واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
آیا ربیعی از پس زیاده خواهان بر می آید؟

دو خبر خوب وزیر کار و رفاه

این که وزیری خود را در برابر سیبل گسترده متقاضیان کار قرار دهد از جمله ویژگی هایی است که وزیر کار از خود نشان داده و ستودنی است. بالاخره متولی اصلی اشتغال در بخش دولتی . . .

تدبیر24: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید که چند روزی است کلید ساختمان خود به همراه آورد که می تواند تحول اقتصادی را در بخش زیادی از صنعت به ارمغان آورد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تدبیر 24، علی ربیعی در نخستین گام با اشاره به بهره برداری های سیاسی از بزرگترین بنگاه اقتصادی توسط دولت، به صراحت گفت: "شستا" را از دست سیاسیون آزاد خواهد کرد.وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه رای اعتماد با بیان اینکه مجموعه شستا و تامین اجتماعی بیشترین تغییرات مدیریتی را داشته است، گفت: «این مجموعه حیاط خلوت و سیاست‌زده شده است که با خدای خود عهد می‌بندم در صورت وزیر شدن از سیاست‌زدگی دوری کنم و برنامه‌های پاک دستی را پیگیری کرده و افرادی را خارج از جناح‌های سیاسی به کار گیرم.»

 بر اساس این گزارش، مجموعه "شستا" که دارای سهام حدود 250 شرکت و صنایع کوچک و بزرگ کشور است، در دولت های پیشین از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است که سازمان تامین اجتماعی به واسطه وجود این ابر هلدینگ در کانون توجه دولتمردان قرار داشته است. توجه دولت به این بخش اقتصادی، متاسفانه علاوه بر بهره برداری سیاسی، زمینه را برای استفاده شخصی عده ای نورچشمی فراهم می کرد که خود زمینه ساز فساد در مجموعه دولت بود.

 وزیر دولت تدبیر و امید بدون در نظرگیری منافع اقتصادی که ممکن است در مجموعه دولت وجود داشته باشد، با اظهارنظری صریح بر پاک سازی این مجموعه از دست سیاسیون تاکید داشته است.

 از دیگر وعده های وزیر کارکشته دولت بحث اشتغال بود. ربیعی برخلاف وزرای پیشین که اشتغال را از وظایف وزارت کار نمی دانستند ایجاد شغل را از اهم برنامه های خود برشمرد.وی در این زمینه تاکید کرده است: «سیاست فعال، تنها سیاستی است که به طور مستقیم به وزارت کار برنمی‌گردد اما من در برنامه‌هایم از آن شانه خالی نکرده‌ام و معتقدم که مسئول پیگیری سیاست‌های فعال و دستگاه‌هایی که باید ایجاد شغل کنند وزارت کار است.»

 این که وزیری خود را در برابر سیبل گسترده متقاضیان کار قرار دهد از جمله ویژگی هایی است که وزیر کار از خود نشان داده و ستودنی است. بالاخره متولی اصلی اشتغال در بخش دولتی در کشور و نظارت و سیاست گذاری بر حوزه های بخش خصوصی تولید کار در کشور با وزارت کار است اما شاهد بوده ایم که فردی مانند شیخ الاسلامی در دولت قبل به صراحت ایجاد کار را رد می کرد.

 حال با این دو برنامه امید می رود دستگاه های دیگر نیز یاری رسان وزیر پرکار وزارت کار باشند که در آن صورت شاهد شکوفای ویژه ای در سیستم اقتصادی کشور خواهیم بود. اگرچه ممکن است دست هایی به ویژه در بخش شستا نخواهند و نگذارند این امر تحقق یابد و چشم به دست اندازی به این منبع بزرگ داشته باشند که در این میان رسانه به عنوان چشم بیدار جامعه همواره سعی خواهد کرد این نوع افراد را به مردم معرفی کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
0
8
ربیعی مچکریم
روحانی مچکریم
اشتغال ما اومدیم
نظر شما: