واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

اعلام یک خطر بزرگ

کیهانی‌نژاد
تدبیر24:  اخیرا رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران عنوان کرده که آمار ایدز در کشورمان رو به افزایش است. همچنین چندی پیش معاون وزیر جوانان در یک سمینار اعلام کرد که سن شروع رابطه جنسی در ایران به دوران راهنمایی رسیده است. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با دکتر علی کیهانی‌نژاد انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:  
 
کیهانی‌نژاد با اشاره به بحث سرنگ‌های آلوده گفت: یکی از علل مهم در زمینه افزایش آمار مبتلایان به بیماری ایدز استفاده از سرنگ‌های آلوده است و تجربه بنده از بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند، موید آن است که تزریق با سرنگ آلوده از عوامل بسیار شایع در زمینه افزایش آمار مبتلایان به ایدز است.

وی به خبرنگار با ما گفت: رشد این بیماری همچنین نشان دهنده بالا رفتن روابط کنترل نشده در جامعه است. اکنون مکان‌های شناخته شده‌ای که تحت کنترل بهداشت باشند وجود ندارند و افراد در همه جا سرگردان هستند. در این بین خانم‌ها اکثر وسایل پوششی و پیشگیری را به همراه دارند اما عدم امکانات بهداشتی و نبود مراکز بهداشتی که این مسائل را تحت کنترل خود در آورد مشکلات زیادی ایجاد کرده است. در حقیقت باید به فکر مکان‌های شناخته شده و بهداشتی بود تا این آمار‌ها بیش از این افزایش نیابد.  
 
علی کیهانی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر آن که آیا افزایش بی‌مبالاتی‌های جنسی در سنین پایین که مورد اشاره کار‌شناسان است می‌تواند از عوامل افزایش نرخ ایدز در کشور باشد؟ گفت: آگاهی و بلوغ جنسی و ارگاسم در دوره راهنمایی در حال شکل گرفتن هستند. در این سنین باید به دانش آموزان آگاهی‌های لازمه داده شده و اطلاعات آن‌ها را در این زمینه‌ها بالا برد تا دچار مشکل نشوند. البته اینکه شخصی در سنین راهنمایی دچار ایدز شود چندان ملموس نیست و باید به چنین آمار‌هایی بیشتر به عنوان یک هشدار نگاه کرد. در حقیقت به علت آنکه در این سنین آزادی‌ها و امکان برقراری ارتباط جنسی گسترده کم است، امکان آن که بحث رابطه جنسی در این سنین سبب افزایش آمار ایدز شود نیز ضعیف است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: