واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

سد اکباتان ربطی به خشکی تالاب آقگل ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: سد اکباتان همدان هیچ ارتباطی به خشک‌شدن تالاب آقگل ندارد چرا که این تالاب در شمال شرقی ملایر است.
تدبیر24:  قربانعلی محمدپور گفت‌: منطقه همدان، در پاسخ به ادعای مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی مبنی بر عامل مهم خشکی تالاب آقگل احداث سداکباتان است، افزود: قطعا سداکباتان و سرریزهای حاصل آن هیچ ارتباطی با تالاب آقگل ندارد و بحث خشکیدگی تالاب آقگل متفاوت است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون در حال مطالعه بحث ارزیابی جامع تغییرات اقلیمی، هیدولوژیکی و کاربری اراضی و سایر موارد تاثیرگذار بر خشکیدگی تالاب آقگل با یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور هستیم تا از این طریق میزان حقابه اکولوژیک تالاب و راهکارهای احیای آن ارائه شود تا وارد فاز اجرایی شویم.
 
محمدپور تصریح کرد: خروجی این مطالعات به منزله چراغ راهنمایی برای اداره کل خواهد بود تا بتوانیم از این طریق به احیای تالاب آقگل کمک کنیم.
 
 "امیر انصاری"، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در روز سوم خردادماه سالجاری با اشاره به اینکه بخش بزرگی از این تالاب در استان همدان واقع شده است و توسط این استان مدیریت می‌شود، گفته بود: احداث برخی صنایع در شهرستان شازند و چاه‌های غیرمجاز استان قطعاً در خشک شدن تالاب آق‌گل واقع در خنداب مؤثر بوده است اما، عامل دیگر و مهم‌تر که خشکی تالاب را منجر شده است احداث سد اکباتان همدان است.
 
 تالاب طبیعی و فصلی آقگل در حد فاصل استان‌های مرکزی و همدان در فاصله 20 کیلومتری شمال شرقی ملایر، یک کیلومتری جنوب شرقی روستای کرد خورد (اسلام آباد )، قابل دسترسی در بخش جوکار و در موقعیت جغرافیایی 34 درجه و 49 دقیقه طول شرقی و 29 درجه و 02 دقیقه عرض شمالی قرار دارد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: