهین و تخریب مذاکره کنندگان هسته ای آیا در دایره نقد سازنده می گنجد؟

فی الواقع باید پرسید که کدام دولت و حاکمیتی اجازه می دهد که در قلب پایتخت خود علیه یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین پرونده ها و موضوعات مورد بحثش در عرصه جهانی اینگونه موضع گیری شود؟

گردهمایی که در آن با صراحت می گویند: « ما انگ بی سوادی را به تن میخریم تا آیندگان ما را بی شرف نگویند!!» یا در بخشی دیگر جناب شجونی فرمان قیام داده و می گوید: « اگر اکنون نواب صفوی بود حتما قیام می کرد» یا در وهله ای دیگر سعید زیبا کلام مدعی می شود که امروز انقلاب اسلامی در خطر است و مهدی کوچک زاده مدعی می شود که مذاکرات هسته ای مصادف با کودتا است.

بگذریم از شعارهای تند و پرخاش های ممتد چنین جلسه ای. حال باید پرسید کدام نهاد و سازمانی اجازه برگزاری چنین همایشی را در محل لانه جاسوسی داده تا دولت منتخب ملت و سیاست های آن با این سخنان عجیب مورد هجمه و حمله قرار بگیرد؟

از آن فراتر باید پرسید مگر تاکید موکد رهبر معظم انقلاب بر دفاع از مذاکره کنندگان هسته ای نبوده و ایشان نفرمودند هیچ کس حق ندارد مذاکره کنندگان هسته ای را سازشکار بخواند؟!

از اساس مگر تدوین سیاست های کلی عرصه سیاست خارجی بر عهده رهبر انقلاب نیست و مگر می شود مذاکره کنندگان بدون اذن و اجازه ایشان بر روی اصول کلی توافقی حاصل کنند؟

حال باید پرسید چگونه و بر چه اساسی عده ای که خود را تابع ولایت و ولایت مدار می دانند اینگونه و با این صراحت از کودتا و قیام و بی شرفی سخن می گویند؟ آیا این افراد مصادق بارز حرکت فراتر از رهبری و قانون نیستند؟

آیا آداب نقد و نقادی اینچنین است و آیا نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نباید با حرکات مشکوک و کدهای معنادار سخنران حاضر در نشست برخورد کرده و به دفاع از منافع ملی بپردازند؟

آیا این منتقدین تحمل و توان آن را دارند که با خواست رئیس جمهوری همایشی اینچنینی برگزار و موضوع توافق هسته ای به رفراندم گذاشته شده و موافقین نیز به میدان بیایند؟

بدون شک این روش های غیر اخلاقی و تندروانه در چارچوب مصالح ملی نبوده و باید از نضج یابی آن جلوگیری به عمل آید ضمن آنکه یک اجتماع چند صد نفره با اعضای شناخته شده نمی تواند عرض اندامی مطلوب برای منتقدین باشد و خوب است آنان سبک و روش دیگری برای بیان انتقادات خود بیابند تا به انزوای بیشتر آنان در عرصه سیاسی نیانجامد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسافر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
0
6
جناب ....فرمان قیام داده و می گوید: « اگر اکنون نواب صفوی بود حتما قیام می کرد».ایشون یکبار دیگر هم فرمان قیام داده بودن.زمانی که خواستار حمله مردم به به موسسه تنظیم و نشر آثار امام شده بود.
چندن چراغ دارد بیراهه می رود/بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
4
3
90سیاسی شلیک به منتخب 24ملیون ایرانی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
1
7
واقعاً روحانی سعه صدر داره! اگر حرکت مشابهی زمان خودشون انجام میشد قلع و قم میشد فوری! شماها هم هی اعتراض نکنید! بذارید برگزار کنند مردم خودشون تفاوت بین دولت قبل و دولت دکتر روحانی رو میبینند. میبینند که اینا ذره ای برای منافع ملی و رفاه مردم ارزش قائل نیستند. خب البته حق دارند. خودشون لای پر قو زندگی میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
0
6
سیاست ها اصولی نظام!!!!
واقعا جالبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
5
4
واقعاً شما اینقدر برای رهبری دلسوز شدید؟
فکر میکنم در زمان و دوران اصلاحات کوچولو بودید و یادتان نیست نامه ی جام زهر را
یادتان نیست شعار و بیانیه و مقاله علیه ولایت فقیه را
اصلاً اون دوران رو ولش
شماها سال 88 که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دادند کجا بودید؟
اگر حرف مقام معظم رهبری مهم است چرا از تأکیدات ایشان بر عدم خوشبینی به مذاکرات اسمی نمیبرید؟
آیا جرأت انتشار دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حالا دیدی جرات دارن؟ میدونی چرا؟ چون دروغ نمیگن. دو رو هم نیستند!
ناشناس
| Germany
....را اصلا دارن نابود میکنن این ها وطن ....هستن که از انتقاد و اعتراض حراس دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
5
2
امروز روزنامه هايي كه تا چند وقت پيش همه دغدغه هايشان شده بود لزوم انتقاد از رهبري، حالا مدام مي گويند انتقاد از دولت چنين است و چنان است. رييس جمهوري كه در تبليغاتش مدام از انتقاد دم مي زد و ان مردي را كه رفته متهم به ضديت با انتقاد مي كرد حالا خودش هرگز توان شنيدن كوچكترين انتقادي را ندارد.خودشان تا ديروز به نقد همه اركان حكومت تشويق مي كردند و حالا رييس جمهور اعتدال گرا شده است خط قرمز جريان انتقاد!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
توان شنیدن انتقاد را ندارند؟ اگر یک نفر از اصلاح طلبان انتقادی به شکل انتقادات شما را طرح میکرد الان وضعیتش چطور بود؟ خجالت بکش! خیلی روحانی تحملش بالاست بابا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یه سوال! مگه ...مقام عصمت دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ما فتنه سال ۸۸ و منافق صفتان یادمون نمیره
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
1
5
اگر ...بودند الان دلواپس نبودند!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
چرا سانسور میکنی؟ گفتم اگر خداترس بودند دلواپس نبودند. خداترس نبودن فحشه؟ حرف رکیکه؟ چیه که میلی برخورد میکنی؟!
دوستدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
2
4
بابا این یک بار حرف راست زده اند واقعا دلواپسند چون اوضاع به گذشته برنمگردد که هرجور خواستند رفتار کنند تازه پاسخگوئیشان به رفتارهای گذشته آغاز شده سونامی رسوائی دارد دامنشان را میگیرد دچار ...حرف مرد یکیست شده اند منتظر هیجانهای آینده آنها باشید دست آخر کارشان به ....می انجامد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
ایول! این یکبار را راست گفتند اما باز هم درباره اینکه از چه دلواپسند ...گفتند. کلا ..از این جماعت دور نمیشه. روزی سه تا حداقل! صبح ظهر شب.
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
کشته منو این سانسوراتون. دارین مسابقه جاخالی برگزار میکنین؟!! به ملت عرض میکنم جای نقطه چینها را ..بگذارند تا کل جمله بدست آید.
سیدمحمدرضا
| Iran (Islamic Republic of)
دوستدار عزیز سلام.
شاید نگران شما ها شده اند دلواپس شما ها شده اند.چون اگر شما هم جزء ان 18 میلیون مردم بزرگوار بوده اید حتما میدانی عده زیادی از مردم برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی به دکتر روحانی رای دادند و وقتی طی 100 روز قول دکتر تغییر رااحساس نکردند حتی 10در صدشان هم حاضر نشدند که از یارانه انصراف بدهند.
سونامی رسوایی در این مملکت که نیتش خدمت به نظام اسلامی بوده انشاالله دامن کاخ نشینان را میگیرد نه کوخ نشینان را.
مطمئن باش سر وته سرمایه کل افرادی را که در جلسه بوده اند را حساب کنی به اندازه سرمایه قیمت خانه هر یک از از اقایان مدعی اصلاح طلب کارگزارانی مشاورین دکتر وزیران و ... مدعیان نمیشود .
سونامی رسوایی انهایی را گیر میاندازد برای اینکه هر فرد دلسوزی که میخواهد مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند بازار سرمایه را دستخوش التهاب و نا امنی میکنند تا ضمن ضربه زدن به دولت جیب خودشان را برای هفت نسل خود پر کنند ان موقع دوستدار عزیز و خیلی های دیگه بدون داشتن شناخت از فکر عقیده منش و نحوه زندگی به دکتر جلیلی اتهام بزنند. موفق باشی برادر و انشاالله در سونامی پشیمانی و غفلت قرار نگیریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
3
0
چقدر نگران اصول نظام شدین شما!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
3
1
اینا هم از فتنه گران سال ۸۸ یاد گرفتن
دوستدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
2
1
سیدمحمدرضا سلام
اینکه میگوئی سروته سرمایه کسانی که در تجمع بوده اند چندان نیست را قبول دارم چون از نزدیک با آنها آشنا هستم اما بیخردی تا کجا که 700 میلیارد در آمد نفتی در دوره دولت قبل چه شد این مقدار را قطعا نمیشود دزدید اما میشود آن را با بی خردی به آتش کشید ودود کرد ومردم را صدقه بگیر دولت کرد وادعای مدیریت جهانی هم داشت
پاسخ ها
سیدمحمدرضا
| Iran (Islamic Republic of)
دوستدار سلام.در اینکه بیخردی صورت گرفته است حرفی نیست ولی یک نفر مثل دکتر جلیلی در مقام مسئول هسته ای تیم مذاکره کننده چه گناهی مرتکب شده است که باید در هر اهانمتی مشارکت داده شود بیخردی بی کفایتی هر شخصی را نباید به دیگران نسبت داد .کارنامه هر فرد در دست خود
ش میباشد از ان بیخردی ها در تدابیر امثال دکتر جلیلی ها کمتر دیده میشود نباید با معدود انسانهای سالم بر خورد جناحی کرد
فکر تدبیر اندیشه سالم در نزد هر ایرانی مسلمان و عاشق کشور عزیزمان در هر حزب و گروهی که باشد محترم است و نباید به صرف داشتن عنوان حزبی مورد بی مهری قرار بگیرد .
بیخردی و بی کفایتی از ان مسئولانی است که با رفتار و عملکرد ضعیفشان با دادن شعارهای کذایی و مردم فریب سکان کشور را به دست میگیرند و به جای اینکه از ضعف گذشتگان عبرت و از قوتشان ادامه مسیر درست را یاد بگیرند مدتی را به افشا گری و مدتی را به پاسخگویی وسر اخر دیوار کوتاه امثال جلیلی ها که نگذاشتند ! تجمع کردند! دستمان باز نبود! سئوال کردند!نماینده رای کمی داشت!پایداری بود! اصلاح طلب بود ! اصولگرا بود !اینوری بود انوری بود !چپ بود راست بود!کارت زرد دادند!.....و سر اخرکلاه گشاد سر مردم مظلوم و انقلاب دوست و ولایت مدار.برادر عزیز کدامشان دلشان به حال من وتو سوخته که ما سینه چاکشان باشیم .
شیب تورم را ببین گرانی را ببین فشار به قشر ضعیف را ببین انچه هرگز به جایی نرسد فریاد است برادر.
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
1
1
بچه های انقلاب گفتن

حالا کار بچه همیشه مورد تایید پدره؟
شاید بچه بی عرضه و ترسو و بود. اونوقت چی؟
تدبیر1404
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
0
0
چرا نمیزاید ی روز من سکوت کنم ... اخه خواهر و برادر عزیز رهبر معظم انقلاب در مورد کروبی و موسوی هم گفتند بچه های این انقلابند پس هر کاری کردند بی خیال. ایشان در دوره ای که قرار بود انرژی به تیم مذاکره کننده بدهندو وارد صحنه شده و بحق و شایسته حمایت کردند. حالا هر کسی هر کاری کرد. رهبر انقلاب گفتند چون بچه های انقلابند کسی نگران و دلواپس نباشه !!! چر حرفهای سخیف و بی ارزش می زنید. کسی بد کشورشو نمیخواد . اونی که از انتقاد بجا فرار میکنه حتما" تو کفشش بد میخی جا مونده بهتره ی فکری بحالش بکنه. راستی خوبه بقیه حرفهای مقام معظم رهبری رو هم اینطوری یادتون باشه!!!
نظر شما: