واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۵۳۵۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

بهترین گزینه بعدازمهدوی کنی کیست؟

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: امیدوارم خداوند ایشان را شفا دهد و ایشان به زندگی برگردند ولی اگر خدای ناخواسته برای ایشان اتفاقی بیافتد و یا اینکه ایشان دیگر نتوانند در مجلس خبرگان حضور یابند، بنظر من بهترین گزینه، ریاست قبلی مجلس خبرگان، آیت الله هاشمی رفسنجانی است و ما در میان خبرگان شخصی نداریم که به حد ایشان بتواند مجلس را به خوبی اداره کند.
تدبیر24:حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی پویش، در مورد اهمیت مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اهمیت و جایگاه هر نهاد وابسته به موضوع و هدف آن نهاد است. مجلس خبرگان به لحاظ اینکه موضوع کارش مساله رهبری است و هدف از تشکیل آن، انتخاب و نظارت بر عملکرد رهبری است، لذا از این جهت می‌تواند مهمترین نهاد قلمداد شود و کار آن بسیار حساس است.

وی در مورد عملکرد مجلس خبرگان تصریح کرد: مجلس خبرگان نسبت به وظیفه اول خود که انتخاب رهبری بوده، بعد از رحلت حضرت امام (ره) بلافاصله تشکیل جلسه داد و به رسالت خود عمل کرد، اما در مورد مساله نظارت بر عملکرد رهبری چون گزارشات مجلس خبرگان بصورت غیر علنی است، اطلاعی از آن در دست نیست و در مورد موفقیت در این امر نمی‌توان قضاوت کرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در مورد نقش آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان اظهار داشت: ایشان از چند سال قبل در مجلس خبرگان ورود پیدا کردند و تاکنون در هر نهادی که حضور یافته منشا خیر و اثر بوده‌اند. در مجلس خبرگان، با آمدن ایشان آیت الله هاشمی از کاندیداتوری ریاست این مجلس انصراف داد. در این چند سال هم که ایشان ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشتند، موضوع خاصی اتفاق نیافتاده که در مورد مدیریت ایشان بتوان صحبت کرد. در این مدت مجلس خبرگان روال عادی خود را طی می‌کرد و ایشان هم جلسات را اداره می‌نمود. ما در صورتی می‌توانیم در مورد عملکرد مجلس خبرگان به درستی قضاوت کنیم که اطلاع کافی نسبت به کمیسیون‌ها و جلسات رسمی این مجلس داشته باشیم ولی متاسفانه اطلاعاتی به بیرون درز نمی‌کند و ما که بیرون هستیم نمی‌توانیم نسبت به عملکرد رئیس، هیئت رئیسه و کمیسیون‌های آن اظهار نظر کنیم.

ایشان با اشاره به وضعیت کنونی آیت الله مهدوی کنی، در پاسخ به سوالی در مورد آینده ریاست مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدوارم خداوند ایشان را شفا دهد و ایشان به زندگی برگردند ولی اگر خدای ناخواسته برای ایشان اتفاقی بیافتد و یا اینکه ایشان دیگر نتوانند در مجلس خبرگان حضور یابند، بنظر من بهترین گزینه، ریاست قبلی مجلس خبرگان، آیت الله هاشمی رفسنجانی است و ما در میان خبرگان شخصی نداریم که به حد ایشان بتواند مجلس را به خوبی اداره کند. آیت الله هاشمی از اول پیروزی انقلاب در اکثر نهادها از جمله شورای انقلاب، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشته و نشان داده که از ظرفیت بسیار بالا و لیاقت و شایستگی کاملی برخوردار است و در همه مراحل توانسته بصورت بی‌طرفانه مجالس و جلسات را اداره کند و حرمت همه را حفظ کند و هیچگونه جهت گیری نسبت به افراد و گروه‌ها در اداره جلسات نداشته‌اند. در مجلس شورای اسلامی من خودم حضور داشتم و آقای هاشمی رفسنجانی رئیس من بودند و ملاحظه کرده‌ام که کاملا بی‌طرفی را نسبت به هر فردی و هر جریان و جناحی حفظ کرد و این بی‌طرفی را در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلت نظام و هرکجا که بوده رعایت نموده و این خصیصه آیت الله هاشمی رفسنجانی است که با کرامت و بزرگواری می‌تواند کار خودش را انجام دهد.

وی در مورد رویکرد اعضای مجلس خبرگان نسبت به آیت الله هشمی رفسنجانی بیان داشت: جمع زیادی از اعضا روی ریاست ایشان اتفاق نظر دارند اما ممکن است جمعی هم نظر دیگری داشته باشند ولی قطعا آنها باید به مساله شایستگی‌ها توجه کنند و انگیزه‌های دیگر را دخالت ندهند و شایستگی افراد را تحت الشعاع قرار ندهند. چون اگر رئیس مجلس خبرگان فردی باشد که شایستگی لازم را نداشته باشد، ممکن است به اساس نظام لطمه وارد شود؛ چه با دخالت دادن مسائل جناحی در مجلس خبرگان و یا افرادی که وابسته به جریانات غیر انقلابی و ارتجاعی بوده‌اند. اگر خدای ناخواسته آنها بیایند و در مدیریت مجلس خبرگان دخالت کنند، می‌توانند در حال و آینده برای مهمترین نهاد کشور خطر آفرین باشند. لذا من فکر می‌کنم این هوشیاری و دقت و انصاف در بین اعضای محترم مجلس خبرگان فعلی وجود دارد و در غیاب آیت الله مهدوی کنی، بجز آیت الله هاشمی رفسنجانی به شخص دیگری برای ریاست این مجلس تمایل نشان ندهند و ایشان نیز در چنین شرایطی بتوانند باز به همان مسئولیت قبل از آقای مهدوی کنی برگردد و مجلس خبرگان را به خوبی اداره کند.

وی در پایان به خبرنگار پویش گفت: تعداد افراد وابسته به جریانات ارتجاعی و غیر انقلابی بسیار اندک است. آنها در انتخابات دور قبل مجلس خبرگان تصمیم داشتند هجمه وسیعی را به این مجلس وارد کنند و تعداد زیادی از کاندیداهای خودشان را در سراسر کشور مطرح کردند ولی با هوشیاری نهادهای نظارتی اغلب آنها رد صلاحیت شدند و تعداد اندکی از آنها تایید شده و وارد مجلس شدند که آنها بعید است بتوانند در مجلس خبرگان تاثیر گذار باشند. اما اینکه توانستند آیت الله مهدوی کنی را به کرسی ریاست این مجلس بنشانند بخاطر این بود که ایشان شخص محترم و با سابقه‌ای بود و جزء یاران امام (ره) و نیروهای انقلاب بود و هم اینکه با کاندیدا شدن ایشان، آیت الله هاشمی کاندیدا نشدند و انصراف دادند و ریاست منحصر به ایت الله مهدوی کنی شد. لذا بعید می‌دانم آن تعداد اندک بتوانند بر سایر اعضا موثر باشند.

منبع: پویش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
7
5
خجالت داره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
وا! چرا؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
7
10
اون روز که هاشمی از ریاست کنار گذاشته شده بود داشت میترکید. خودش کاندید نشد؟ بعد از مهدوی کنی نوبت حاج آقا خاطره اس.
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
4
باید از تاریخ عبرت بگیریم مردمی که حضرت علی را نشناختند و نخواستند قبولش کنند!سزاوار بودند شقی ترین فرد بر آنها حکومت کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مهدوی کنی .. ست؟ برو خونه زندگی خودش و پسرش رو ببین!... والا خیلی پرویید!
سیدمحمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
9
4
چقدر زود نقشه هایتان برای به دست گرفتن خبرگان رهبری رو میشود.
ایات ...گفته بود به مجلس خبرگان هر طور شده نفوذ پدا کنید نگفته بود به فکر حذف باشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تو دیگه چی میگی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
4
4
این حرفا فعلا زوده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
7
6
شما غیر از خودتان همه را افراطی میدانید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پس چی؟! مثل شما که همه رو غیر خودتون ...میدونین!
نظر شما: