واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۵۰۷۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
محمدتقي فاضل ميبدي عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم

لزوم برخورد حاكميت با تندروها

برخوردي نه از جانب دولت و جريان ها كه از جانب حاكميت لازم است. چون اين جريان در دوران آقاي خاتمي نيز مدام مانع تراشي مي كردند و الان نيز در حال تكرار همين رفتارتند . . .
تدبیر24: از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز يك جرياني وجود داشته كه همواره جلوي توسعه و رشد را گرفته اند. از همان اول انقلاب تا همين حالااين جريان هر زماني كه دولت مي خواست كاري جهت رشد و شكوفايي انجام دهد اگر در راستاي منافع آنان نبود مخالفت مي كردند و اگر در راستاي منافع شان بود مورد حمايت قرار مي دادند. در واقع اين جريان تندرو بيش از آنكه منافع ملت و مملكت را مورد توجه قرار دهد دنباله روي منفاع شخصي و گروهي خودش بوده است و دغدغه يي بابت مردم و كشور نداشته اند.

اين اواخر هم كه شاهد شدت گرفتن تخريب ها عليه دولت آقاي روحاني هستيم همان خط و ادامه همان جريان است. اين جريان تخريب ها را عليه دولت تشديد كرده اند چون منافع شان در جهت رفتار و اقدامات دولت تامين نمي شود. به ويژه آنكه در انتخابات نيز شكست غيرمنتظره يي را متحمل شده اند و حالاحاضر نيستند منافع خود از دست بدهند. چند روز پيش آقاي روحاني اعلام كرد كه به زور نمي شود كسي را به بهشت برد. اين حرف درستي بود ولي ديديم كه آن را در بوق و كرنا كردند. اين افراد بحث شان نه دين و نه بهشت است بلكه دنبال مقاصد سياسي خود هستند. آقاي ناطق نوري هم به خوبي در اين مورد توجه داشتند و به همين دليل بر اتحاد و انسجام ملي توامان با حمايت از دولت تاكيد داشته اند.

چراكه همان گونه كه تاكنون ديديم در مجلس به آن شكل رفتار كردند و در ساير بخش ها دست به كارهايي مثل لغو سخنراني و تجمع زدند. به عقيده من دولت در برابر اين جريان چاره يي جز مقاومت و برخورد ندارد. تاكنون جريان هاي ميانه روي اصولگرايي و همچنين اصلاح طلب حمايت خود را از دولت اعلام كرده اند و در اين ميان جريان هاي تندرو هتستند كه همچنان بر مخالفت با دولت مي تازند. ادامه اين روند و نتايج اين مخالفت ها بستگي به چگونگي برخورد با اين جريان دارد. برخوردي نه از جانب دولت و جريان ها كه از جانب حاكميت لازم است. چون اين جريان در دوران آقاي خاتمي نيز مدام مانع تراشي مي كردند و الان نيز در حال تكرار همين رفتارتند.

البته نمي گويم كه اين برخورد تا چه اندازه و چگونه باشد ولي اگر قرار باشد چنين رفتاري ادامه داشته باشد و بخواهند جلوي رشد و توسعه را بگيرند لاجرم مشكلاتي براي كشور ايجاد خواهد شد. البته اين جريان در دولت قبل خيلي مانع تراشي مشخص نبود كه دليلش هم تا حدودي مشخص است زيرا دولت قبل در راستاي منافع اين جريان حركت مي كرد. اما اين دليل نمي شود كه منافع كشور را بر منافع جرياني ترجيح دهيم بلكه همه مي بايست در جهت منافع مردم و مملكت حركت كنيم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سهیل
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
0
2
تو این مملکت با هیچ کس نباید برخورد بشه بلکه همه آزادند و نهاد قدرت باید از همه به یه اندازه پشتیبانی کنه. پس آزادی کجا خواهد بود اگه برخورد باشه
سیدمحمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
1
3
مراسم ارتحال حضرت امام(ره)تشریف نداشتی!!
شما که وظیفه لباس تنت را به درستی انجام ندادی باهات برخورد شده ؟
چند نفر را به این نظام که امام (ره)بنیادش را فراهم کرد ترغیب دادی! گمانم جزئ اینکه جوانان را به سمت ماهواره و بیگانه ترغیب دهید کاری دیگر نکرده باشی ؟
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
0
2
مگه خود شیخ حسن نگفت من سرهنگ نیستم. حالا شما کاسه داغ تر از آش شده اید؟ دو دقیقه فکر کن که بخواهند به حمایت از دولت روحانی مردم رو منکوب کنند بعد حرف خودت رو پس می گیری. چون حداقل در این یک فقره زور جواب نمیده برادر.
چماقدار برای روحانی از کجا اونوقت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
1
2
به جای بگیروببند 4تا جواب درست پیدا کنید به منتقدانتون تحویل بدید
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
0
0
به نظر من هم روحانی نباید انتظار چنین حمایتهایی داشته باشه. بلکه خیلی راحت میتونه با رفع امتیاز از آقازاده ها و همکاری در تحویل آنها به دستگاه قضا نسبت به جذب و جلب حمایت تندروها بپردازه. در واقع باید آنها رو متقاعد به میانه روی کند (به قول خودتان عزیزان رو همراه کنه).
در صورت خط و نشان کشیدن برای مردم تنش در جامعه به شکل غیر قابل بازگشتی بالا خواهد رفت. مخصوصا که روحانی تا کنون در مذاکرات موفق نبوده و اقتصاد کشور هنوز در رکود هست. همه متوجه شده اند که مهار نیمبند تورم به واسطه عدم تزریق پول به جامعه بوده و نه تولید بنابراین در مسیر بن بست اقتصادی قرار داریم. راه خروج از بن بست به کارگیری روشهای معلق مانده اقتصاد مقاومتی است و لاغیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
0
4
بدترین دشمن حسن روحانی شما ادمای فرصت طلبی هستید که توقع دارید حسن روحانی همه کارهای بد گذشتهتان را توجیه کند و عرصه را براتون اماده واز شما التماس که بفرامیید برای تاختن به منافع مردم
نظر شما: