واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۳۹۶۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
اعتراضات تازه در زمانی حساس

آقای کوثری لطفا گل به خودی نزنید

بازهم آنانی که نگاه طیفی و جناحی خود را مقدم بر همه چیز می دانند بگونه ای سخن می گویند که گویی از حساسیت و اهمیت مذاکرات حساس پیش رو مطلع نیستند!

تدبیر24: وین پایتخت موسیقی جهان اکنون به قلب تپنده دیپلماسی بین المللی نیز تبدیل شده و نگاه های جهانیان و بخصوص ایرانیان را به خود معطوف داشته است.

مذاکرات هسته ای به نقطه اوج حساسیت و گلوگاه نهایی رسیده و ظریف حریف به کارزار مذاکرات نهایی رهنمون شده است. بچه های انقلاب در آوردگاهی سترگ با تمام داشته ها و دانسته های خود به میدان آمده اند و هر آنکه دل در گرو نام ایران و ایرانی دارد با دغدغه مضاعف این مذاکرات را دنبال می کند.

اما بازهم آنانی که نگاه طیفی و جناحی خود را مقدم بر همه چیز می دانند دیگرگونه سخن می گویند و در حالیکه همگان به عنوان یک وظیفه ملی و میهنی موظفند در مسیر هم افزایی حرکت کرده و یاریگر نمایندگان جمهوری اسلامی در مواجهه با طرف های خارجی باشند، به نحوی سخن می گویند که گویی از حساسیت و اهمیت مذاکرات حساس پیش رو مطلع نیستند.

روزی که محمد جواد ظریف سکان داری مذاکرات بر عهده گرفت و توانست پس از یازده سال مذاکرات فرسایشی و بی نتیجه یک برون داد قابل توجه و مثبت را رقم بزند، برخی که این جلوت و موفقیت را با نگاه تنگ نظرانه طیفی و جناحی نگریسته و آن را نه یک موفقیت ملی که پیروزی رقیب سیاسی می پنداشتند سازهای مخالف را به هر نحوی از انحاء کوک کردند.

از بهانه جویی های ناموزون پیرامون محرمانه بودن مذاکرات، که در همه ادوار و در همه دولت ها امری مسبوق به سابقه بوده و یک اصل پذیرفته شده جهانی است و مضاف بر آن مقامات عالیه و شورای عالی امنیت ملی نیز در جریان ماوقع بوده و متن نهایی توافق موقت نیز در برابر همگان قرار داشت تا استناد به هوچی گری ها و شوهای تبلیغاتی غربی ها که به یکباره سخنان شان فصل الخطاب شده و رای و نظر کارگزاران نظام نادیده گرفته شد و شیاطین دیروز صادقان صحیح گفتار برای کوبش مذاکره کنندگان هسته ای شدند تا بالاخره برگزاری همایش و توهین به مذاکره کنندگان بدون آنکه نقد راهبردی مبذول داشته و علت دلواپسی هویدا شود و بالاخره تخریب های رسانه ای هر روزه علیه مذاکره کنندگانی که هم توانسته بودند حقوق هسته ای را محقق کنند و هم سایه تهدیدات را از سوی ایران بدور دارند.

اما فارغ از این نکات مهم ترین ایراد و اشکال اساسی که به تندروهای مخالف مذاکره معطوف بود القای جو دوگانگی و انشقاق پیرامون مذاکرات در جبهه داخلی است.

حسن روحانی به عنوان سیاستمداری کارآزموده و آشنا به عرصه روابط خارجی پیش از اولین حضور خود در آمریکا در مصاحبه با رسانه های بین المللی بر روی یک نکته کلیدی انگشت گذاشت. او خطاب به مجری برنامه گفت: اختیار تام و تمام در مذاکرات هسته ای دارد او همچنین در سخنرانی مهم و تاثیر گذار خود در سازمان ملل طرف های غربی را خطاب قرار داده و به آنان گوشزد کرد که با صدای واحد پای به وادی مذاکره با ایران بگذارند.

حال باید پرسید این تاکید و اصرار از چه رو بود؟همگان می دانند تبیین سیاست های اصولی نظام در رسته و جایگاه اختیارات رهبر معظم انقلاب است اما چرا روحانی طرف غربی را به وحدت کلام تشویق کرده و تاکید کرد که اختیار تمام در مذاکرات دارد؟

رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری محترم و رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در یک تاکتیک راهبردی بر انسجام درونی به عنوان وجه ممیزه این دور از مذاکرات تاکید و آن را به عنوان مهم ترین نقطه قوت بر روی میز مذاکرات گذاشتند و با این وصف به طرف غربی تاکید کردند که اگر به دنبال راه حل دیپلماتیک برای پرونده هسته ای ایران هستند اکنون بهترین زمان ممکن و برهه ای است که طرف ایرانی با قدرت و صلابت پای میز مذاکره آمده است.

طرف غربی هم اگر در این دور از مذاکرات بدون حاشیه پردازی های متداول و بهانه جویی های همیشگی پای میز مذاکره آمد و نتیجه برد- برد رقم خورد با توجه به همین نکته و این فرصت تاریخی بود.

پس از امضای توافق ژنو اما عده ای ساز مخالف کوک کرده و به هر نحوی از انحاء خواستند که در مسیر مذاکرات خدشه ایجاد کنند و مهم ترین اقدام آنان القای دوگانگی نسبت به مذاکرات در ساختار حاکمیت بود.

اسماعیل کوثری نماینده تهران پس از امضای توافق نامه در برهه ای با صراحت، خبر از تشکیل شورای ویژه برای نظارت بر روند مذاکرات شده و حتی مدعی شد که پیش برد پرونده هسته ای از دست تیم مذاکره کننده گرفته شده و به این کمیته ایکس!!! واگذار شده است.

عباس عراقچی در همان زمان پاسخ وی را داده و وجود چنین کمیته ای را رد کرد اما باز اکنون و درست در هنگامه ای که مذاکرات به حساس ترین موقعیت خود رسیده است، اسماعیل کوثری در همان راستا ادعای تازه ای را مطرح کرده و مدعی شده است: "اختیارات نمایندگان ایران در مذاکرات ژنو نسبت به دور قبل کاهش یافته و آن ها باید بر مبنایی که برایشان تعریف شده است مذاکرات را پیش ببرند."

حال باید پرسید چرا در چنین برهه ای که مذاکرات به نقطه حساس رسیده و طرف ایرانی با قدرت های جهانی سرشاخ است چنین گفتاری رسانه ای می شود و آقای کوثری و همفکران در پی چه هستند؟ تضعیف تیم مذاکره کننده و القای دوگانگی چه کمکی به منافع ملی کشور در این برهه حساس می کند؟ مگر رهبر انقلاب تاکید نکردند که مذاکره کنندگان را نباید تضعیف کرد؟ آیا طرح این گفتار پاس مستقیم برای آبشار طرف خارجی و تضعیف طرف خودی نیست؟

آقای کوثری و دوستان، مخالف فکری و سیاسی دولت حاکم هستند این را همگان می دانند اما این مخالفت باید تا به جایی برسد که در چنین شرایط ویژه ای هم از هیچ کوششی برای آسیب به تیم مذاکره کننده دریغ نشود؟؟

اگر نقدی به جریان مذاکرات وجود دارد و یا توافق نهایی و جامع اگر مورد قبول نبود، ساز و کار قانونی و جایگاه افراد برای اعتراض و بازخواست مشخص است و بطور قطع رهبر انقلاب نظر صریح خود را پیرامون این موضوع اعلام می دارند که در موارد پیشین نیز همینطور بوده است اما بواقع این تخریب ناموزون گل به خودی زدن و روشن شدن اصل و کنه اعتراضات بدین شکل و سیاق و ماهیت معترضین را نوید می دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جاوید
|
Germany
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
4
21
این اقا اگه به لطف ... نبود خداوکیلی الان چکاره میشدند؟تا دیروز مخالف دولت اصلاحات حالا مخالف دولت تدبیر!مملکتی که نماینده اش این بشه حال وروز فرداش چه خواهد شد؟
پاسخ ها
سیدمحمدرضا
| Iran (Islamic Republic of)
جاوید سلام.
این اقا همان سردار دوران دفاع مقدس است .
هرجای دیگر هم کارهای میشد مطمئن باشد به اب و خاک ذرهای کج نگاه کنند همین سرداران هستند که سپر میشوند تا شما راحت باشی کامنت بزنی و به راحتی توهین کنی برادر .فردای این مملکت را فداکاری همین دلاوران ساختن شما برو راحت بخواب .
راستی ببخشید ماهواره نگاه کردی !1حالا بخواب.
معین
| Iran (Islamic Republic of)
پاسخ به سید محمد رضا
با سلام- آقای سید خدا شر افراطی را از سر مملکت کم کند انشاالله-در شراطی هستیم که فقط برای نمونه عرض میکنم پراید 22 میلیون را باید خرید-این ها یعنی ضعف،یعنی اینکه تحریم ها کاغذ پاره نبود عزیز!
راستی دوست گلم من در طول سال 2 کیلو گوشت قرمز میخرم شما انگار شکمت سیر تر از ماست،اینطور نیست؟؟؟ راستی 20:30 نگاه میکردی؟ ! برو بخواب!
سیدمحمدرضا
| Iran (Islamic Republic of)
اقا معین سلام .
ان شاالله معیار شکم سیری خریدن گوشت نباشد چون به جان عزیز ترانم که من ان 2 کیلو گرم را هم نخریدم .
منکر فشار تحریم نیستم ولی اعتقاد دارم اگر همچون رزمندگان دفاع مقدس اتحاد و همدلی داشتیم و برسر جاه و مقام واژه خدمتگذاری را له نمیکردیم (منظورم مسئولین هستند نه من و شما مردم عادی ) الان وضعمان این نبود .
اعتقاد دارم ما فشار تحریم را سالهای قبل رد کرده بودیم این تنگناهای اقتصادی حرص و طمع سرمایه داران بی درد و اشرافی گری و حب ریاست و ندانم کاری بسیاری از مسئولین ما میباشد وگرنه مملکتی که نفت و گاز و منابع معدنی و چهار فصل طبیعتی دارد نباید به این روز می افتاد.بیدار باش
بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
2
13
اونقدر اختلاف داخلی تولید میکنن تا به گوش طرف خارجی برسه و دبه کنه و بچاپدمون. فکر منافع ملی نیستن اینا. بابا دستگیر کنین آدمایی رو که نمیتونن جلوی زبونشون رو بگیرن و فتنه میکنن. اگر طرف اصلاح طلب بود تا حالا صدبار رفته بود زندان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اونقدر اختلاف داخلی تولید میکنن تا به گوش طرف خارجی برسه....
دقیقاً مثل سال88 و فقتنه ای که راه انداختید
سیدمحمدرضا
| Iran (Islamic Republic of)
سلام بیطرف .ان موقع که بعضی از اصلاح طلبها اسرار کشور را در مجلس ششم به بوق کرده بودند همین نظر را داشتی .
یکیشون پای ثابت تدبیر24 هست به اسم خائن و وطن فروش دکتر.... شناخت دارید که؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تعرف من و شما از خائن با هم فرق داره جناب سید محمدرضا. بعد هم هرکس وطن فروشی کنه باید مجازات بشه اصلاح طلب و اصولگرا و پایداری نداره! نکنه خدای نکرده یادتون رفته بابک زنجانی را؟ بعد هم به نظر من یه آدم احمقی که شعار وطن پرستی میده خطرناک تر از دشمن وطنه! نمونه اش رو در سالهای اخیر زیاد میبینیم. بصیرت میخواد منتها و البته انصاف!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
3
10
خسته شدیم از این ...نماها، خب امام خمینی حق داشتند که گفتند نظامیون وارد سیاست نشوند
... نظامی بود دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
1
0
تقصيرش نيست ، ..نيست!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
1
2
د آخه اگه اینی ک شما نوشتی درست بود الان 5 بند اضافه شده ی به عنوان خط قرمز ترسیمی جدید بهشون ابلاغ نمیشد.
شما خودت توپ رو تو دروازه ی خودمون ننداز نمیخواد نگران اظهار نظر دیگران باشی
ظاهرا گل به خودی های وزیر مدبرتون ظریف رو فراموش کردین.هیچ نیازی به توضیح نیست فقط یه بار دیگه ژنوچای رو دوره کنید مدبران
ظریف که تمام دستاوردهای هسته ایمون رو به قیمت صدا زدن اسمش به نام کوچیک رو دودستی تقدیم کرد و بعد به خودش لقب دلاور داد ناشی از عدم تسلط ایشون بر روی معانی کلمات فارسی و فقط تلویحا خواسه ک در هم وزن کردن دلواپسی عریضه رو خالی نزاره و به سمع و نظر ریاست جهوری "ایشان"برسانید که کم سواد کیست؟
دلاوری چیست!!!؟!؟
نظر شما: