واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۴۳۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
سعید لیلاز فعال سیاسی

توصیه سردار را جدی بگیرند

پیشنهاد می‌کنم سرلشکر فیروزآبادی با درایتی که دارند مانع از ورود رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح به مسائلی شوند که اساسا بوی جناحی و سیاسی آن بر اقدامات فراحزبی چربش دارد و حدالامکان . . .
تدبیر24: با همه احترامی که برای سرلشکر فیروزآبادی قائل هستیم و به دلسوزی‌شان برای دولت که بالطبع این دلسوزی هم ناشی از اطلاع عمیق ایشان از شرایط و اوضاع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ایران است، می‌خواهم اولا از حق و حقوق رسانه‌ها در انتقاد از دولت دفاع کنم ولو اینکه این رسانه‌ها نقدشان کمکی به دولت نکند. در عالم سیاست و واقعیت گروه‌ها و جریانات سیاسی مختلف از ابزارها برای پیشبرد مقاصد و تضعیف رقبای سیاسی خودشان و برای اینکه خودشان جای رقبا را در صحنه قدرت سیاسی بگیرند، استفاده می‌کنند. تفاوت در نوع استفاده از این ابزارها نیز تنها به نوع توسعه‌یافتگی کشورها مربوط می‌شود. برای مثال در آمریکا احزاب و گروه‌های سیاسی برای به چالش کشیدن قدرت و برای اینکه رقبای سیاسی خود را تضعیف‌کنند از به‌کار بردن هیچ ابزار و وسیله‌ای کوتاهی نمی‌کنند.

تجربه‌ای که اخیرا شاهد بودیم اینکه حزب جمهوریخواه آمریکا که اکثریت مجلس نمایندگان یا سنا را در دست دارد، به‌مدت 3هفته دولت فدرال را به حالت تعطیلی درآورد که به‌معنای این است که از هر گونه ابزار و روشی که بتوانند مخالفان خود را تضعیف کنند، استفاده می‌کنند. بنابراین نقد صحیح و به‌موقع اولا به پیشبرد دموکراسی و نهادینه‌کردن آن و ثانیا به سلامت عمل دولت کمک می‌کند. اینکه دولت سیدمحمد خاتمی یکی از سالم‌ترین دولت‌های ایران در تاریخ معاصر بود تماما به‌دلیل این نبود که اعضای دولت سالم بودند. اما شاهد بودیم که طی سال‌های اخیر یکی از سالم‌ترین اقتصادهای منطقه خاورمیانه را در معرض آسیب‌ قرار دادیم. اکنون اصول دموکراسی ایجاب می‌کند که همچنان از دولت بخواهیم از نقد دارای چارچوب استقبال کند.

آنچه می‌توانستیم از سرلشکر فیروزآبادی بخواهیم یا جا داشت ایشان به ما محبت کرده و به ملت ایران به‌عنوان ریاست محترم ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هدیه دهند، این نبود که رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح حق ندارند به دولت انتقاد کنند. وقتی این را می‌گوییم منظورمان له یا علیه دولتی نیست که طرفدارش هستیم. اصول حکم می‌کند که سرلشکر فیروزآبادی توصیه یا فرمانی بدهند که چرا نیروهای مسلح وارد حوزه‌هایی می‌شوند که قوانین نیروهای مسلح آنها را از ورود به آن حیطه‌ها منع کرده است! نباید فراموش شود که وقتی چنین چیزی را در ابتدا به نفع خودمان تلقی کرده و استقبال می‌کنیم ممکن است بار دیگر همین موضوع علیه ما به‌کار رود.

پیشنهاد می‌کنم سرلشکر فیروزآبادی با درایتی که دارند مانع از ورود رسانه‌های وابسته به نیروهای مسلح به مسائلی شوند که اساسا بوی جناحی و سیاسی آن بر اقدامات فراحزبی چربش دارد و حدالامکان مسائل خود را از طریق تریبون‌های رسمی اعلام کنند. نباید مسائل طوری در این رسانه‌ها مطرح شود که گویی آنها مدافع یک جناح خاص هستند چراکه نیروهای مسلح برابر نص قانون اساسی از ورود به دسته‌جات سیاسی منع شده‌اند. اصل وحدت نیز ایجاب می‌کند در این زمینه رسانه‌های وابسته به نیروها‌ی مسلح با دقت‌نظر بیشتری به بیان مطالب انتقادی خود بپردازند تا هم تاثیر‌گذاری خود را نسبت به آن موضوع بالا ببرند و هم بها‌نه به دست گروه‌های سیاسی ندهند که شائبه طرفداری گروهی و حزبی داشته باشد. امید است این توصیه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان یک پند مشفقانه نصب‌العین کار خود قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
1
2
این هم پیشنهاد خوبیه
سردار مانع بشوند تا شماها وارد بشوید و فاتحه مملکت را بخوانید
همون تجربه 8سال درخشان اصلاحات بس بود
تدبیر1404
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
0
سعید حونتو حزب بهت چی میگن : برادر سعید !! یا فدایی یا هر چی دیگه . گرچه مهم نیست به تو امسال تو چی میگن. مهم این هستش که خیلی شبیه بنی صدر شدی!!! امیدوارم شبیه باشی امیدوارم. (تدبیر سانسورش کن)
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
0
0
حرف هایت قشنگ است فقط حیف که به قول امام علی ع کلمه حق یراد به الباطل شده.
نظر شما: