واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی دولت برای اشتغالزایی در بخش کشاورزی خبر داد.
تدبیر24: در نشستی که میان وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد، راهکارهای توسعه کارآفرینی و اشتغال در بخش کشاورزی و روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - با بر شمردن ظرفیتهای فراوان اشتغال و کارآفرینی در بخش کشاورزی و روستایی و ماموریتها و امکانات وزارت کار در امر توانمندسازی کارجویان از طریق آموزش های فنی و حرفه‌ای و نیز استفاده از تسهیلات و خدمات بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و صندوق مهر امام رضا (ع)، بر ضرورت همکاری دو جانبه و هم افزایی در ایجاد اشتغال در روستاها و بخش کشاورزی به ویژه برای فارغ التحصیلان تاکید کرد.

وی ضرورت برنامه ریزی و بکارگیری استعدادهای بومی و منطقه‌ای در سطح روستاهای کشور را از منظر گردشگری روستایی و کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی مورد تاکید قرار داد و از تشکیل کارگروه ویژه برای این امر در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی خبر داد.

*ایجاد بیش از 60 هزار شغل برای فارغ التحصیلان کشاورزی

محمود حجتی - وزیر کشاورزی - نیز با بیان ظرفیتهای بالای بخش کشاورزی ار تدوین طرح ارائه خدمات کشاورزی و مکانیزاسیون با ظرفیت ایجاد بیش از 60 هزار شغل برای فارغ التحصیلان کشاورزی خبر داد و بر ضرورت برنامه ریزی به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه کار آفرینی و روستایی تاکید کرد.

وی ظرفیتهای جدید به وجود آمده برای اشتغال در پروژه احیای اراضی کشاورزی خوزستان، ایجاد گلخانه‌های مدرن کوچک و بزرگ با هدف تولید محصولات صادراتی و تولید انبوه برای بازار داخلی، صنایع تبدیلی و غذایی، زنبور داری، صید و صیادی، آبزی پروری، انبار و سرد خانه‌های کوچک و متوسط و ایجاد ارزش افزوده در فرایند پس از تولید محصولات کشاورزی به همراه توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده در دامنه‌های زاگرس و البرز را زمینه‌های ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی برشمرد.

در این جلسه گزارش مطالعات صورت گرفته در 10 استان کشور که با هدف شناسایی ظرفیتهای تولید بومی و منطقه ای استانهای مورد بررسی صورت گرفته ارائه و مقرر شد در قالب کارگروه مشترک نسبت به عملیاتی شدن محورهای مورد بحث اقدام شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: