واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

سايت رفاهي بسته نخواهد شد

سرپرست جديد خانوارهاي فوق‌الذکر مي‌توانند بلافاصله پس از ثبت تغييرات مربوطه در پليس+10، با مراجعه به يکي از شعب بانکي که مي‌خواهند حساب يارانه‌اي در آن داشته باشند، نسبت به ثبت شماره حساب سرپرست خانوار جديد در سامانه رفاهي اقدام نمايند.
تدبیر24 : نرگس نجفي در گفت‌‌وگویی در مورد خانوارهايي که به واسطه بروز يکي از وقايع حياتي ( تولد، فوت، ازدواج و طلاق)، اطلاعاتشان نياز به تغيير دارد توجه به دو نکته ضروري است، اظهارداشت: اول اينکه اين موضوع(ثبت تغييرات ناشي از وقايع حياتي) در مرحله اول اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها نيز به همين ترتيبي که در حال حاضر انجام مي‌شود، در تمامي مراکز پليس+10 صورت مي‌گرفت.

سخنگوي سازمان هدفمندي يارانه‌ها گفت:‌ به عبارت ديگر مراکز پليس+10 داراي تجربه‌اي بيش از 3 سال در اين خصوص هستند و تاکنون نيز مشکل خاصي براي مراجعان و مراکز به‌وجود نيامده است.
وي افزود:‌ ضمن اينکه همچون مرحله اول هدفمندي، ثبت تغييرات مزبور بطور مستمر در مراکز پليس+10 امکان‌پذير است و هيچ گونه محدوديت زماني در اين زمينه وجود ندارد. لذا با عنايت به تجربه قبلي سازمان در سهولت اِعمال تغييرات مزبور در مراکز پليس+10 و نيز عدم وجود محدوديت زماني براي ثبت تغييرات مزبور در سامانه refahi.ir براي خانوارهاي مربوطه، به نظر مي‌رسد که جاي هيچ گونه نگراني در مورد عدم دسترسي‌ها و يا دشوار بودن مکانيزم ثبت تغييرات وجود ندارد.

نجفي درباره مدارک لازم براي افرادي که تازه ازدواج کرده اند، بيان داشت: اصل و تصوير سند ازدواج، اصل شناسنامه و اصل کارت ملي زوج و زوجه. مراکز پليس+10 موظفند پس از بررسي مدارک ارائه شده، اطلاعات زوجين را در صورتي که در سامانه رفاهي موجود باشد، از خانوارهاي قبلي تفکيک و به عنوان يک خانوار جديد در سامانه مزبور ثبت نمايند.

وي ادامه داد:‌ بلافاصله پس از اِعمال اين تغييرات در پليس+10، سرپرست خانوار جديد مي تواند با مراجعه به يکي از شعب بانک متبوع، نسبت به ثبت شماره حساب خود جهت دريافت يارانه اقدام نمايد. بديهي است در صورت عدم ثبت شماره حساب در بانک مربوطه، امکان پرداخت يارانه ميسر نيست.
اين مقام مسئول در پاسخ به اين سوال که برخي افراد براي دريافت يارنه ثبت نام کرده و کد شناسايي نيز دريافت کردند، اما يارانه ارديبهشت براي آنها واريز نشده است؛ تصريح کرد:‌ دريافت يارانه ارديبهشت ماه سال جاري منوط به انجام ثبت نام خانوار در موعد مقرر در مرحله دوم اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها (بازه زماني بيستم لغايت 31 فروردين ماه سال جاري)، ثبت شماره حساب در بانک مربوطه (صرفاً در مورد خانوارهايي که اسفند ماه سال 92 اطلاعات خود را از خانوار قبلي تفکيک کرده و خانوار جديد را از طريق پليس+10 ثبت نموده بودند)، حال اگر خانواري عليرغم انجام اقدامات فوق، موفق به دريافت يارانه ارديبهشت ماه سال جاري نشده است، احتمالاً مشکل از حساب بانکي اوست و بايد ضمن مراجعه به بانک مربوطه جهت رفع مشکل حساب خود اقدام نمايد.

به گفته سخنگوي سازمان هدفمندي يارانه‌ها،‌ تقريباً براي اکثر افرادي که ثبت نام نموده اند، کد شناسه به شماره تلفن همراهي که در سامانه درج کرده‌اند، ارسال شده است. لذا در خصوص افرادي که احياناً اين کد را دريافت نکرده‌اند، به نظر مي‌رسد که خطايي در ثبت شماره تلفن همراه افراد مزبور در سامانه اتفاق افتاده، به نحوي که يا شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کرده‌اند و يا اينکه بعضاً ديده شده که متاسفانه در برخي کافي‌نت‌ها، صاحب کافي‌نت به منظور تسريع در انجام ثبت نام مراجعان، شماره تلفن همراه خود را براي تمامي مراجعين وارد نموده که اين منجر به خطا در ارسال پيامک مربوطه شده است.

وي با بيان اينکه بطور کلي تغيير سرپرست خانوار به واسطه يکي از وقايع زير اتفاق مي‌افتد که مدارک مورد نياز و محل مراجعه خانوارهاي مربوطه نيز در ادامه ذکر شده است، عنوان کرد: براي ازدواج اصل و تصوير سند ازدواج، اصل شناسنامه و اصل کارت ملي زوج و زوجه که بايد به مراکز پليس+10 مراجعه کنند.

نجفي ادامه داد: براي طلاق؛ زوج يا زوجه متقاضي نيازمند دريافت يارانه نقدي مي تواند با در دست داشتن اصل و تصوير سند طلاق صادر شده و نيز شناسنامه و کارت ملي خود به دفاتر پليس +10 مراجعه و تقاضاي تفکيک از خانوار همسر قبلي و ايجاد خانوار جديد را بنمايد.
اين مقام مسئول در خصوص مراحل ثبت سرپرست جديد با فوت سرپرست قبلي در هدفمندي گفت:‌ همسر و در صورت فقدان همسر، فرزند ارشد که به سن قانوني رسيده باشد و يا قيم قانوني بايد ضمن ارائه اصل شناسنامه و اصل کارت ملي خود (سرپرست جديد) و نيز گواهي فوت، شناسنامه و کارت ملي باطل شده سرپرست متوفي به مراکز پليس+10 نسبت به تغيير سرپرست اقدام کنند.
وي در مورد خانوارهاي بدسرپرست نيز افزود:‌ فرايند تغيير سرپرست در موارد مربوط به خانوارهاي بدسرپرست، کفالت، حضانت، قيموميت و مواردي از اين قبيل، کمافي‌السابق در تمامي فرمانداري هاي سراسر کشور انجام مي‌شود و فرمانداري ها پس از بررسي مدارک و مستندات مربوطه، در صورت تاييد، سرپرست جديد خانوار را به همراه نامه رسمي فرمانداري به دفاتر پليس+10 جهت اِعمال تغيير سرپرست معرفي مي کنند.

نجفي يادآور شد: سرپرست جديد خانوارهاي فوق‌الذکر مي‌توانند بلافاصله پس از ثبت تغييرات مربوطه در پليس+10، با مراجعه به يکي از شعب بانکي که مي‌خواهند حساب يارانه‌اي در آن داشته باشند، نسبت به ثبت شماره حساب سرپرست خانوار جديد در سامانه رفاهي اقدام نمايند. بديهي است در صورت عدم ثبت شماره حساب در بانک مربوطه، امکان پرداخت يارانه ميسر نمي‌باشد.

سخنگوي سازمان هدفمندي يارانه‌ها با بيان اينکه وقايع حياتي همواره و بطور مستمر در طي زمان براي خانوارهاي مختلف بروز مي‌کند، اظهارداشت: اصلاح اطلاعات قبلي خانوارها در نتيجه وقايع مزبور نيز بايد به‌طور مستمر صورت پذيرد.

از اين رو به منظور تامين شرايط مطلوب براي هم‌ميهنان، مکانيزم ثبت تغييرات مزبور را طوري طراحي نموده که امکان ثبت اين گونه تغييرات از تاريخ 31 ارديبهشت ماه سال جاري به بعد بطور مستمر فعال است. لذا جاي هيچ گونه نگراني مبني بر وجود محدوديت زماني براي ثبت تغييرات مزبور در سامانه refahi.ir براي خانوارهاي مربوطه وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: