واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

جهش 1500 تومانی قیمت گوجه فرنگی از جالیز تا بازار تهران

نماینده مردم کهنوج، منوجان،رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب درمجلس، با انتقاد از اینکه هنوز بسیاری از روستاهای استان کرمان با تانکر آبرسانی می‌شوند، تصریح کرد: در 5 سال گذشته حدود 20 پروژه آبرسانی برای 5 شهرستان استان کرمان تعریف شده بود، اما متأسفانه تا به امروز این پروژه‌ها راه اندازی نشده‌اند.
تدبیر24:  منطقه کویر، "محمدرضا امیری کهنوج" در جمع خبرنگاران در خصوص مشکلات بخش عمرانی شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در استان کرمان، گفت: متأسفانه درحال حاضر روند تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن،راه و جاده در شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب استان کرمان به کندی پیش می‌رود، به طوری که حتی برخی از این پروژه‌های نیمه کاره در شهرستان‌های استان کرمان متوقف شده‌اند.
 
آبرسانی روستاهای استان کرمان با تانکر
 
نماینده مردم کهنوج، منوجان،رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب درمجلس شورای اسلامی،با انتقاد از اینکه هنوز بسیاری از روستاهای استان کرمان با تانکر آبرسانی می‌شوند، تصریح کرد :در 5 سال گذشته حدود 20 پروژه‌ی آبرسانی برای 5 شهرستان استان کرمان تعریف شده بود، اما متأسفانه تا به امروز این پروژه‌ها راه اندازی نشده‌اند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه دمای هوای استان کرمان بیش از 40 درجه سانتی‌گراد است، اظهار کرد: باتوجه به نزدیک شدن فصل تابستان، درحال حاضر مردم روستاهای استان کرمان با بحران شدید کم آبی برای تأمین آب شرب خود مواجه هستند، به همین علت اگر دولت هر چه سریعتر این 20 پروژه آبرسانی را برای 5 شهرستان استان کرمان راه اندازی می‌کرد، به طور حتم بخشی از مشکلات این مردم مرتفع می‌شد.
 
امیری کهنوج، درخصوص مشکلات بخش بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود، افزود: دو بیمارستان 32 تخت خوابی در شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب ساخته شده است که متأسفانه به علت عدم تحویل وزارت راه و شهرسازی تا به امروز از سوی وزارت بهداشت و درمان تجهیز نشده‌اند.
 
وی ادامه داد: پیمانکار ساخت این دو بیمارستان از وزارت راه و شهرسازی طلبکار است، به همین جهت تا زمانی که طلب این پیمانکار وصول نشود، بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت و درمان برای تجهیز شدن تحویل داده نمی‌شود.
 
فقط بخش اورژانس بیمارستان منوجان فعال است
 
نماینده مردم کهنوج، منوجان،رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بیمارستان منوجان فقط بخش اورژانس آن فعال است و کمبود پزشک متخصص باعث شده که هنوز این بیمارستان به طور کامل راه اندازی نشود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس‌ گفت: متأسفانه در حال حاضر فقط بیمارستان 12 فروردین کهنوج که 100 تخت خواب هم ندارد، پاسخگوی بخش بهداشت و درمان 450 هزار نفر جمعیت شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب است.
 
دغدغه کشاورزان کرمانی
 
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب درمجلس با انتقاد از نبود نظارت در کشت وعدم کنترل قیمت‌ها از سوی مسئولان ذی ربط گفت: درحال حاضر پایین بودن قیمت خرید محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی اصلی‌ترین دغدغه کشاورزان شهرستان‌های استان کرمان است، به طوری که گوجه فرنگی از کشاورزان کیلویی 200 تومان هم خریداری نمی‌شود، اما در تهران کیلویی 1500 تا 1700 تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم‌ ادامه داد: با توجه به اینکه گوجه فرنگی تولید شده در این شهرستان‌ها تا 15 روز دیگر تمام می‌شود، به همین علت برای به حداقل رساندن ضرر مالی این کشاورزان باید وزیر جهاد کشاورزی و استانداری استان هر چه سریعتر تدبیری بیندیشند.
 
ضرروت تقویت شرکت‌های تعاونی روستایی برای خرید مناسب گوجه فرنگی استان کرمان
 
وی درتشریح راهکارهای اساسی برای حل معضل کشاورزان شهرستان‌های استان کرمان، اظهار کرد: دولت باید شرکت‌های تعاونی روستایی را برای خریدمناسب گوجه فرنگی تقویت کند، به طوری که به محض ورود این شرکت‌ها دلالان و واسطه گران قیمت خرید گوجه فرنگی از کشاورزان را افزایش خواهند داد.
 
امیری کهنوج، با انتقاد از اینکه کارخانجات رب گوجه فرنگی در این شهرستان‌ها فقط به فکر کسب سود بیشتر هستند، افزود: در حال حاضر کارخانجات رب گوجه فرنگی در این شهرستان‌ها حاضر به خرید هر کیلو گوجه فرنگی حدود 250 تومان از کشاورزان نیستند، درحالی که کارخانجات رب گوجه فرنگی مشهد آمادگی خود را به خرید هر کیلو گوجه فرنگی حدود 400 تومان به این کشاورزان اعلام کرده‌اند، اما به علت بالا بودن کرایه حمل فروش گوجه فرنگی به کارخانجات مشهد برای کشاورزان به صرفه نیست.
 
برخورد جدی دولت با دلالان و واسطه گران
 
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،بااشاره به برخورد جدی دولت با دلالان و واسطه گران،گفت: دولت باید با دلالان برخورد جدی و قاطعی داشته باشد تا این واسطه گران آنقدر آسیب به تولید کنندگان و مصرف کنندگان وارد نکنند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: