واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
محمدعلي سبحاني سفير سابق ايران در لبنان

مذاكرات در ايستگاه استانبول

تیم مذاكره‌كننده ايران تلاش دارد كه هيچ‌يك از حقوق مردم ايران در اين زمينه تضعيف نشود و ايران بتواند امتيازهاي مناسبي را به دست آورد و طبيعي است كه مشكلاتي در اين رابطه با تیم مقابل وجود داشته باشد . . .
تدبیر24: مذاكرات هسته‌اي ايران با 1+5 در استانبول ادامه پيدا کرده است. اين شهر سابقه میزبانی مذاكرات را هم در کارنامه دارد. اكنون در استانبول فرصتي براي هر دو طرف گفت‌وگو پيش آمد كه ظريف و اشتون بتوانند در آن محل، ديداري داشته و به گفت‌وگو بپردازند. تلاش براي توافق بر سر مساله هسته‌اي به مرحله سخت و دشوار خود رسيده است. بارها از طرف كارشناسان داخلي و تيم مذاكره‌كننده بيان شده بود به علت اينكه در اين دور از مذاكرات مسائل جزئي، فني و دقيق مطرح خواهد شد سختي كار نيز افزايش يافته است. در اين دور از مذاكرات قرار بر اين بود كه جزئيات توافقات بسيار دقيق نوشته شود و طبيعتا در برخي مسائل بين ايران و تيم 1+5 اختلاف ايجاد خواهد شد.

 واقعيتي كه وجود دارد اين است، مشكلاتي در گفت‌وگوها به وجود آمده و بعد از اين نيز شاهد خواهيم بود كه از اين دست مشكلات به وجود خواهد آمد. با چنين نگاهي به نظر نمي‌رسد كه شادي و خشنودي كه افراطيون از شرايط مذاكرات دور قبل ژنو به دست آوردند، قابل پذیرش باشد. در هر حال تیم مذاكره‌كننده ايران تلاش دارد كه هيچ‌يك از حقوق مردم ايران در اين زمينه تضعيف نشود و ايران بتواند امتيازهاي مناسبي را به دست آورد و طبيعي است كه مشكلاتي در اين رابطه با تیم مقابل وجود داشته باشد. اواخر خرداد امسال زمان 6ماه توافق ميان ايران و 1+5 به پايان خواهد رسيد اما تاكنون چند بار از طرف ايراني‌ها و گروه 1+5 مطرح شده است كه فرصت رسیدن به توافق مي‌تواند قبل از 6ماه پايان يابد يا بيشتر از آن ادامه يابد.

بنابراين با توجه به روند مذاكرات كه به مراحل دشوار خود رسيده نزديك شدن به اتمام اين زمان نمي‌تواند معضل و مشكلي را ايجاد كند و تاثيري بر روند كلي مذاكرات هسته‌اي ايران نخواهد داشت. در چنيني شرايطي وظيفه حكم مي‌كند تمامي نيروهاي سياسي داخلي از تيم مذاكره‌كننده بيش از پيش حمايت كنند. در اين حالت است كه تيم مذاكره‌كننده مي‌تواند امتيازهاي بيشتري را به ارمغان آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: