واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

یافتن قاتل خرس هدف محیط زیست استان کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از تلف شدن یک قلاده خرسی که چند روز پیش در یکی از روستاهای منطقه عثمانوند شهرستان کرمانشاه پیدا شده بود، خبر داد.
تدبیر24: تورج همتی روز یکشنبه در با ایرنا، اظهار کرد: این خرس قهوه ای که در روستای ˈدره شوانˈ در منطقه یاد شده در وضعیت جسمی نامناسبی پیدا شد، با تلاش محیط بانان و با قفس توری به اداره کل منتقل شد ضمن اینکه به دلیل وخامت حال این حیوان، از سلاح بیهوشی استفاده نکردیم.
 
وی ادامه داد: پس از انجام معاینه این خرس توسط دو تن از دامپزشکان و احتمال اینکه خرس ممکن است بیماری عصبی داشته باشد و از سویی وجود علائمی مانند لاغری، دید نامناسب و حرکت به سمت یک طرف خاص، تصمیم گرفتیم آن را به تهران اعزام کنیم زیرا در کرمانشاه امکانات سی تی اسکن و سایر آزمایش ها را بر روی این حیوان نداشتیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پس از انتقال این خرس به مرکز قرنطینه سازمان انتقال محیط زیست کشور در تهران و انجام سی تی اسکن و سایر آزمایش ها، مشخص شد که 100 ساچمه در قسمت های سینه و سر و گردن و مغز خرس وجود دارد و چنان این حیوان را در وضع وخیم جسمانی قرار داده بود که امکان برگشت زندگی برایش وجود نداشت.
 
همتی اظهار کرد: دامپزشکان با مشاهده چنین وضعی و در تماس با ما، مرگ بدون درد با خوراندن دارو را برای خرس تجویز کردند و متاسفانه این حیوان تلف شد.
 
 
 
* تلاش برای یافتن قاتل خرس؛
 
 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در مورد اینکه چه کسی ممکن است به خرس شلیک کرده باشد، گفت: با توجه به اینکه شمار ساچمه ها در بدن خرس بسیار زیاد بوده و نیز از نوع تیر چهار پاره که ویژه سلاح های شکارچیان است، استفاده نشده، این احتمال وجود دارد که خرس به دست یکی از چوپان ها و بر اثر ترسیدن از این حیوان مورد هدف قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: از دیروز به صورت غیرمحسوس و با رصد افراد محلی در روستایی که خرس در آن پیدا شده بود، در پی آگاهی از ماجرا هستیم و مطمئنا در صورت پیدا شدن بانی مرگ این قلاده خرس، وی، اقدام در باره او آموزه ای در سطح ملی می شود تا دیگر کسی به خود جرات چنین اقدامی ندهد.
 
وی در مورد اینکه آیا آماری از تعداد خرس های قهوه ای در استان وجود دارد، گفت: گزارش های زیادی مبنی بر وجود این حیوان در بیشتر زیستگاه های مان به ما رسیده است.
 
چند روز پیش نیز یک قلاده گرگ که در منطقه اسلام آباد مورد اصابت قرار گرفته بود، با تلاش محیط بانان مداوا شد و در همین مدت خبرهای خوشایند زیادی مبنی بر کناره گیری شکارچیان جوانرودی، پاوه ای و ثلاث باباجانی از شکار و رهایی ده ها قطعه کبک را داشتیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: