واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

مردم دونتسک از اوکراین جدا شدند

استقلال‌طلبان هوادار روسیه در اوکراین مدعی شده‌اند ۸۹ درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی امروز این کشور به استقلال از اوکراین و پیوستن به روسیه رأی داده‌اند.
تدبیر24: استقلال‌طلبان هوادار روسیه در اوکراین مدعی شده‌اند ۸۹ درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی امروز این کشور به استقلال از اوکراین و پیوستن به روسیه رأی داده‌اند.

همه‌پرسی در شهرهای شرقی «دونتسک» و «لوهانسک» در اوکراین روز یکشنبه (۲۱ اردیبهشت، ۱۱ می) آغاز شد. در این همه‌پرسی‌ها از ساکنان پرسیده می‌شود که آیا خواهان یک جمهوری مستقل هستند یا خیر.

این رای‌گیری‌ها به رغم درخواست ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، برای به تعویق افتادن این همه‌پرسی‌ها به منظور فراهم کردن شرایط بهتری برای مذاکره و حل و فصل بحران کنونی برگزار می‌شود.

این دو منطقه که حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ۴۶ میلیون نفری اوکراین در آن سکونت دارند در هفته‌های اخیر درگیری‌های خونینی بین نیروهای اوکراینی و معترضان طرفدار روسیه را شاهد بوده‌اند.

دولت مورد حمایت غرب در کی‌یف که «عملیات ضد تروریستی» را از اواسط آوریل در این مناطق اجرا کرده است این همه‌پرسی‌های محلی را محکوم کرده است.

عملیات نظامی کی‌یف با هدف ریشه‌کنی اعتراضات حامیان روسیه آغاز شد.

منطقه‌ی کریمه در ماه مارس همه‌پرسی مشابهی را برای پیوستن به روسیه برگزار کرد. حدود ۹۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این رای‌گیری که بیش از ۸۳ درصد واجدان شرایط در آن شرکت کردند به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: