واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲

ساقط شدن دو پرنده نظامی اوکراین

مقامات شهر «اسلاویانسک» واقع در شرق اوکراین، می‌گویند استقلال‌طلب‌های طرفدار روسیه روز سه‌شنبه یک فروند جنگنده و یک بالگرد نظامی ارتش اوکراین را سرنگون کرده‌اند.
تدبیر24:«ویچسلاو پورومارف» شهردار خودخوانده «اسلاویناسک» روز سه‌شنبه اعلام کرد شبه‌نظامیان استقلال‌طلب امروز یک بالگرد نظامی و یک جنگنده مدل Su-25 ارتش اوکراین را که قصد حمله به این شهر را داشته‌اند، ساقط کرده‌اند.

به گفته پورومارف، در جریان درگیری‌های روز سه‌شنبه چهار دستگاه خودروی زرهی ارتش اوکراین نیز از بین رفته است. وی همچنین اعلام کرد که 2 تن از شبه‌نظامیان طرفدار روسیه نیز امروز در حومه اسلاویانسک کشته شده‌اند.

«استلا خوروشوا» سخنگوی وی نیز از استقرار تعداد زیادی خودروهای زرهی و همچنین واحدهای توپخانه‌ای در اطراف این شهر خبر داده است.

امروز همچنین «اولگ ماخنیتسکی» دادستان منتصب پارلمان که مسئولیت رسیدگی به پرونده درگیری‌ها در شرق اوکراین را بر عهده دارد، اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها در این مناطق، 181 نفر کشته و 293 نیز زخمی شده‌اند.

درگیری‌ها در شرق اوکراین اسفند ماه سال گذشته پس از آن آغاز شد که مخالفان دولت «ویکتور یانوکوویچ» علیرغم پیمان آشتی که با وی امضا کردند، با حمله به کاخ ریاست‌جمهوری وی را وادار به ترک کشور کردند. در پی این حادثه و به تبع آن روی کار آمدن غربگرایان، ساکنان مناطق شرقی اوکراین که عمومات روس‌تبار هستند، دست به تظاهرات زدند. گسترش این اعتراضات نهایتا به جدایی شبه‌جزیره «کریمه» از اوکراین و الحاق آن به روسیه منجر شد. از آن زمان، ساکنان منطق دیگر نظیر «لوهانسک»، «دونتسک» و «اسلاویانسک» هم تلاش کرده‌اند تا به روسیه بپیوندند.
منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: