واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

تغذیه مناسب برای دوری از سرطان

اشخاص بهتر است از سبزیجات خانواده کلم و سبزیجات و میوه‌هایی حاوی رنگ نارنجی و قرمز هستند برای پیشگیری از سرطان استفاده کنند.
تدبیر24: سوسن پارسا متخصص تغذیه گفت: مواد پر فیبر و کم چرب برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها کاربرد دارند، در سرطان روده فیبر‌ها بسیار موثر هستند.

وی ادامه داد: اشخاصی که از چربی‌های حیوانی و گوشت‌های قرمز استفاده می‌کنند در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند، همچنین کسانی که سوسیس و کالباس مصرف می‌کنند به دلیل آمونیاکی که در روده ایجاد می‌کند می‌تواند سرطان زا باشند فردی کریبوست دائم و مداوم دارد در خطر ابتلا به سرطان روده است.

وی اذعان داشت: استفاده از سبزیجات، میوه‌ها و نان‌های سبوس داد که حاوی فیبر هستند برای جلوگیری از سرطان بسیار کمک کننده هستند.

وی ادامه داد: اشخاص نباید از هیچ نوع روغن حیوانی استفاده کنند چرا که چاقی به خصوص در خانم‌ها یکی از عوامل بروز سرطان است دوم اینکه بهتر است از سبزیجات خانواده کلم و همچنین سبزیجاتی که لیکوپن دارند مانند سبزیجات و میوه‌هایی که حاوی رنگ نارنجی و قرمز هستند استفاده شود.

پارسا گفت: اشخاصی که دچار ناراحتی‌های روده‌ای هستند بعد از جراحی حدود ۳ تا ۴ هفته از غذاهای حاوی فیبر به دلیل اسهال بیش از حد نباید استفاده کنند و به جای آن از ماده‌ای به نام پکتین که نوعی فیبر است مانند سیب و به پخته شده باید استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: نوشیدنی‌های بسیار گرم، نوشیدنی‌های گاز دار و موادی که حاوی شکر بسیار هستند در ایجاد سرطان نقش دارند، رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌های صنعتی افزوده می‌شوند در عدم رشد مناسب کودکان نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: افراد بهتر است به جای نوشیدنی‌های گاز دار مضر از دوغ، شیر، ماست‌های پروبیوتیک (حاوی میکروب‌های مفید برای روده) برای جلوگیری از سرطان استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: