واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۳۸۳۲
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
هجمه تکراری تندروهای افراطی علیه یادگار امام

محبوبیت سید اخلاق مدار، نتیجه هجمه تندروهای بد کردار

بی اخلاقی های سیاسی و اینگونه تندروی ها تاثیری معکوس بر جای گذاشته و بر بی اعتباری تندروهای بی اخلاق خواهد افزود

تدبیر24: لحظاتی خطیر و برهه هایی بی بدیل همواره در حافظه تاریخی ملت ها ثبت و ضبط است. بزنگاه هایی که در پهنه و گستره چرخش ادوار و گذر ایام فراموش شدنی نیستند و برای مردم و ملت ما "خرداد" ماه منظومه ای از این خاطرات تلخ و شیرین را در بر دارد، از جان گیری نهضت اسلامی در نیمه خرداد 42 تا رحلت پیر جماران، از فتح خرمشهر تا برآمدن نسیم اصلاحات و آفتاب اعتدال. گزافه نگفته ایم اگر خرداد را سیاسی ترین ماه و گرانیگاه تحولات سترگ در سپهر سیاسی ایران بخوانیم.

فارغ از خردادهایی که تنوره سیاست بواسطه فعل و انفعالات متعارف انتخاباتی گرمایش دو چندانی را شاهد است، خرداد سال های اخیر یک فعل و انفعال سیاسی دیگر را نیز شاهد است اما این بار از جنس بداخلاقی و نامروتی و عدم انصاف.

رویکردی که در سال جاری نیز بتدریج و با نزدیک شدن به ایام خرداد ازسوی افراطی های تندرو دوباره در دستور کار قرار گرفته، بی آنکه آنان توجه داشته باشند مردم در خرداد سال 92 نه بزرگی به تندروها گفته و مردی از جنس اعتدال با رویکرد احیای اخلاق در سیاست را برگزیدند.

پیر سفرکرده انقلاب البته با آن درایت و عمق نگاه راهبردیش پیش بینی این فعل و انفعالات را کرده و تاکید کرده بودند؛ آنان که در پی انتقام از ایشان هستند پس از رحلت بنیانگذار به سراغ بیت و خاندان ایشان رفته و آنچه را که نتوانسته بودند علیه امام انجام دهند در باره بیت ایشان انجام داده و به بهانه های مختلف بر آنان خواهند تاخت.

سخن از هجمه های نامنصفانه به یادگار گرانمایه امام است. روزی که جمعی اقلیت تندرو و هماهنگ تمامی حرمت ها را درنوردیده و در کنار مرقد بنیانگذار امام و در روزرحلت ایشان مانع ایراد سخنرانی آیت الله سید حسن خمینی شدند و البته پاسخی قاطعانه و دندان شکن از سوی مراجع و تمامی نحله های وفادار به آرمان های انقلاب گرفتند، مشخص شد که این طیف هیچ حد و حدودی برای اقدامات نابخردانه و هنجارشکنانه شان قایل نیستند و اکنون برغم تغییر فضا و پاسخ قاطع مردم در انتخابات اخیر، بازهم با نزدیکی به خرداد ماه و موعد تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب عده ای درصدد حمله و هجمه به سید حسن خمینی به عنوان نماد بیت معزز امام و چهره شاخص مورد وثوق مردم و سیاسیون خردگرا و عقلانی گر بر آمده اند.

ماجرای لغو سخنرانی سید حسن خمینی در بروجرد برغم رعایت تمامی ملاحظات قانونی خود از عمق تندروی این جریان و کینه خفته آنان خبر می دهد و اکنون شاهد موج تازه تخریب رسانه ای و جنگ روانی علیه یادگار امام هستیم.

در همان برهه که مراسم سخنرانی سید حسن خمینی با اغتشاش گری جمعی هماهنگ و تندرو برهم خورد این جریان که با واکنش قاطع و بهنگام مراجع معظم تقلید، نحله های مختلف سیاسی و بالاخره جمع کثیری از مردم روبرو شده بود در فرافکنی محض و برای انحراف افکار عمومی مدعی شد که سید حسن خمینی برخورد فیزیکی با وزیر کشور وقت داشته و چکی بر گوش وی نواخته است!!!.

هر آنکس که با سید حسن خمینی آشنایی داشته و یا حتی دورادور نوع منش و روش وی را می شناسد با این بهانه تراشی مضحک، خنده بر لبانش جاری شد. مردی که همواره در چارچوب اخلاق و آداب اسلام رحمانی گام برداشته و هیچ گاه از دایره اخلاق مداری پا فراتر نگذاشته، چگونه می تواند با آن شان و جایگاه چنین اقدامی کرده باشد؟!

جالب آنکه در همان برهه دفتر حفظ و نشر آثار امام قویا این ادعا را تکذیب کرده و گمان می رفت با این تکذیب قاطعانه این پرونده مختومه شده باشد.

اما اکنون پس از چند سال یک سایت تندرو با تکرار این ادعا و تیتری سخیف و زشت حمله به سید حسن خمینی را کلید زده است آنهم طبق روال مالوف و در آستانه خرداد ماه.

البته جامعه و عموم سیاسیون از نحله های مختلف نشان داده اند که این بی اخلاقی های سیاسی را واقعی نمی نهد و اینگونه تندروی های تاثیری معکوس بر جای گذاشته و بر بی اعتباری تندروهای بی اخلاق خواهد افزود.

محبوبیت روز افزون سید حسن خمینی علاوه بر منش مقبول و رویکرد مطلوب وی در نزد عموم مردم بر آمده از همین تخریب های طیف تندرویی است که در نزد مردم اعتبار و شانیتی ندارند و هرآنکس را که مورد هجمه قرار دهند بر محبوبیت وی افزوده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مهرعلیزاده
|
Germany
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
7
20
خداوند ایشان و خانواده معظم حضرت امام را از گزند دشمنان محفوظ بدارد.
انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
عشق من سيد حسن اقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ايت الله سيد حسن خميني . لطفا القاب را درست به كار ببريد ايشان مدرس عالي درس خارج است و از ايات عظام اجازه اجتهاد دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خدا امام را رحمت كند كه خوب يادگاراني از خود باقي گذاشت
امین
| Iran (Islamic Republic of)
ولی فکرنکنم ایشان اجازه ی اجتهادداشته باشنداگه این راست باشه پس حتما امام جماعت محله ی ماهم اجازه اجتهادداره.
تازه اول عشق است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
3
15
امیدواریم دوستانی که در لباس حامیان ولایت این کارهای غلط را انجام میدهند واز جایی دیگر تغذیه میشوند سر جای خود بنشینند
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
23
13
ایشون هیچ محبوبیتی ندارن ! بیخودی جو ندید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما هم بیخودی جوگیر نشو! و از جانب خودت حرف بزن! البته با "شناسنامه"...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
...! البته لطفاً.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا سانسور میکنی بابا یه جورایی گفتم ساکت شه این امید! بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جوابت رو گرفتی؟ دیدی این تویی که محبوبیت نداری؟
امین
| Iran (Islamic Republic of)
خوب امیدراست میگه شمازیادگوندش کردین
سیدمحمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
6
11
حفظ حرمت بیت حضرت امام (ره) بر همه واجب است .
ومنتسبین به بیت حضرت امام(ره) هم باید مراقب باشند که رفتارشان نباید همچون مردم عادی باشد و همیشه در دید هستند .
کسانی که با ندانمکاری خودشان باعث بر هم زدن سخنرانی شدهاند و موجبات خوشحالی دشمنان را فراهم کرده بدانند که در جای دیگری هم مسئول دعوت از دکتر جلیلی را هم دولتیها میخواهند بر کنار کنند .
صحبت کردن در دانتشگاه و در جمع دانشجویان نشان میدهد که سخنران چه افکاری دارد وقتی جلوی سخنرانی را به هر دلیلی بگیرید دایه های مهربان تر از مادر سوء استفاده میکنند .
کسانی که پا را فراتر از قانون میگذارند بدانند که افرادی که از امام (ره)کینه به دل دارند از این فرصتها استفاده میکنند وخودشان رادوستدار امام(ره) نشان میدهند .
حفظ حرمت بیت امام(ره) حتی اگر هم خدایی نکرده مرتکب اشتباهی هم بشوند واجب است و دوستداران امام(ره) بدانند که رهبر فرزانه انقلاب حواسش به فرزندان حاج احمد اقا هست و همیشه دست نوازش را بر سرشان میکشد . حفظ این انقلاب سخت است نباید بنیانگذاران این انقلاب را به راحتن ازدست بدهیم و نباید انها هم به راحتی اشتباه کنند انشاالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خودت فهمیدی چی گفتی؟!! از جلیلی حرف نزنید میمیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس سلام .
بله اگر از جلیلی ها حرف نزنیم میمیریم.
جلیلی ها اگر باعث ناراحتی شما میشوند یه کمی تقصیر سیاسیون میشود که برای رسیدن به جایگاهی که لیاقت ندارند به شما نیازدارند تا نردبان شوید .
جلیلی ها باعث ناراحتی شما میشوند به دلیل این هم میتواند باشد که شما برای این که این انقلاب بماند خون دلها نخورده ای !برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ما کاملا با جلوگیری از سخنرانی جلیلی موافقیم! هشت سال در مقابل رفتارهای نادرست احمدی نژاد هیچی یعنی هیچی نداشتین بگین حالا یادتون افتاده مشکلات فرهنگی و معیشتی مردم و کشور رو که هی میتینگ و سخنرانی برگزار میکنین ...برهم زدن امنیت و ایجاد اختلافات داخلی بین مردم؟!!!! در سخنرانی سید حسن سال 88 امثال شماها بودید که با تحریک مردم مانع سخنرانی شدید حالا که گندش دراومده برائت میجویید و به جلیلی و توطئه دشمنان ارتباطش میدهید؟ توصیه کردن به دیگران را کنار بگذارید که خود شماها در صف اول به خطر انداختن انقلاب و کشور هستید. معلومه که نیتتون درست نیست و هوای نفستون افسار شما رو در دست داره و الا با خودی های برهم زننده و ندانم کارتان شدیدتر از غیر به قول شماها فتنه گر برخورد میکردید تا حساب بیخودی و نخودی بیاد دستشون. به هر حال غفلت و هواپرستی تبعاتی داره که باید رفت زیر بارش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به ناشناس دوم از ناشناس اول: چرا وقتی در میمانید از خون دل خوردن و شهید دادن و ... حرف میزنید؟ چرا به شعر گفتن میفتید؟! واقعا اینهمه ننه من غریبم بازی و توهین به مردم که ابزار دست سیاسیون اند چون خلاف میل شما حرف میزنند و عمل کرده اند، برای این نیست که خرابکاریهایتان را که میخواستید با به قدرت رساندن ...ادامه دهید لاپوشونی کنید؟ مثلا همین تجمع برای حجاب! چرا زمان احمدی نژاد که رسما گفت قانونش را اجرا نمیکند تجمع اعتراض آمیز برگزار نکردید و ادبش نکردید که اورد بیخود نده؟ این نشان دهنده دورویی و نفاق نیست؟ این نشان دهنده نیت غیر خدایی و سیاسی شماها نیست؟ فکر نمیکنی تو نردبام امثال ...برای به قدرت رسیدن پایداری ها شده ای که ظاهرا بسیاری منافع اقتصادی و سیاسیشان در برقراری تحریمها و تحریک شماها است؟ جایی که باید عاقل بود احساساتی بودن و جایی که باید احساسات به خرج داد منطقی بودن خلاف مشی خردمندان است برادر!
پایدار باشی خون دل خورده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به ناشناس اول: اییییول!
ب
| Iran (Islamic Republic of)
عشق ما جلیلی!!!!
اشتباه امثال من ساده لوح این بود که در رای دادن به ایشان تلاش تکردیم
برای خودم متاسفم که وزیر امور خارجه و ریئس جمهورم ملت داد می زنند و به دشمن فقط می خندند
به ب
| United States of America
تلاشم میکردید فایده نداشت داداش! ملت شناختنتون راست میگه این ناشناس سومی. نیتتون خدایی نیست! صاف و یه دست نیستید. اینقدر هم حرفای رجا نیوز و بلغور نکن. یه کم استقلال فکری داشته باش از "خودت" حرف داشته باش! البته سخته ها! بالاخره شماها همون جماعتی هستید که با اشاره حزب پایداری به فیلمای ندیده (من مادر هستم) اعتراض میکردید. چون ...بودید یه عمر یاد نگرفتید تفکر کنید. برا همینم پرت جواب میدید و همش مغالطه میکنید.
محمد
| United States of America
مرد میخوام جواب ناشناس اولیو تو کامنت دومش بده! یعنی مرد میخوام ها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دوم چرا ساکتی؟ لال شدی؟
تدبیر1404
|
Germany
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
4
13
تا باد چنین بادا... اگر بدخواهان و بد دلان چنین نکنند باید شک کرد. فقط زمان و مکانش فرق داره. هر روز بیشتر از گذشته روسیاه می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا سيد حسن اقا دوست داشتني است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
2
14
واقعا سيد حسن اقا دوست داشتني است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
11
درود خدا بر سيد حسن و امام راحل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
2
9
.... لشكر عمر سعد و كربلا و فرزند رسو ل الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
11
بگذار اين تند رو ها بكنند انچه مي خواهند . خدا اين سيد را وديعه قرار داده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
9
خدا ما را شرمنده امام نكند كه بگويد با اهل بيت من چه كرديد
محمدي شاهرودي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
11
عجيب نيست . قبلا هم عده اي با نوه پيامبر همين كار را كردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
9
محبوبیت روز افزون سید حسن خمینی علاوه بر منش مقبول و رویکرد مطلوب وی در نزد عموم مردم بر آمده از همین تخریب های طیف تندرویی است که در نزد مردم اعتبار و شانیتی ندارند و هرآنکس را که مورد هجمه قرار دهند بر محبوبیت وی افزوده خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
8
خدا شما را عزت دهد به حق فاطمه زهرا . از اين سلاله رسول الله دفاع كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
0
7
راه ما راه امام و شهدا به همراه رهبر و يادگار امام
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
1
8
امروز مي شود صدر اسلام را بهتر تحليل كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
2
12
سید حسن خمینی به عنوان نماد بیت معزز امام و چهره شاخص مورد وثوق مردم و سیاسیون خردگرا و عقلانی گر بر آمده اند.
امید
|
Finland
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
13
4
ایشون هیچ محبوبیتی ندارن ! بیخودی جو ندید لطفا
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of)
كرامت نفساني ايشان موجب محبوبيتش شده است ايشان حتي ازبركناري فرمانداربروجرد توسط رييس جمهور ابراز ناراحتي كرده اند. آيا شما ارزش اين رفتار را مي فهميد ؟ يابدزباني وبي حرمتي كردن به انسان هاي شريف را محبوبيت ميدانيد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ای ول
گل گفتی
همه اینها جوسازیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
2
5
«... پس از من برای انتقامجویی از من به بعض نزدیکان و دوستانم تهمتها که من آنها را ناروا میدانم بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیاناً به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند.(صحیفه امام ج‏17 90 پیام به ملت ایران درباره سید احمد خمینی و رفع تهمتهای ناروا ص : 90)
پاسخ ها
mostafa
| Iran (Islamic Republic of)
شما بهتره یه سر به وصیتنامه اقا احمد بزنی ببینی به بچه هاش چی نصیحت کرده بعد بگی این حتی به وصیت پدرش عمل نکرد که از رهبری وولایت حمایت کنه حالا محبوب نه عزیز اینا برنامه برای خبرگان دارن فتنه ای دیگر در راه است ولی ما حزب الله اجازه زیاده خواهی نخواهیم داد.
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
7
7
این سید اخلاق مدار در سالگرد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) دو سیلی محکم به صورت وزیر کشور دولت قبل کوبید و محمد علی انصاری نیز او را در این عمل اخلاقی و بشر دوستانه یاری نمود و حتی همراه دیگر سید اخلاق مدار وزیر را پاکوب کرد.
این منش سید اخلاقی من را بشدت تحت تاثیر قرار داده و مرا شیفته کمالات ایشان کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
واقعا این کارو کرد؟ بابا ایول سید حسن! انتقام ما رو گرفت.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
7
1
چقدر غرض و مرض در نوشته هایتان موج میزند.
تیترو خوندم خندم گرفت: "محبوبیت سید اخلاق مدار، نتیجه هجمه تندروهای بد کردار " ،چقدر مبتدیانه به تفکر فکری همسو باخودتان برچسب صدآفرین میچسبانید و به جریان مقابلتان برچسب بد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آخه نیست شماها مخالفتون رو کافر و عمر و عاص و شمر و... نمیکنید! نیست شما سوپر حرفه ای هستین!
مسلم
|
Taiwan (Province of China)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
6
1
یکی در نظرات نوشته بود حفظ حرمت امام بر همگان واجب است
بعد چطور خانوم اشراقی (نوه امام) میان و عرض میکنن که توهین به پدربزرگم جرم نیست

خود درگیری دارن اینها؟!

میگم حضرت امام خوب خانوادش رو شناخته بودند .مخصوصا اون جایی حکم شلیک به سید حسین رو داده بودند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
این مال اینه که سعه صدر دارن و بزرگوارن خانوادگی! مثل شماها نیستن که تا یه انتقاد ازشون میکنی بر آشفته بشن و طرفو بفرستن گَل دار!
سیدمحمدرضا
| Iran (Islamic Republic of)
محمد اقا سلام .ابتدا روز مرد را به شما تبریک میگم.ودر ادامه چون دنبال مرد میگردی جوابت را میدم .
عملکرد دکتر احمدی نژاد خوب یا بد هیچ ربطی به دکتر جلیلی ندارد چون خود دکتر جلیلی منتقد عملکرد دکتر احمدی نژاد است .
اگر هم پایداری ها از دکتر جلیلی حمایت کردند دلیل نمیشود که تمام افکار پایداری ها را دکتر جلیلی قبول داشته باشد .
حالا برسیم به دلیل دفاع از جلیلی :به خدا قسم که اینجانب دکتر جلیلی را فقط از زمان شورای امنیت و مسئولیت هسته ای و در اخبار سراسری تا قبل از کاندیاتوری میشناسم این قسم را خوردم که بدانی که وابسته نردبان و ..... فردی نیستم جزء شناخت خودم و شاید هم اشتباه باشد .
اعتقاد دارم و دفاع از دکتر جلیلی را بر خود واجب میدانم و از همین جا به دکتر اعلام میکنم که به روشت منشت کردارت ایمان دارم .ناراحت که نشدید!
به دکتر ایمان دارم {دوست دارم خودم هم برای کشور عزیزم که خون دلها برایش خورده شده خدمت کنم در هر مقامی که هستم و فعلا یک کارگر زحمت کش در صنعت (سرپرست قسمت) میباشم که با دیگر همکارانم با تحریم مبارزه کرده و کارخانه را بدون باج دادن ادره میکنیم با افتخار }چون باج نمیدهد و استوار است و حاضر است دوباره اعضاءبدنش را در راه سربلندی مملکتش فدا کند که این خصلت را خیلی از مسئولین ما فراموش کردند .
شناخت من از دکتر جلیلی این است که در مسیر امام (ره) رهبری و خون شهدا ذره ای سستی ندارد . به همین سادگی به ایشان علاقه دارم " محمد اقا " ایراد دارد بفرمایید برادر .سعه صدر هم داریم و اگر فردی را بفرستیم گل دار مطمئنا خائنین به مملکت و منافقین که خوبهای ما را گرفتند و دشمنان قسم خورده این مملکتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
4
1
[ سیداخلاق] الکی گنده می کنید
نظر شما: