واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۳۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹

استقبال از پیشنهاد وزیر اطلاعات

این رویکرد می‌تواند جامعه بین‌المللی را با ایران همراه کند و همچنین آمریکایی‌ها را در مقابل ایران خلع سلاح نماید. این رفتار نشان از برقرار شدن فضایی در کشور است که . . .

تدبیر24 : باید از پیشنهاد آقای سید محمودعلوی وزیر اطلاعات استقبال شود. به نظر می‌رسد اگر این پیشنهاد ایشان اجرا شود یک عصر جدید در حوزه سیاست داخلی و امنیت کشور آغاز شده است چرا که باید توجه وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی کشور متوجه تهدید‌هایی باشد که امنیت کشور را تهدید کرده و می‌کند. چون ما نیروهای امنیتی را از خودمان می‌دانیم بنابراین گاهی از آنها انتقاد هم می‌کنیم. امیدوار هستیم که رویکردی همراه با تدبیر ایجاد شود و از پیشنهاد ایشان و گفتار ایشان برای بازگشت ایرانیان از خارج استقبال می‌کنیم و آن را گامی به جلو برای رفع سوءتفاهم‌ها می‌دانیم.

فضایی که امروز پدید آمد و فساد اقتصادی رشد کرد به خاطر نبود فضای نقد مناسب بود، در واقع در زمان احمدی‌نژاد برخی محدودیت‌های بی‌مورد اجرا شد همین مساله موجب شد که ترس از انتقاد در جامعه ایجاد شود. همان طور که همه می‌دانیم نامساعد بودن فضای نقد وانتقاد رابطه مستقیمی با گسترش فساد دارد.این صحبت‌ها وپیشنهاد‌های وزیر محترم اطلاعات مانند بازگشت ایرانیانی که از ایران خارج شده‌اند می‌تواند کمک‌های بسیاری به بهبود فضای جامعه بین‌المللی در قبال ایران کند و کشور را به‌خاطر‌ بهانه‌هایی مانند حقوق بشر تحت فشار قرار ندهد و از میزان این فشارها و بهانه‌های آنها علیه ایران بکاهد.

همین صحبت‌ها باعث می‌شود که از فشار و بهانه‌های آمریکا برای تحریم ایران نیز کاسته شود. اما امری که مقدم بر آمدن ایرانیان خارج از کشور است مساله طرحی برای رفع برخی سلیقه‌ها که گاه محدودیت ایجاد کرده است. این ادبیات وزیر جدید به روزنامه نگاران، خبرنگاران و فعالان سیاسی ودانشگاهی کمک خواهد کرد تا به راحتی به کار خود بپردازند وبدون اینکه بترسند به فعالیت‌های رسانه‌‌ای ، سیاسی و دانشگاهی خود بپردازند. نگاه وزیر فعلی این امید را می‌دهد که نیروهای امنیتی کشور اولویتشان تهدید‌های امنیتی است که کشور و مردم را فرا گرفته است و تمام فعالان سیاسی ایران قطعا از صحبت‌ها واین نوع دیدگاه ایشان استقبال خواهند کرد.

این رویکرد می‌تواند جامعه بین‌المللی را با ایران همراه کند و همچنین آمریکایی‌ها را در مقابل ایران خلع سلاح نماید. این رفتار نشان از برقرار شدن فضایی در کشور است که مبنایش اعتدال و وفاق در بین تمام نیروهای کشور محسوب می‌شود وامیدوار هستند در بقیه مسائل گفتمان اعتدال وفاق ملی حل شود. وزارت اطلاعات برقرار کننده گفتمان اعتدال ووفاق ملی است.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
دکترحاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
1
2
احسن به این وزیراعتدال گرای واقعی.
لطفا"عفوعمومی اعلام شود.
اسپهبد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
2
اعتدال گرایی واقعی از وزارت اطلاعات شروع شده است باید این وزارت خانه الگو قرار گیرد.
ممنوم
اسپهبد
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
0
وزیر اطلاعات از بهترین وزرای این کابینه است
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
0
0
بحث برسرتعریف«تهدیدهاییستکه امنیت کشورراتهدید میکند»آیامنظور فقط تهدیدنظامیست یاجاسوسی ویااینکه ستون پنجم دشمن وجنگ نرم وزمینه سازی برای باصطلاح کودتای مخملی و... راهم تهدید میدانیم؟.درمساله امنیت ملی بایدهمه جوانب رامدنظرقرارداد.ساده اندیشیست اگر فکرکنیم اینگونه مسایل بارسانه ای شدن وخوش آمد عمرو و زیدقابل تبیین است .
نظر شما: