واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

حفظ تنوع زیستی خراسان جنوبی با ایجاد مناطق ویژه زیستگاهی ‌

مدیرکل حفاظت و محیط­زیست خراسان جنوبی گفت: ایجاد مناطق ویژه زیستگاهی و حفاظت از آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور ‌تلاشی خردمندانه برای حفظ تنوع زیستی ...
تدبیر24:  پرویز آرامنش  گفت: منطقه خراسان جنوبی، گفت: طبیعت خراسان جنوبی با توجه به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی ارتفاع از سطح دریا، ساختمان زمین‌­شناسی، شرایط آب و هوایی و شکل زمین از تنوع زیستی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه قرار گرفتن این استان در کمربند اقلیمی خشک همراه با عوامل طبیعی دیگر چهره استان را بیابانی و نیمه بیابانی نشان می­‌دهد، گفت: محدودیت‌های اقلیمی ناشی از این موقعیت در برخورد با سیمای کوهستانی ناحیه تا حدودی جبران می‌شود، با نگاهی گذرا بر آنچه که امروز بوم‌­زیست‌های مختلف جهان از جمله بر کشور ما وارد می‌شود این ضرورت که بایستی مناطقی از کشور و استان به منظور حفظ این زیست بوم‌ها و تضمین تعادل اکولوژیکی حاکم بر اکوسیستم حفظ شودرا اجتناب‌­ناپذیر می­‌کند.
 
مدیرکل حفاظت و محیط­زیست خراسان جنوبی افزود: با توجه به روند رو به رشد جمعیت انسانی، افزایش عدم احساس مسئولیت، متاثر شدن اکو سیستم‌های طبیعی و منابع زنده آن و نگریستن به طبیعت به عنوان کالای رایگان از دیدگاه توسعه کنونی مسلماً ظرفیت‌ پذیرش محیط تکمیل شده و آینده پر مخاطره‌ای را فرا روی ما قرار می­‌دهد.
 
آرامنش ادامه داد: در این وضعیت به منظور حفظ و حراست از آنچه باقی مانده، انتخاب مناطقی که هنوز ارزش‌های زیستی آن کاملاً نابود نشده الزامی است.
 
وی با اشاره به اینکه اکوسیستم‌های مناطق کویری از قابلیت‌ها و ارزش‌های اکولوژیک بالایی برخوردار است، گفت: وجود گونه‌های گیاهی و جانوری خاص و طبیعت منحصر به فرد آن، این مناطق را درزمره باارزش‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی قرار داده است.
 
مدیرکل حفاظت و محیط ­زیست خراسان جنوبی اظهارکرد: با عنایت به وضعیت آب و هوایی این مناطق و وجود چشم اندازهای خاص آن از جمله پدیده شن‌های روان و وجود گونه‌های گیاهی و جانوری سازگار با سخت‌ترین شرایط اقلیمی می‌توان این مناطق را به یکی از جذاب‌ترین مناطق طبیعت­گردی کشور تبدیل کرد.
 
آرامنش گفت: اداره‌­کل حفاظت محیط­زیست خراسان جنوبی به منظور حفظ ذخیره­‌گاه‌های زیستی ژنتیکی و حمایت از گونه‌های گیاهی و جانوری و ژن‌های بومی منطقه‌ و برای انجام امور تحقیقاتی و بهره‌وری معقول و حفظ نسل گونه‌های مختلف و جلوگیری از تعرض انسان‌ها مناطقی را با توجه به شرایط خاص منطقه از جمله وجود گونه‌های نادر و با ارزش و کمیاب گیاهی و جانوری تحت پوشش قرارداده و از آن‌ها حفاظت و حراست می­‌کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: