واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۴۶۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

بازتاب ورود ویروس مرگبار «مِرس» به ایران

اولین مورد ابتلا به ویروس تنفسی مِرس در ایران مشاهده شد که در رسانه های خارجی نیز منعکس شد این ویروس تنفسی که در عربستان سعودی برای اولین بار دیده شد به رسیدن به شهرهای مکه
تدبیر24:  با وجود هشدارهای فراوان درباره ورود ویروس تنفسی «مِرس» به ایران از طریق زائرانی که به عربستان سعودی سفر می کنند، اما این ویروس به ایران ورود کرده و حتی به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، دو خواهر در کرمان مبتلا به این ویروس شده اند.
 
ورود این ویروس مرگبار به ایران که با سرفه، تب و ذاات الریه مرگبار همراه است و تاکنون منجر به مرگ ۱۷۵ نفر در عربستان سعودی شده است بازتاب های مختلفی در رسانه های خارجی درپی داشته است.
 
خبرگزاری رویترز به نقل از «محمد مهدی گویا» رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد «چهار مورد ویروس عفونی در یک خانواده کرمانی مشاهده شده است که آزمایش ویروس «مِرس» در دو خواهر این خانواده مثبت بوده است. یکی از این دو خواهر در وضعیت وخیم قرار دارد و دیگری تحت درمان است.» گسترش این ویروس تنفسی در عربستان سعودی با برگزاری مراسم حج و ورود حجاج از سراسر دنیا باعث نگرانی شده است.
 
خبرگزاری رویترز به نقل این مقام ایرانی نوشت تمهیداتی برای حجاج ایرانی اندیشیده شده است تا پس از بازگشت از حج مورد آزمایش کلی قرار گیرند. مقامات ایران می گویند دو مورد از ویروس مرگبار «مِرس» که اولین بار در عربستان سعودی مشاهده شد در ایران دیده شده است.
 
هافینگتون پست هم با اشاره به ورود ویروس «مِرس» به ایران نوشت: هیچ درمان یا واکسنی برای مرس وجود ندارد و این ویروس باعث مرگ ۱۷۵ نفر در عربستان، عمان، اردن، قطر، یمن، کویت، مالزی، یونان، لبنان و ایالات متحده شده است.
 
سایت هافینگتون پست به سخنان رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اشاره کرده و از ارسال یک تیم پزشکی به عربستان سعودی برای بررسی موارد «مِرس» در میان حجاج ایرانی خبر داده است.
 
الجزیره نیز نوشت: ویروس «مِرس» در ایران منتشر شد، افزایش ابتلا به این بیماری در عربستان سعودی با فرا رسیدن ذی الحجه و ماه رمضان باعث نگرانی شده است. ویروس «مِرس» هم‌خانواده با ویروس مرگبار «سارس» است که در سال ۲۰۰۲ باعث مرگ ۸۰۰ نفر در جهان شد. ۳۰ درصد از مبتلایان به ویروس «مِرس» جان باخته اند.
 
وب سایت دیلی دایجست هم نوشت: اولین مورد مرس در ایران مشاهده شد در حالی که همزمان اخبار مبنی بر کاهش تعداد مبتلایان در عربستان سعودی است. دو خواهر در کرمان به این ویروس مبتلا شدند. جزئیات بیشتری در ارتباط با این موضوع منتشر نشده است. تا کنون ۲۰ کشور مبتلا به این ویروس شده اند. همچنین ۵۶۲ نفر در عربستان مبتلا به این ویروس هستند و ۱۸۰ نفر در این میان کشته شده اند.
 
خبر ورود ویروس «مِرس» به ایران در خلیج تایمز، کویت دیلی و بی بی سی ورلد نیز بازتاب داشته است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فریده
|
Belgium
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
0
ایشالا همه همیشه حالشون خوب باشه ....
حم قره کدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
0
انشاء الله این هم گربه است !
نظر شما: