واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
گزارش حادثه واژگونی اتوبوس امروز قرائت می‌شود ؛

باز هم شهرداری قسر در می‌رود ؟

راننده ۷۰درصد مقصر این حادثه است چراکه براساس دستگاه GPS اتوبوس و گفته‌های مسافران ، راننده دارای سرعت غیر مجاز بوده است .
تدبیر24:   امروز در شورای شهر تهران نتیجه بررسی حادثه واژگونی اتوبوس شركت واحد در بزرگراه آزادگان قرائت می‌شود اما از اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که باز هم شهرداری تهران تبرئه خواهد شد چراكه اعضای كمیسیون تخصصی حمل و نقل شورای تهران سرعت غیرمجاز و خطای انسانی را در كنار نبود تجهیزات كافی دلیل این حادثه می‌دانند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، هشتم اردیبهشت‌ماه سانحه واژگونی اتوبوس شركت واحد در بزرگراه آزادگان منجر به مرگ 8 نفر شد. معاون شهردار تهران همان‌زمان درباره این حادثه اعلام كرد كه نقص فنی اتوبوس منجر به این حادثه تلخ شد اما نمایندگان شورای شهر این استدلال را نپذیرفتند و خواهان بررسی بیشتر چرایی این مساله شدند.
 
احمد دنبامالی رئیس كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مسئول پیگیری این مساله شد تا اتفاق رخ داده را از زاویای مختلف بررسی كند.
 
وی دیروز (دوشنبه) درباره نتایج بررسی‌های كمیسیون از این حادثه به خبرنگار ایلنا می‌گوید: جلسات متعددی با سازمان استاندارد، پلیس راهور، وزارت كشور، شركت سازنده اتوبوس، سازمان پزشكی قانونی و شهرداری تهران برگزار شد و نقطه نظر هر كدام از این نهادها شنیده شد.
 
وی می افزاید: پس از بازدید اتوبوس، محل حادثه و همچنین گزارش نهایی پلیس راهور مشخص شد كه سرعت راننده در زمان حادثه غیرمجاز بوده و راننده اصول و ضوابط اولیه را رعایت نكرده است و این موضوع به تایید مسافران نیز رسیده است.
 
این در حالیست كه سیدجعفر تشكری هاشمی معاون شهردار تهران نهم اردیبهشت ماه (فردای روز حادثه) در صحن شورای شهر تهران حاضر شد و اعلام كرد كه سرعت اتوبوس بر اساس دستگاه‌های GPS تنها 50 كیلومتر بود و پلیس راهور نیز این موضوع را تایید كرده است اما متاسفانه مشكلات فنی اتوبوس منجر به این حادثه با این شدت شده است.
 
رئیس كمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران درباره این ادعا پاسخ می‌دهد كه «بله، آن زمان اعلام شد اما در جلساتی كه بعدها با پلیس راهور داشتیم اعلام شد كه سرعت نامطمئن نبوده است بلكه غیرمجاز بوده و این مساله قطعی است.»
 
دنیامالی با اشاره به اینكه شورای شهر تهران تنها گزارش نهایی از بازدیدهای خود ارائه می‌دهد و تعیین مقصر و میزان غرامت توسط قوه قضائیه اعلام می‌شود، می‌گوید:‌ متاسفانه نظارت شهرداری تهران در این موضوع كافی نبوده چراكه خطای انسانی محرز شده است.
 
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا، با مدیریت همه‌چانبه باید خطای انسانی كاهش یابد. همچنین شهرداری تهران باید در واگذاری حمل و نقل به بخش خصوصی، چارچوب و قواعد خاصی را رعایت كند.
 
ابوالفضل قناعتی دیگر عضو این كمیسیون نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام می‌كند كه راننده 70درصد مقصر این حادثه است. چراكه براساس دستگا ه GPS اتوبوس و گفته‌های مسافران، راننده دارای سرعت غیر مجاز بوده است.
 
وی می‌افزاید:‌ این حادثه نباید اینقدر تلفات می‌داشت اما متاسفانه مشکلات فنی اتوبوس تا 30درصد موجب شد که علاوه بر افزایش تعداد کشته ها تعداد زخمی ها نیز بسیار باشد.
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا می توان گفت شهرداری مقصر است كه به خوبی نظارت بر عملكرد شركت خصوصی نداشته است، می‌گوید:‌ اگر شهرداری آموزشهای لازم را به رانندگان ارائه نمی کرد می توانستیم بگوییم تا حدودی مقصر است اما وقتی یک راننده خود تخلف می کند و علاوه برسرعت غیر مجاز که حداقل بالای 80 کیلومتر بوده است با موبایل نیز صحبت می کند باز هم می‌توانیم به شهرداری این نسبت را بدهیم.
 
این عضور شورای شهر تهران با بیان این که اتوبوس نیز به صورت فنی استاندارد نبوده است می‌افزاید: با توجه به نیاز جامعه شهرداری ناچار شده است این اتوبوس ها را دریافت کند. در این حادثه تنها یک نفر ضربه مغزی شده است و باقی کشته ها به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده اند.
 
قناعتی با بیان اینکه در حادثه اخیر مقصر راننده و سرعت غیر مجاز آن است در پاسخ به این پرسش که «این نوع پاسخگویی نمی تواند نظر شهروندان را جلب و امنیت جانی آنها را تامین کند»، می‌افزاید: بهتر است به قانون مراجعه کنیم و ببینیم در قانون چه تکالیفی برای شهرداری ها در زمینه اتوبوس ها لحاظ شده است. براساس قانون دولت تعهد دارد که در نگهداری و تعمیر اتوبوس ها به ویژه مخازن گاز آنها بودجه ای را تخصیص دهد این درحالی است که شهرداری تهران از بودجه خود مشکلات فنی اتوبوسها را رفع می‌کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: