واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
محمد جواد ظریف:

تيم هسته اي را روحاني تعيين می‌كند

تدبیر24:وزیر امور خارجه با تاكيد مجدد بر اينكه انتقال مسئوليت مذاکرات هسته‌ای از شورایعالي امنیت ملي به وزارت امور خارجه با رئيس جمهور است‌، گفت : ...
تدبیر24:وزیر امور خارجه با تاكيد مجدد بر اينكه انتقال مسئوليت مذاکرات هسته‌ای از شورایعالي امنیت ملي به وزارت امور خارجه با رئيس جمهور است‌، گفت : هنوز در این زمینه از سوی رئیس‌جمهور چیزی به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ايسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت هم‌چنین در مورد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نیز گفت: رئیس‌جمهور آن را مشخص می‌کند.
او در مورد سفر رئیس‌جمهور به نیویورک نیز گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته ولی هنوز مشخص نیست که رئیس‌جمهور به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل سفر می‌کند یا نه.
وی به حضور رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای در قرقیزستان اشاره کرد و گفت: در جریان این اجلاس مذاکرات دوجانبه‌ای با مقامات شرکت‌ کننده در این اجلاس صورت خواهد گرفت.
ظریف در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور در جریان این سفر با پوتین نیز دیدار خواهد کرد یا خیر؟ با تایید این موضوع، گفت: همان‌طور که گفتم رئیس‌جمهور مذاکرات دوجانبه‌ای را با برخی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس خواهد داشت از جمله پوتین، رئیس‌جمهور روسیه.
وزیر امور خارجه در مورد تغییر و تحولات در وزارت خارجه نیز گفت: تغییر و تحولات در این وزارتخانه امري طبیعی است. هر ساله یک سوم نمایندگی‌های ما در خارج از کشور تغییر می‌کنند و چرخشی در بین نیروها صورت می‌گیرد. امسال نیز این‌گونه است. البته چون دولت عوض شده این کار با مقداری تاخیر در حال صورت گرفتن است و از میان معاونان و مدیران، سفیران جدید انتخاب می‌شوند و ما هر ساله این چرخش را در وزارت خارجه داریم.
او هم‌چنین در پاسخ به این سوال که نماینده ایران در سازمان ملل چه کسی خواهد بود؟ گفت: هنوز این امر مشخص نشده است. ظریف در مورد تحولات سوریه با بیان این که هرگونه دخالت خارجی به برادرکشی منجر می‌شود، گفت: ما از افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی و گسترش آن به کل منطقه نگران هستیم.
وزیر امور خارجه ایران در مورد گفت‌وگوی خود با برخی از مقامات کشورهای خارجی از جمله کاترین اشتون،‌ گفت: وی برای تبریک زنگ زده بود و ما از اين فرصت استفاده کردیم و در مورد شرایط حساس منطقه و هم‌چنین اوضاع مصر و نگرانی‌هایی که در این زمینه داریم صحبت کردیم و این نگرانی‌ها را اعلام کردیم و تاکید کردیم که اگر منطقه به سمت افراط برود و افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی در منطقه گسترش پیدا کند، مشکلاتی در این کشور و حتی فراتر از آن در منطقه رخ خواهد داد. وی به گفت‌وگوی خود با اشتون در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: وی برای ورود به بحث هسته‌ای اظهار تمایل کرد، ما همچنين تاکید کردیم که اگر اراده سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد همان‌طور که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور تاکید کردند رسیدن به راه‌حل کار دشواری نیست، باید صداقت در طرف مقابل باشد. ظریف هم‌چنین تاکید کرد که باید طرف مقابل، حقوق ملت ایران و صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: