واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

واکنش علي جنتي به سخنان مصباح

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين‌که هنوز تحمل شنيدن حرف مخالف را نداريم مي‌گويد: رييس‌جمهور يک جمله گفته است و تحمل آن را ندارند. مي‌گويند شما در قم درس خوانده‌ايد يا در انگليس؟
تدبیر24:علي جنتي در نشست صبحانه کاري اتاق بازرگاني‌، صنايع و معادن ايران که روز يکشنبه 18 خردادماه برگزار شد‌، پس از شنيدن سخنان اعضاي هيأت نمايندگان اتاق ايران در پاسخ به مباحث مطرح‌شده توضيحاتي داد.
جنتي درباره ضرورت کاهش فشار در حوزه فرهنگ اظهار کرد: من کاملا اين موضوع را قبول دارم و از کمک‌هاي شما در اين زمينه استقبال مي‌کنم که قلمرو فرهنگ براي حرکت و خلاقيت به يک فضاي باز نياز دارد. من بارها گفته‌ام که فرهنگ را در محيط‌هاي بسته و گلخانه‌يي نمي‌توانيم رشد بدهيم. بايد در محيط باز با تضارب آرا و تبادل انديشه فرهنگ را رشد دهيم که تا اندازه‌اي اين موضوع ايجاد شده اما مطلوب نيست و ما هنوز تحمل شنيدن حرف مخالف و حرف متفاوت با سليقه خود را نداريم. بايد اين تحمل را در خود ايجاد کنيم.
او افزود: براساس تعليمات قرآن بايد حرف خود را با منطق بزنيم. رييس‌جمهور ما يک جمله مي‌گويند و همين يک جمله را نمي‌توانند تحمل کنند. مي‌گويند شما در انگليس درس خوانده‌ايد يا در قم؟ بايد فضايي باشد. بايد فضايي باشد که راحت حرفاي‌مان را بزنيم تا کشور رشد کند. بايد کاري کنيم که علاوه بر پيشينه پرافتخارمان بتوانيم به امروزمان هم افتخار کنيم و فضايي ايجاد شود که در کتاب‌ها و مطبوعات‌مان همه هرچيزي مي‌خواهند بنويسيد، تخريب هم نکنند. در سينما و حوزه‌هاي ديگر هم همين‌طور بايد فضا را باز کرد.

آریا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: