واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۵۵۱۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
گفتگور تدبیر24 با موسوی :

50 سال تلاش برای بازگرداندن ایران به پایان دوران خاتمی

خسارتی که دولت نهم و دهم به کشور وارد کرد بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون بیان شده است

تدبیر24 : فاضل موسوی نماینده اصلاح طلب مردم خدابنده در مجلس هشتم بود ، در سوابق حضور وی عضویت در فراکسیون اقلیت مجلس هشتم و عضویت در کمیسیون اصل نود وجود دارد ، در آستانه 24 خرداد با این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره میراث به جا مانده از دولت احمدی نژاد و تخلفات وی گفت وگو کردیم.

سید فاضل موسوی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی تدبیر 24، با بیان اینکه تخلف در معنای حقوقی نادیده گرفتن یا کم توجهی به قانون است، گفت: متاسفانه دولت نهم و دهم علی رغم تمام آن شعارهای پاک دستی و عدالت محوری که می داد ، تخلفاتی بسیاری در پرونده اش دارد و تخلفات دیگری نیز در نتیجه بی توجهی به قانون اساسی شکل گرفته است که می تواند مصادیق زیادی برای آن پیدا کرده و مورد نقد بررسی قرار داد.

این نماینده سابق مجلس برداشت بیش از 1400 میلیارد دلار از منابع نفتی و گازی آن هم در شرایطی که وضعیت خوبی در زمینه صادرات نفت و گاز وجود داشت را یکی از مصادیق همین تخلفات دانست و افزود: متاسفانه این تخلفات در هیچ جایی مورد حساب رسی قرار نگرفته است.

موسوی با تاکید بر اینکه معتقدم برداشت غیر قانونی آن هم در چنین وسعتی بیشترین آسیب اقتصادی را به کشور وارد کرد. افزود: بعد از آن هم دولت وقت در اجرای قانون بسیاری از موارد را یا اجرا نکرد یا آیین نامه یی برای اجرا آن مطرح نشد و یا تنها بخشی از قانون را آن هم به شکل سلیقه یی جامه عمل پوشاند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم اضافه کرد: برای مثال واردات بنزین یکی از همین مصادیق اجرای سلیقه یی قانون بود که طبق قانون دولت نمی توانست بنزین را خریداری کند مگر مشروط به اینکه قیمت تمام شده را از مردم بگیرند ولی همین کار را به شکلی که می خواست انجام داد.

به گفته وی در دولت نهم و دهم ما شاهد بودیم که چه میزان از کارها و فعالیت های اقتصادی و صنعتی چه به لحاظ پیمانی و چه مسئولیتی به افرادی واگذار شد که جایگاهشان یا از نظر قانونی و یا از نظر فنی و آگاهی این واگذاری ها و مسئولیت ها نبود. اما کسی نپرسید که این واگذاری ها برای چیست و خواستار توقف آن نشد.

موسوی با بیان اینکه خسارتی که دولت نهم و دهم به کشور وارد کرد بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون بیان شده است، گفت: بنده به همراه چند تن از نمایندگان طی مطالعاتی که آن زمان در مجلس هشتم و بعد از آن در مورد عملکرد دولت آقای احمدی نژاد داشتیم به این نتیجه رسیدیم که برای جبران تخلفات دولت نهم و دهم و تمامی آن عقب ماندگی های ناشی از آن ما به 50 سال تلاش بی وقفه و شبانه روزی با محوریت شایسته سالاری ، نخبه پروری و استفاده حداکثری از فرصت های پیش رو نیاز داریم تا فقط اوضاع کشور را به همان مرحله یی برسانیم که آقای احمدی نژاد از دولت هشتم تحویل گرفته بود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم اضافه کرد : این در حالی است که با توجه به ظرفیت های کشور ،شرایط جغرافیایی ،منابع و از همه مهم تر حمایت جدی و یک پارچه اصولگرایان که بخشی از آنان امروز با دولت مخالفت می کنند اگر کوچکترین نگاه های کارشناسی ، قانون مداری در دولت پیشین مورد توجه قرار می گرفت ،توسعه و پیشرفت کشور ما امروز در حد برخی کشورهای اروپایی و کشورهای پیشرفته آسیاسی بود .

به گفته موسوی ما از ظرفیت های موجود در هشت سال گذشته استفاده نکردیم چون نه کارشناسانه و نه قانون مدارانه فعالیت کردیم که در نهایت یا پسرفت و عقب گرد داشتیم و یا در بهترین حالت درجا زدیم و متاسفانه خیلی از نزدیکان دولت نخواستند این واقعیت را قبول کنند و در مقابل نقدهایی که به دولت می شد ، منتقدان را به سیاه نمایی متهم کردند اما چیزی که مشخصا بارها به نزدیکان آن دوره هم تذکر داده شد این بود که کشور را با زمان پایان دولت هشتم مقایسه کنید و خودتان قضاوت کنید که چه کسی سیاه نمایی می کند.

وی با بیان اینکه خروجی کارها مشخص کننده رفتار و کردارها است ، افزود: در حرف می توان خیلی کارها انجام داد. فراتر از قانون گریزی و خسارت های اقتصادی ، دولت دهم به فرهنگ و اخلاق جامعه نیز خسارت وارد کرد. اینکه رییس دولت وقت با هر ادبیاتی در برابر مردم ، مسئولان و جامعه بین المللی حاضر می شود و همان گونه که خودش می خواهد حرف می زند و طرف مقابل را تخریب می کند اتفاقی بود که به اخلاق در جامعه خسارت زد و چهره بدی از جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی باقی گذاشت. دریغ از آنکه مسئولان آن زمان حاضر نسیتند تا درباره آن اتفاقات و آن خسارات توضیحی دهند و بگویند چرا این اتفاقات رخ داد و دولت چقدر مسئولیت این تخلفات را داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
28
8
دوست عزیز چرا الکی فلسفه می بافی و سیاه نمایی می کنی این همه را ، مسکن ساخته شده چندین فاز در حوزه های نفتی با شرایط تحریم ایجاد شده فقط شما بلد هستید نعل وارونه بزنید در دولت یازدهم همه چیز تعطیل شده است
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز!می توان گفت بیشتر یاتمام ساخت وسازهای دولت قبل بدون برنامه ریزی مدون و مطالعه قبلی بوده است رئیس دولت میخواسته طبل خالی را بر تمام صندوق ها و ذخایر این مملکت که حاصل تلاش 26 ساله مردان قبل بوده بزند.نمونه ی آن فکر کنم بیمارستان برازجان که در یک زلزله 5 ریشتری فرو ریخته بود.آیا درهنگام فاجعه ،حداقل باید درمانگاههایمان از نظر ساخت و ساز قوی نباشند؟مردمان این ملت با هیچ کس عهد اخوت نبسته وراضی به به آبروریزی هیچ انسانی نیستند.اگر درگفتن حقیقت حتی در زندگی شخصی کوتاهی کنیم،دچار خسران فراوان خواهیم شد چه رسد به اینکه عینک تعصب و ضد حقایق را در امور مملکت به چشمانمان بزنیم.اللهم اهدناالصراط المستقیم
محرمی از قیدار
| Iran (Islamic Republic of)
با نظر حسن وسایر نظر ها کاری ندارم ولی میخواهم بگم آقای سید فاضل موسوی شخصی است که متاسفانه مردم خدابنده به عنوان نماینده راهی مجلس کردند.. برای خدابنده انجام ...ولی ایشان .. کارخانه ..در شهر الوند قزوین..که ای کاش این را در شهر خدابنده می ..نه در یک استان دیگر.
خداوند بر خائنین لعنت کند.
اگر چه تدبیر 24 طرفدار موسوی هست ونظرمو نمی گذارد ولی بگم که نگید مردم نمی فهمند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
6
23
واقعا همينطور است.
به نظرم خساراتي كه دولت احمدي نژاد به مملكت وارد كرد خيلي بيشتر از اين هاست و حتي بيشتر از پنجاه سال هم زمان لازم است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
4
11
حرف ... که میگن دقیقاً یعنی همین متن بالا
محمد مهدی
|
United States of America
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
15
6
اگه این آقا کارشناس و کار بلد بود که مردم بهش رای می دادن. اینهمه خدمات ارزنده دولتهای نهم و دهم که حتی الان هم گاهی رهبری عزیز به آنها اشاره و حمایت می کند را این گروه نمی بینند چون آنها مصداق جمله قرآنی (( اولئک کالانعام)) هستند که نمیبینند و نمیفهمند.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
16
5
50 سال نمی خواد که یکماه روحانی همه غنی سازی 20 درصدی رو پودر کرد رفت، از نظر هسته ای برگشتیم به دوران ماقبل خاتمی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
8
4
نمیدونم چرا اینقدر از احمدی نژاد می ترسید
البته فکر کنم بخاطر اینه که خودتون حرفی برای گفتن ندارید کم کاریتون را میگذارید گردن یکی دیگه
به یکی میگن چرا گردنت اینقدر بو میده
میگه آخه هر کی بو درمیاره میزاره گردن من
مرجانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
3
7
فقط چند مورد از اقدامات احمدی نژاد رو برای شما بازگو می کنم تا ببینید بیشتر 50 سال زمان لازم است.
این آقا علاوه بر خالی کردن خزانه و اجرای مصوبات فضایی!
طبقه متوسط جامعه رو از بین برد
قشر دانشگاهی رو منفعل کرد
مردم رو جیره خوار و وابسته کرد
فقر را عادلانه بین همه توزیع کرد
باعث تعطیلی کارخانه ها شد
وضع حجاب و عفاف رو به بدترین شکل تاریخ انقلاب در آورد.
عزت ایرانی رو در جهان خدشه دار کرد
مردم رو ترسو و محافظه کار کرد
فرهنگ پرونده سازی و تهمت زنی رو به به راس قوه مجریه اورد
و ...
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
7
2
نیمیگم احمدی نژاد فرشته بود
اما
خدا وکیلی حالا حالا ها شما باید حرص احمدی نژاد رو بخورید
ی موی گندیدش تو تن شما ها نیست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
7
1
هر چی بود، «مرد» بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
0
این آقای موسوی نمی دونم این 50 را از کجاش در آورده ولی از هر جاش آورده باشه بالاخره نظرشو گفته نباید کاری کرد که عقده بشه که به بیماریهای سخت لاعلاج میکشه و کسی نباید این رو برای هیچ کس بخواد
نظر شما: