واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

نقشه جدید دوستداران «دولت بهار»

وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که دیگر رفتارهای پوپولیستی جواب نمی دهد. مردم متوجه شده اند که پولی را که دولت ها در جیب آنان می گذارند، ده ها برابر آن را با ایجاد تورم لجام گسیخته در کشور از جیب آنان بیرون می کشد.
تدبیر24: وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که دیگر رفتارهای پوپولیستی جواب نمی دهد. مردم متوجه شده اند که پولی را که دولت ها در جیب آنان می گذارند، ده ها برابر آن را با ایجاد تورم لجام گسیخته در کشور از جیب آنان بیرون می کشد. دیگر تبعات سخنان پوپولیستی برخی از مقامات در محیط بین الملل و هزینه هایی که آن سخنان برای مردم ایجاد کرد را همه با گوشت و پوست و استخوان لمس کرده اند. پوپولیست ها هم به خوبی متوجه شده اند که مردم دیگر برای چنین حرکتی ارزش قائل نیستند، آنان درصدد تغییر استراتژی برای بقا و حیات هستند.

به گزارش «تابناک»،عده ای که خود را طرفداران دولت بهار معرفی می کنند، به فکر تغییر استراتژی افتاده اند. تغییری که البته پیشتر شروع شده، اما فرصت رشد و تنومند شدن نیافت. استراتژی اپوزسیون نظام سیاسی شدن؛ برای جلب آرا معترضانی که هر کدام ممکن است به دلایلی نارضایتی از وضعیت موجود داشته باشند.

در  این استراتژی  جدید «مخالفت با کلیت ساختار» و «تلاش برای ایجاد تضاد در ساختار» دو مولفه ای اصلی هستند.شباهتی که این استراتژی نوین با استراتژی پیشین این عده وجود دارد عدم وجود مولفه اثباتی و ایجابی برای ساختن کشور و دادن چشم اندازی از آینده ای مطلوب برای مردمان و کشوری است که اراده کرده اند بزرگ باشند و از زندگی صدقه ای فاصله بگیرند.
این عده که خود را طرفداران احمدی نژاد می دانند، اما مشخص نیست  شخص احمدی نژاد نیز با آنان همراهی می کند یا نه،آمال و آرزوهای خود را در فضایی دور تر از هر کجا که عقلانیت وجود دارد جستجو می کنند.در این بین نیروهای افراطی که خود را اپوزسیون نظام می دانند یکی از فضاهایی است که آنان درصدد نیرو گیری از آنان برای حرکت های آینده هستند. 

در فضای فقدان عقلانیت در بین  نیروهای افراطی اپوزسیون نیز مخالفت با کلیت ساختار و تلاش برای ایجاد و القاء تضاد ساختاری، کلیدی واژه های اساسی هستند که ممکن است این دو جریان را به هم نزدیک کند. 

در این بین اما،انقلابیون کشور،کسانی از چپ و راست و دیگران که دل در گرو امام،انقلاب و رهبری دارند باید خود را آماده نبرد های جانانه تری نمایند. اگر اندیشه امام و رهبری خود، در برابر ایده لیبرالیسم و دیگری ایسم های اومانیستی،خود را فربه تر و دارای سخن می داند.اینک انقلابیون در داخل نه با یک اندیشه که با یک حرکت سیاسی از درون مواجه اند. 

برای مقابله با چنین حرکتی مبارزه ای هم لازم نیست. کارآمدی، شفافیت،حکومت قانون،پاسخگویی و... می تواند انقلاب را در در مقابل حرکات موریانه ای واکسینه نکند. در نبود کارآمدی دولت ها و حکومت، مخالفت با کلیت ساختار طرفدار پیدا می کند. در نبود شفافیت، جاعلانی رشد می کنند که هویت خود را با جعل تاریخ می سازنند.

در نبود پاسخگویی و حکومت قانون، طرفداران تضاد ساختاری جولان می دهند و در نهایت آگاهی دهی و اطلاع رسانی از راه و یاد امام است که راه را بر اینان می بندد. راه امام،لزوما آنچیزی نیست که صاحب منصبان از چپ و راست برای مردم می گویند. ثوابت اندیشه امام مشخص و روشن است. دوستداران انقلاب بر ثوابت اندیشه امام تکیه و تاکید کنند.آن دسته از انقلابیون از چپ و راست که هنوز باقی مانده اند ثوابت اندیشه امام را در لابلای بازی های سیاسی خود گم نکنند روی این قسمت از سخن بیشتر با اصلاح طلبانی است که هنوز خود را انقلابی می دانند. اصول ثابت اندیشه امام را بر اساس جریان قدرت تفسیر نکنند. 

از آن سوی انقلابیونی که هنوز در بین اصولگرایان وجود دارند، متغیرات اندیشه امام را به مثابه ثوابت نگاه نکنند که هیچ تغییری در آن را نشود انجام داد.متغییرات اندیشه امام تابع زمان و مکان است و این همان جایی است که باب اجتهاد در آن باز است و بستن باب اجتهاد در این حوزه از اندیشه امام، جمهوری اسلامی را به بن بست می کشاند و اندیشه دین مداری را ناکارآمد جلوه می دهد.
انقلابیونی که هوز پای کار امام و انقلاب هستند، باید بیش از هر زمان دیگری به امام و اندیشه متعالی امام رجوع کنند.در ثوابت اندیشه امام ثایت قدم باشند و در متغییرات اندیشه امام روشن بین.تا نهالی را که آن پیر سفر کرده کاشته، همچنان بالنده و سر فراز در مسیر خود ادامه دهد.
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: