واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶

طلاب فیضیه، هدف تحریک مستقیم دلواپسان

تدبیر24 : تحرکات اخیر دلواپسان از جمله پخش بولتن ضددولتی در سه شنبه ی گذشته در قم [لینک خبر]، تکرار سناریویی است که گام نخست آن تحریک طلاب فیضیه ی قم است؛ پیش بینی می شود در همین روزها پایداریچی ها در صدد تجمع یا راهپیمایی برای سوءاستفاده از احساسات دینی باشند.

به گزارش انصاف نیوز، در این سناریو که در زمان اصلاحات نیز تجربه شده، در ابتدا رسانه های جریان تندرو با انتشار مصاحبه هایی تحریک احساسات دینی مردم را شروع می کند، سپس با تبلیغاتی از جنس بولتن پخش شده در قم، سعی می کند مردم عادی و عموم طلاب را مورد هدف قرار بدهد تا بستری برای فشارهای نهایی باشد.

بخشی از این اتفاق در به مناسبت دهه ی فجر با نشست هایی در قم ترتیب دادند و حالا نشانه هایی برای تحرکات جدید و شدید در روزهای آتی به چشم می خورد و پیش بینی می شود که در حرکت جدید باز هم طلبه ها رو به عنوان گروه هدف دلواپسان باشند.

این در حالی است که اکثریت علمای عالی رتبه و مراجع تقلید در زمان احمدی نژاد به عملکرد او معترض بودند و با روی کار آمدن دولت روحانی، اخبار زیادی از حمایت آنها منتشر شده، در حالی که در دوره ی خاتمی نیز جریان دلواپس امروزی مجبور بود مانند امروز روی تحریک طلاب سرمایه گذاری کند.

برای این کار، بر خلاف علمای عالی رتبه و مراجع تقلید که اطلاعات و اخبار دقیق می تواند آنها را به تصمیم و قضاوت برساند، دلواپسان برای جلب حمایت عموم طلاب و تحریک مردم شهرهای مذهبی به ویژه قم از روش های پخش شبنامه، تشکیل جلساتی احساساتی و کفن پوش به بهانه هایی دست می زنند. روشی که در زمان اصلاحات نیز پیش گرفته شد و حالا نیز به دنبال بازگرداندن کفن پوشان به خیابان ها هستند.

در ماه های اول تشکیل دولت جدید، این جریان به دنبال برگزاری یک راهپیمایی در میدان روح الله قم بود که برگزار نشد چون در آن زمان نتوانسته بودند کسانی را برای شرکت در آن جمع آوری کنند و در صورت برگزاری با تعداد کم، نتیجه ی برعکسی می گرفتند برای همین آن برنامه لغو شد.

آیا بزرگان حوزه به ویژه مدرسه ی فیضیه اجازه خواهند داد تا دلواپسان سیاسی جریان جبهه پایداری، با همان شیوه ی قبل و سوء استفاده از احساسات دینی به تحریک طلبه ها بپردازند و حوادثی مانند 22 بهمن حرم حضرت معصومه (س) را تکرار کنند؟

منبع : انصاق نیوز

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: