واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۴۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
محمدعلي سبحاني کارشناس مسائل بین‌الملل

صبر و حمايت نياز مذاكرات

جاي تعجب دارد بعضي‌ها اين توقع را براي عموم ايجاد مي‌كنند كه مذاكرات بايد در يك گفت‌وگوي كوتاه و در زماني كوتاه‌تر به نتيجه برسد! در حالي كه . . .
تدبیر24: افرادي هستند كه با وجود مشخص نشدن نتيجه قطعي مذاكرات، آن را شكست‌خورده مي‌دانند و بيان مي‌كنند كه مذاكرات به نتيجه نرسيده است. باید گفت اين دسته آشنايي كامل و كارشناسي با جريان گفت‌وگوها و هيچ‌گونه اطلاع درست و دقيقي درباره تنظيم متن قراردادها و پروتكل‌هاي مهم در دست ندارند. آشنايي كافي نداشتن با اين موارد باعث به وجود آمدن نوعي سطحي‌انديشي مي‌شود؛ به همين خاطر چنين افرادي داراي نگاهي ساده و بسيط به موضوعات نيستند.

تمام افرادی كه خود مستقيما درگير انجام مذاكره هستند، ناظران، مردم عادي و... به اين امر آگاهند كه مذاكرات هسته‌ای در حال حاضر در سخت‌ترين مرحله خود‌ قرار دارد و پيچيده‌بودن مذاكرات كه دشواري گفت‌وگو را با خود دارد، كاملا طبيعي است زيرا در اين مرحله طرفين خواسته‌هايي دارند و بر خواسته‌هايشان پافشاري مي‌كنند و تلاش دارند كه بيشترين امتيازات را به دست آورند و سعي مي‌كنند نتايج بهتري بگيرند تا در نتیجه سود بيشتري عايدشان شود.

بنابراین حال که وارد مرحله تعیین‌کننده مذاكرات شده‌ايم، جاي تعجب دارد بعضي‌ها اين توقع را براي عموم ايجاد مي‌كنند كه مذاكرات بايد در يك گفت‌وگوي كوتاه و در زماني كوتاه‌تر به نتيجه برسد! در حالي كه براي كوچك‌ترين توافقي كه صورت مي‌گيرد نياز به ساعت‌ها بحث و جدل است. در متن مذاكرات درباره توافق شش‌ماهه صحبت شده كه از اين مدت زمان زيادي باقي مانده است و مذاكره‌كنندگان در دو طرف و كساني كه در جريان مذاكرات هستند، بارها مطرح كرده‌اند كه ممكن است مدت وصول به توافق نهايي از اين زمان نيز بيشتر شود و اين مساله بايد مدنظر قرار بگيرد. بنابراین نمي‌توانيم مطرح كنيم كه اشكال جدي در مذاكرات به وجود آمده است.

مذاكرات به طور طبیعی به مرحله‌اي رسيده كه بايد درباره جزييات صحبت شود و توافق صورت گيرد و در اين وضعيت ممكن است ادامه روند مذاكرات از آنچه دو طرف پيش‌بيني كرده‌اند نیز طولاني‌تر شود. اين مرحله نياز به صبر و بردباري بسيار از جانب تمامي گروه‌ها دارد و همچنين مهم‌تر از همه نياز به حمايت همه‌جانبه از تیم مذاکره‌کننده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
0
وقتی شما همه مسائل اقتصادی رو منوت کردین به رفع تحرمی خوب باید مردم از شما چه انتظاری داشته باشند؟

بجای اینکه از تحریم ها به عنوان یک فرصت استفاده کنید به نوعی دارید تیشه به ریشه ملت میزنید.

بس است این همه زیاده گویی...
نظر شما: